Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tamaste rasen?  (läst 8520 gånger)

Daaniel

• Gäst
tamaste rasen?
« skrivet: 25 okt-09 kl 10:43 »
finns det någon ras som är lättare att få tam än andra?
vilken ras isåfall? :):)

galdur

• -
SV: tamaste rasen?
« Svar #1 skrivet: 25 okt-09 kl 10:48 »
Jag tycker mina silke är ganska tama. Och min gamla Pytte (10 år) vill gärna komma upp i famnen och mysa, sitter på min sko och väntar tills jag är klar med vaktlarna och sen är det bara att lyfta upp henne och lyssna på hennes kurrande när jag kliar i nacken ;D Kan säga att hon var ensam kyckling när hon var liten och blev nog lite bortskämd ::) (kläckt i maskin, uppväxt i köket)
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Daaniel

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 25 okt-09 kl 10:50 »
Jag tycker mina silke är ganska tama. Och min gamla Pytte (10 år) vill gärna komma upp i famnen och mysa, sitter på min sko och väntar tills jag är klar med vaktlarna och sen är det bara att lyfta upp henne och lyssna på hennes kurrande när jag kliar i nacken ;D Kan säga att hon var ensam kyckling när hon var liten och blev nog lite bortskämd ::) (kläckt i maskin, uppväxt i köket)
Tycker också måna silkes är mycket tamare än dom andra raserna jag har.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #3 skrivet: 25 okt-09 kl 10:59 »
orpington
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 25 okt-09 kl 11:12 »
Dv kochin, brahma, maran, chabo blir väldigt lätt tama.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 25 okt-09 kl 11:24 »
på dom raser jag har haft (kanske ca 15-20 olika) så har jag inte märkt någon skillnad sålänge jag håller på mycket med dom när dom är små. den ända rasen jag tycker har varit skygga har varit just orpington och australorp. australorpen har jag dock haft mest som vuxna, men tillhör ju fortfarande orpington släktet...

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 25 okt-09 kl 11:43 »
Säger som Oskar, orpington
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #7 skrivet: 25 okt-09 kl 11:45 »
Säger som Oskar, orpington

tack

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #8 skrivet: 25 okt-09 kl 12:24 »
Isländska vikingahöns verkar istället vara väldigt svåra att få tama... >_<'' Jäkla fladdermajor! Och appenzeller tupparna! Hönorna är också lite vaksamma men långt ifrån hur tupparna är.. Fjollgubbar säger jag bara!!! ;D Har blivit biten i handen ett flertal gånger av min appenzellertupp när jag fångat in honom (han biter en av rädsla).
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 25 okt-09 kl 12:25 »
tack

haha, jag menar bara vad JAG har haft för erfarenhet. inget som jag säger att det ÄR så :P

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #10 skrivet: 25 okt-09 kl 12:27 »
Han sa inte åt dig!! XD Han sa tack åt Kimma! XD

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #11 skrivet: 25 okt-09 kl 12:33 »
Han sa inte åt dig!! XD Han sa tack åt Kimma! XD

jepp  ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #12 skrivet: 25 okt-09 kl 12:34 »
Haha! ;D *kan inte sluta skratta* >----<'' ... Men man börjar ju riktigt undra nu, hur är det med din syn Suzan? ;D -- Förlååååt! XD

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #13 skrivet: 25 okt-09 kl 12:38 »
Jag gillar ju indian game..igår när jag skulle avdela i hönshuset kom en av de yngre hönorna fram när jag höll på att skruva..och snodde skruvarna när jag satte dom på bitset på skruvdragaren..för jävla mysiga, dom andra raserna låg livrädda i en klump i ett hörn pga oljudet och den "farliga" skruvdragaren. Indian game är nyfikna och orädda och tama från födseln..
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #14 skrivet: 25 okt-09 kl 13:08 »
Haha! ;D *kan inte sluta skratta* >----<'' ... Men man börjar ju riktigt undra nu, hur är det med din syn Suzan? ;D -- Förlååååt! XD

jo då, jag såg ;D nu är det ni som inte förstår ;D jag uppfattade oskars "tack" till kimma som att han menade att han tyckte "tack att någon håller med mig" eftersom jag hade skrivit att jag tyckte att orpington var skygga så trodde jag oskar menade med sitt "tack" att han blev lite "stött" :P

men jag ska inte skriva något alls märker jag, fråga alltid inna Suzan *nickar* ;D

putte95

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 25 okt-09 kl 13:09 »
plymouthrock :)

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #16 skrivet: 25 okt-09 kl 13:09 »
Jag gillar ju indian game..igår när jag skulle avdela i hönshuset kom en av de yngre hönorna fram när jag höll på att skruva..och snodde skruvarna när jag satte dom på bitset på skruvdragaren..för jävla mysiga, dom andra raserna låg livrädda i en klump i ett hörn pga oljudet och den "farliga" skruvdragaren. Indian game är nyfikna och orädda och tama från födseln..

här hemma så borrar ci och sprikar med spikpistol och sågar ner träd att hönsen är så vana att ingen bryr sig om man kommer med en motorsåg vid örat på dom  ;D  

Gert

• Småland
« Svar #17 skrivet: 25 okt-09 kl 13:11 »
Av dom 20-talet raser jag haft så var dvärgkochin dom som
var lättast att få tama.

Motsatsen var chabo.

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #18 skrivet: 25 okt-09 kl 13:18 »
tycker att aracuana är lite väl vilda men det kanske bara är mina?
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
« Svar #19 skrivet: 25 okt-09 kl 13:25 »
Men jag har hört om stridshönsen att dom ska vara så sociala, har ingen egen erfarenhet , än, men de blir nog.

MVH /Päran
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Dela detta:

* Inloggade just nu

706 gäster, 3 användare (1 dolda)
PlayamoTreBy, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser