Det låter inte som en bra idé. Simpla vedklyvar kopplade till en traktor använder ett dubbelverkande uttag. Du har bara ett enkelverkande. Möjligt att det går att bygga om. Man skulle också kunna tänka sig att det fungerar om man har en fri retur till traktorn (kallas kopplingen som typ dumpar oljan ner i tanken igen bara) och använder en 4-vägs hydraulventilblock (som i ena läget kopplar ihop hålen parvis och i andra läget skiftar paren).
Dessutom har du "problemet" att det kan vara en väldigt dålig hydraulpump, t.ex. Massey-Ferguson har då inte haft pumpar med högt flöde i sina maskiner. Jag vet inte alls hur det är med din traktor. Med lågt flöde så kommer en stor hydraulkolv gå väldigt långsamt.
Med dieseln så dyr som den är (och du måste ju köra motorn på väldigt högt varv) så tror jag det är en dålig idé att använda en gammal traktor som drivning till en vedklyv. Finns det eluttag tillgängligt så är nog en eldriven att föredra.
Eller så kan du ha en manuell vedklyv men tid är något du själv måste bidra med :p hehe
Jag ser det här klippet som humor...
1:50 : "Ohh boy I love these manual logsplitters"...