Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för hundar?  (läst 110506 gånger)

Torparen 221

• Hälsingland
SV: Vad har ni för hundar?
« Svar #260 skrivet: 06 feb-08 kl 01:09 »
Här på gården har även fåren hund ;D
Vi har fem vuxna Maremmano-Abruzzese
varav tre fungerar som boskapsvaktande.
sen har vi sju osålda valpar kvar också :'(
Ensamstående med, hundar, och ardenner.

Bovanägare

• Gäst
« Svar #261 skrivet: 06 feb-08 kl 07:47 »
jättefin hund !

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #262 skrivet: 06 feb-08 kl 15:29 »
Vi har en blandis tik labrador/border collie som är tre år och en Grand danois tik som är fem månader.
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Kharro

• "Livet är för kort för att deppa..."
    • Notzotzon
« Svar #263 skrivet: 09 feb-08 kl 22:26 »
Hos oss bor Freja en schäfer/rottis korsning på 3,5 år och Chaplin en Xolo (mexikansknakenhund,med päls) på 6,5 månader.
Bor med min sambo och 3 barn 2 katter och 3 hundar(och en änglahund) i ett litet hus på en kulle vid skogens kant med utsikt över åkrarna.

Weija

« Svar #264 skrivet: 12 feb-08 kl 08:51 »
Vi har en Schäfertik på 7 år och en Amstafftik på 9 månader.
Schäfern är gårdshund och familjehund. Hon håller ordning på höns och getter, vaktar och följer med överallt. Amstaffen ska bli en allt i allo hund som kan göra det mesta. Kan av erfarenhet säga att lös Amstaff och lösa höns ej går så bra. I alla fall har min Amstaff alldeles för mycket jakt i sig.
Tycker schäfern är en bra gårdshund eftersom den har både vakt och lite vall.

enbarsfallet

• Närke
« Svar #265 skrivet: 17 feb-08 kl 20:06 »
Hej

Här finns Rottisar killar... just nu 2, nummer 3 kommer till veckan.
Ska bli skoj med valp igen... de andra börjar bli gamla gubbar (7 och 10år).
Super hundar....
Bor i Karlskoga... med man och son... 2 hundar 3 katter 3 getter 2 minigrisar och en massa höns av raserna araucana maran faverolle brahma dv.sumatra mm

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #266 skrivet: 21 feb-08 kl 09:34 »
Jag har en renrasig lhasa apso!!!!!!!!!!
Med underbett ;D.............så söt!!!
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Silverwolf

« Svar #267 skrivet: 21 feb-08 kl 20:18 »
Här på gården har även fåren hund ;D
Vi har fem vuxna Maremmano-Abruzzese
varav tre fungerar som boskapsvaktande.
sen har vi sju osålda valpar kvar också :'(

Hade jag inte vart student boende i lägenhet hade jag nappat direkt! :-D (suck... an samma anledning så har jag varit "hundlös" sen jag flyttade hemifrån... föräldrarna fick bli heltidsmattar istället, men jag saknar mina hundar... (tröstar mig med att det är värre att ha dem hos mig, som student är jag sällan hemma)
The strength of the pack is the wolf, and the strength of the wolf is the pack.

vargmamma

• Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är!
    • Halland
« Svar #268 skrivet: 25 apr-08 kl 07:58 »
Jag har irl. varghundar, som fungerar bra ihop med mina höns och hästar. De har vett att hålla undan räven, men skäller inte så mycket. Vill man ha en liten, perfekt hund, som är bra på att hålla undan allt som inte hör till gården, så rekommenderar jag Jack Russel terrier. En granne till mig, som bor mitt i skogen, har 4 st, mamma-pappa-barn, tikvalpen till salu (ev, hanvalpen). De är pigga trevliga familjehundar, älskar människor och husets katter, perfekta att hålla undan möss/råttor, räv, grävling, rådjur och t.o.m rovfåglar. Tummen upp för Jack Russel som vakthund.
Bor på en liten gård, tillsammans med fullblodsaraber, hundar, katt och dvärghöns. Stolt farmor till Ian och tillika stolt mormor till Filip 6 mån.  Nyfiken på allt och vill lära mig det mesta.

Goatgirl 1

• -
« Svar #269 skrivet: 01 maj-08 kl 02:19 »
Familjehunden är Schäfer/labrador och heter Zoltan, han är snart 6 år gammal.
Min egen hund är en liten Västgötaspets som heter Praline! Hon är 6 år gammal.
« Senast ändrad: 17 aug-10 kl 01:51 av festispraline »

Goatgirl 1

• -
« Svar #270 skrivet: 01 maj-08 kl 02:22 »
Jag glömde ju lägga in bilderna på henne.

vargmamma

• Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är!
    • Halland
« Svar #271 skrivet: 07 maj-08 kl 20:26 »
 ;D har Irl. varghund, uppfödare sedan mitten av 70-talet, det är den optimata hunden för mig.
Bor på en liten gård, tillsammans med fullblodsaraber, hundar, katt och dvärghöns. Stolt farmor till Ian och tillika stolt mormor till Filip 6 mån.  Nyfiken på allt och vill lära mig det mesta.

NirsOrs

• Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
« Svar #272 skrivet: 15 maj-08 kl 19:53 »
Här hemma så har vi just nu 2 hundar (men om 12 dagar blir det entill :) ).

Ida, golden retriever på 6 år.
Zazza, finsk stövare på 2 år.

Inkommande hunden:
Tara, gråhund född 1/4.

Ida

Zazza

Hundägare, kaninägare, bokmal, spinnerska, tjej, samlare, tecknare, datanörd, kaninuppfödare, fotograf, klippare, rosa älskare, pianist. Också är jag lite galen emellanåt.

Lilly-Maya

• Ångermanland
« Svar #273 skrivet: 10 feb-09 kl 15:37 »
Här är min hund Maya 2år gammal. Blandras, hennes mamma var Rottis/Golden och pappan var långhårig Schäfer & New foundland.
Bor tillsammans med min sambo och våra 2 barn på en gård. Har 9 Hereford, 5 hästar och 2 hundar.

peppz

• Västergötland
« Svar #274 skrivet: 24 feb-09 kl 18:28 »
och jag har långhårig collie..   
kan någon förtälja hur man får in bilder här så bidrar jag gärna med såna oxå..  :)
Kennel SweetCaileanz

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #275 skrivet: 05 mar-09 kl 22:50 »
I familjen finns fem hundar: två papillon, en blandning papillon/chihuahua en blandning New foundland/landseer/berner sennen och en varghybrid.
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

glim

• Gäst
« Svar #276 skrivet: 05 mar-09 kl 23:30 »
Vov Vov! från en Finsk Lapphund (renvallare) och hennes odåga till dotter (7mån.) vars pappa är Bordercollie/Svensk Lapphund. Så värst mycket nytta gör vi inte, men matte älskar oss ändå! Ett litet tips till er hundälskare, se oss och många fler "jyckar" på www.familjehund.se Oss hittar ni på Sök , morsan och jag heter Freja respektive Cilja och förresten, när ni ändå är där så ge oss gärna några poäng... Tack på förhand! Ps. Det finns flera Freja ,men jag är vackrast ,såni tar nog inte fel, annars skadar väl inte nå`n poäng på de andra heller. Ds. Hundpussar från två "lapptussar"

nemerina

« Svar #277 skrivet: 06 mar-09 kl 00:01 »
Jag har en schabrador. Jag mötte honom på Akitagården. Polisen hade häktat husse och lämnat in hunden. Vi tog några promenader ihop och blev så kära. Fick ta hem honom på prov. Det var det värsta jag gjort. Han pissade inne och högg efter katter, snodde mat och skällde natten igenom. Lämnade tillbaks honom och satt kedjerökande och grät i tre dar. Åkte och hämtade igen. I flera veckor gick vi sen kopplade till varandra med kort koppel både ute och inne. Jag lärde honom att äta ur matskål, vara snäll mot katter och tystna när jag ville. Det är den finaste hunden på jorden. Ögon som alltid håller koll på var matte finns . Ett brett leende(som kan tolkas fel) varje gång han ser en vän. Tvättar och vårdar katt- kanin-marsvin och getungar som om de var hans egna.
Håll reda på lagar och regler så att du vet vad du bryter mot

Vilse

• Gäst
« Svar #278 skrivet: 06 mar-09 kl 07:28 »
the pack

Harvey

• Bohuslän
    • En Trädgårdsälskares betraktelser
« Svar #279 skrivet: 07 mar-09 kl 19:39 »
Jag har en Grand danois och en D/S Gårdshund, bägge har dom dock en fjärdedel annat i sig men ser renrasiga ut (nåja, GD`n är "bara" 80 i mankhöjd, det är minimimått) Underbara hundar bägge två, kan rekommendera bägge raserna även om jag har haft väldigt tur med GD´n att han har varit frisk, han är nu 9 år och börjar leva på övertid för rasen. Min Gårdshund är bara 3 och i höstas tod jag valpar på henne vilket var underbart kul.

Dela detta:

* Inloggade just nu

698 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser