Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Ankglädjetråden :-)  (läst 85310 gånger)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #320 skrivet: 05 apr-11 kl 21:34 »
grattis från en anktokig kärring  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

fauve

• Gäst
« Svar #321 skrivet: 06 apr-11 kl 11:57 »
6 dagar kvar tills mina blå anksällingar ska kika ut, men jag såg vid lysning häromdagen att några av luftbubblorna "runnit ner" mot toppen och att på 2 av äggen var luftbubblan nere i toppen, så jag har på känn att just dessa ägg nog inte kommer att ha så lyckad kläckning eller vad tror ni?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #322 skrivet: 10 apr-11 kl 23:08 »
;D ;D ;D ;D ;D Jag ska få en hundkoja som jag fantiserat om att bygga om till ankhus i födelsedagspresent... Till ankorna!!! ;D ;D Sedan håller de på och river ned hundgårdar och bygger om och då skulle jag få de äldre gårdarna till att bygga gårdar till fjädervännerna med! ;D

Lars: "Då får du världens dyraste hönsgård" ... ::) ::) "Jag betalade 400kr per del och du kan ju räkna hur många det är" sa han åt mig ... Mjo, det blir mååååånga tusenlappar det (ca 6-7st hundgårdar och går åt många delar per gård) men frågan är hur dyra de är nu efter många års användning. ::) ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #323 skrivet: 10 apr-11 kl 23:21 »
;D ;D ;D ;D ;D Jag ska få en hundkoja som jag fantiserat om att bygga om till ankhus i födelsedagspresent... Till ankorna!!! ;D ;D Sedan håller de på och river ned hundgårdar och bygger om och då skulle jag få de äldre gårdarna till att bygga gårdar till fjädervännerna med! ;D

Lars: "Då får du världens dyraste hönsgård" ... ::) ::) "Jag betalade 400kr per del och du kan ju räkna hur många det är" sa han åt mig ... Mjo, det blir mååååånga tusenlappar det (ca 6-7st hundgårdar och går åt många delar per gård) men frågan är hur dyra de är nu efter många års användning. ::) ;D
Jag använder också hundgårdsgaller till mina ;D Superbra! :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #324 skrivet: 11 apr-11 kl 19:20 »
Ankglädjen var total i lördags när jag hämtade dom här snyggingarna
« Senast ändrad: 11 apr-11 kl 19:24 av Spindel »
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #325 skrivet: 11 apr-11 kl 19:25 »
 ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #326 skrivet: 12 apr-11 kl 17:27 »
Glad över dessa! ;D In i kläckaren åker de på torsdag (det vita ägget är ett hönsägg).
Sedan är det bara att hoppas på att det tittar ut några små bebbar som förhoppningsvis ärver denna tuffa färg på sina ägg! ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #327 skrivet: 12 apr-11 kl 17:43 »
Oj, de var ju SVARTA verkligen :O Föreställde mig ljusgrågrön i huvudet när du berättade  :-[  ::)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #328 skrivet: 13 apr-11 kl 20:13 »
Jippieee ;D Fått tag på en som kan GE mig Tyska lantankägg!!! (Behöver bara betala frakten) ;D Är så glad just nu! Massa roligt idag, trots att jag är sjuk

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #329 skrivet: 14 apr-11 kl 22:09 »
imon startar jag kläckaren fylld med ankägg!!! blåanka,peking,korsningar blekinge-cayuga-campbell-kejsaranka....ska bli kul ;D...
Fjäderfän och kaniner

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #330 skrivet: 14 apr-11 kl 22:20 »
Glad över dessa! ;D In i kläckaren åker de på torsdag (det vita ägget är ett hönsägg).
Sedan är det bara att hoppas på att det tittar ut några små bebbar som förhoppningsvis ärver denna tuffa färg på sina ägg! ;D
Vilken av dina har lagt det svarta ägget ??
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #331 skrivet: 14 apr-11 kl 23:31 »
Vilken av dina har lagt det svarta ägget ??
Det är inte från hennes ankor, hon har beställt ägg :)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #332 skrivet: 15 apr-11 kl 21:12 »
jag har beställt en trio Orpington ankor!!
Överlycklig!!!
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #333 skrivet: 19 apr-11 kl 21:22 »
fått ett gäng pekingällingar i kläckaren ;D :-* ;D
Fjäderfän och kaniner

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #334 skrivet: 20 apr-11 kl 09:51 »
JIPPIE! Hålslag på ett löpanksägg från Trallallaa, äggen ska kläckas på fredag egentligen!

SaraD

• Västergötland
« Svar #335 skrivet: 20 apr-11 kl 10:27 »
Min myskanka Kajsa har börjat lägga ägg!
Hos oss finns --> Dvärgkochin, blandrashöns, en dvärgvädur och en Californian.

kennetshöns

« Svar #336 skrivet: 20 apr-11 kl 13:34 »
JIPPIE! Hålslag på ett löpanksägg från Trallallaa, äggen ska kläckas på fredag egentligen!

Grattis
Sitter och väntar och hoppas på mina ankor son ska kläckas på fredag men inget hål ännu..

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #337 skrivet: 21 apr-11 kl 16:35 »
Är superglad!!
Har hämtat en trio fina gula Orpington ankor.
Sen när jag kom men och skulle släppa in ankorna, ser jag min myskhona ligga under några buskar så det var bara att börja krypa under och hämta hon.
Så nu har jag alla mina ankor sammlade.

Mvh oskar
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #338 skrivet: 21 apr-11 kl 21:33 »
SUPERGLAD! Två ankungar ha kläckts änn så länge :D fler kommer!

SaraD

• Västergötland
« Svar #339 skrivet: 02 maj-11 kl 10:55 »
Nu tror jag att min myskanka Kajsa är sugen på att ruva. De senaste dagarna lämnar hon sitt bo allt mer sällan, idag inte alls. I boet har hon bäddat med dun och där finns nog runt tio ägg. Det är hennes första försök, så jag försöker att inte hoppas på för mycket. Men jag hoppas att hon ligger så pass platt att ingen höna kommer åt att lägga nåt ägg i boet som de gjort innan, för det är inte lätt att plocka undan dom när Kajsa är i närheten :D Jag har en eller ett par hönor som är för lata för att gå in och lägga äggen i sitt eget rede under dagen. Det är tydligen smidigare att ta en tur till ankhuset som står ute i trädgården...

Föresten, hålslag på löpanksäggen i kläckaren också. Hoppas det kommer nån liten älling snart!
Hos oss finns --> Dvärgkochin, blandrashöns, en dvärgvädur och en Californian.

Dela detta:

* Inloggade just nu

641 gäster, 2 användare
Frennie, Biofilo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser