Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Ankglädjetråden :-)  (läst 85340 gånger)

Dalton

• Dalsland
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #300 skrivet: 20 mar-11 kl 21:27 »
Vilken bra födelsedagspresent!  :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #301 skrivet: 21 mar-11 kl 14:18 »
Äntligen har snön börjat på att smälta bort! Idag tog jag ut hela ankhögen i en utegård. De har jockat i pölar och plaskat som tokar i deras lilla kattlåda jag satte in som badbalja. ;D

Vårankor
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #302 skrivet: 21 mar-11 kl 16:33 »
Idag har jag målat lite på ankhuset.
Om  några dagar ska de ut i de.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #303 skrivet: 23 mar-11 kl 22:14 »
Jag är faktiskt väldigt glad.  ;D Funderade lite över de där äggen som var lite mer avlånga och som låg i bottenhuset. Ljusa var de också och det är inte lohmanavkommornas ägg så slog det mig... DET ÄR JU ANKORNAS ÄGG! De känns inte riktigt som hönsäggen utan lite mjukare, tror jag på något myskosätt -lite lenare kanske är mera rätt. letade bilder påankägg och jodå så ser de ut! Så jag har tre ankägg!
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

kennetshöns

« Svar #304 skrivet: 24 mar-11 kl 11:23 »
Jag är faktiskt väldigt glad.  ;D Funderade lite över de där äggen som var lite mer avlånga och som låg i bottenhuset. Ljusa var de också och det är inte lohmanavkommornas ägg så slog det mig... DET ÄR JU ANKORNAS ÄGG! De känns inte riktigt som hönsäggen utan lite mjukare, tror jag på något myskosätt -lite lenare kanske är mera rätt. letade bilder påankägg och jodå så ser de ut! Så jag har tre ankägg!

Grattis
Hoppas på att hitta såna nu i framtiden =)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #305 skrivet: 24 mar-11 kl 11:51 »
Imorgon får jag hem min kläckare  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D Äntligen efter typ 2 veckor!
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #306 skrivet: 24 mar-11 kl 16:29 »
I dag har jag fått sålt överskottet av mina Myskankor. Hade sådan tur att jag till och med fick sålt alla drakarna till en som behövde flera nya grabbar  ;D

Lungt och skönt i ankgården nu när man inte har massa hormonstinna ungdomar utan bara den vanliga avelsgruppen ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #307 skrivet: 27 mar-11 kl 10:23 »
Igår laddade jag äggkläckaren med 23 ankägg :D fick nästan plats 24, saknades bara några millimeter.
Idag när jag gick ut till fåglarna så har min cayuga hona burrat ner sig rejält i spånet, under henne ligger 2 ägg :P  ;D Hon verkar lite osäker när man kommer in och reser på sig lite, hoppas hon gräver ner sig ordentligt! Då måste jag nog beställa lite ägg, eftersom kejsarankornas ägg inte verkar vara befruktade :/
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

kennetshöns

« Svar #308 skrivet: 27 mar-11 kl 11:21 »
Igår laddade jag äggkläckaren med 23 ankägg :D fick nästan plats 24, saknades bara några millimeter.
Idag när jag gick ut till fåglarna så har min cayuga hona burrat ner sig rejält i spånet, under henne ligger 2 ägg :P  ;D Hon verkar lite osäker när man kommer in och reser på sig lite, hoppas hon gräver ner sig ordentligt! Då måste jag nog beställa lite ägg, eftersom kejsarankornas ägg inte verkar vara befruktade :/

Vad mysigt jag hoppas någon höna vill börja ruva så man kan smyga in något ankägg =)
Får du över nå cayuga ägg?

Ha det bra Kenneth

Sharptooth

• Blekinge
« Svar #309 skrivet: 28 mar-11 kl 22:26 »
Har nu ikväll beställt blåanks älligar från en uppfödare i Skåne ;D Är såååååååå förväntansfull. Älskar ankor!! Men kommer ta nästan 3 månader innan jag får dem :( Men får Genbanksintyg på dem då  ;D :D Så är glad iaf^^ =3   x3
Bor på landet och har 2 stycken Dansk/Svenska gårdshundar, en katt, 4 kaniner, 5 dvärgkokiner, 3 svarthöns, en grekisk landsköldpadda, 4 leopardgeckos. Nu är målet att sälja kaninungarna som kom i mitten av mars i år, skaffa Svenska Blåankor och se till att hitta en häst:)

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #310 skrivet: 28 mar-11 kl 22:29 »
Har nu ikväll beställt blåanks älligar från en uppfödare i Skåne ;D Är såååååååå förväntansfull. Älskar ankor!! Men kommer ta nästan 3 månader innan jag får dem :( Men får Genbanksintyg på dem då  ;D :D Så är glad iaf^^ =3   x3
Roligt :D ;D

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #311 skrivet: 28 mar-11 kl 22:41 »
och nu kläcks det mignon här igen trots fel termometer (visade fel) 1 ute 3 på g  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Dalton

• Dalsland
« Svar #312 skrivet: 29 mar-11 kl 10:02 »
och nu kläcks det mignon här igen trots fel termometer (visade fel) 1 ute 3 på g  ;D

Åhh.... Vilken färg blev det?  :D

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #313 skrivet: 29 mar-11 kl 10:49 »
Åhh.... Vilken färg blev det?  :D

svart/vit tror jag  :D
« Senast ändrad: 29 mar-11 kl 22:48 av Spindel »
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #314 skrivet: 30 mar-11 kl 18:13 »
svart/vit tror jag  :D

och nu är alla 5 ute o skruttar tänk att dom klara sig fast det va fel temp

Agustiflora

• Östergötland
« Svar #315 skrivet: 30 mar-11 kl 19:38 »
Jag är glad idag!
När jag kom ut till ankhuset i morse såg jag att det var något med mina myskanksdamer. Dom var inte lika sugna på att gå ut.
Det visade sig att lilla Tuff hade lagt ett ägg.

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #316 skrivet: 30 mar-11 kl 22:24 »
Nu har jag delat upp mina ankor :) Så om 3 veckor finns här renrasiga ägg :D

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #317 skrivet: 01 apr-11 kl 17:49 »
Idag hittade mina myskisar utt till den stora dammen för att vara med i publiken när svanarna slogs.
Här finna ett par svanar som häckar här, och det kom ett nytt par som vill bo här men nej se de andra och det var blodigt slagsmål
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #318 skrivet: 01 apr-11 kl 18:14 »
Lös ankäggen i kläckaren häromdagen och iallafall minst 2 är befruktade :D (lös 3 stycken, 2 såg man tydliga spindlar i, den 3 såg jag inte så mycket i :P )

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #319 skrivet: 05 apr-11 kl 21:32 »
Jag igen  ::)  :-[  :P
Lös ankäggen idag och 15 av 15 löpanksägg ser ut att vara befruktade :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

684 gäster, 3 användare
Be, Frennie, Biofilo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser