Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna häst-glädjetråden  (läst 38493 gånger)

kbh

• Gäst
SV: Allmänna häst-glädjetråden
« Svar #220 skrivet: 01 sep-12 kl 21:30 »
Här fostras det inte bara allround-hästar, utan också allround-ungar ;)

7-åringen kammade hem bästa handler priset på dagens utställning med våran lilla Victory  :D

På eftermiddagen körde hon ut stolpar åt mig med flakvagn så satte vi upp nytt stängsel  :-*
A härligt och Grattis

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #221 skrivet: 01 okt-12 kl 20:54 »
Ja sannerligen hästglädje!

Hela helgen huset fullt av hästfolk hela helgen och vilka duktiga ponnys och kuskar av olika mått!

Blev stort imponerad av flera prestationer och hästar, även mina egna  :D

Jag anar att det kommer att finnas bilder att beskåda av spektaklet Ponnyhelg i Jäla, men det kanske dröjer ett tag, för vi är nog lite mosiga lite till mans, vi har jobbat hårt och sovit lite och haft FULLT ÖS varenda minut föregående helg.

Är så glad för alla er Alternativare med familjer som kom, Ardennervän, Skumme, AnetteK. Doris & Börje, Vildjäntan, Körven, Hippievagnen (?) Fru Jansson & Skogsvilde, JimmyG, JennyT, Felicia och Russtoka, ni är bara toppen  :)

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=59199.0 Lite kul att leta upp denna gamla tråd  ;D
« Senast ändrad: 01 okt-12 kl 21:06 av Frances »
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Västergötland
Sv: Allmänna häst-glädjetråden
« Svar #222 skrivet: 05 okt-12 kl 11:20 »
1,5 timme på hästryggen i höstsolen. Bara så härligt :D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
« Svar #223 skrivet: 05 jan-13 kl 00:46 »
Så glad över att ha hunnit med att träna 3 hästar i dag, perfekt avslutning på vinterlovet :-*. Samarbetsvillig 4-åring fick prova sadel för första gången och fölen skötte sig båda exemplariskt på sina respektive promenader :D
Självhushåll till nytta och nöje

Alice-Tore

• Gästrikland
« Svar #224 skrivet: 08 jan-13 kl 13:43 »
Vilken rolig tråd, då måste jag få berätta att jag är så oerhört glad över min 24årige tävlingshäst! Som ff är aktiv i träning och tävling, för två månader sedan så vann vi KM alltså klubbmästerskap i dressyr =) *Stolt*
ps.. jag vet att han inte är någon brukshäst, men jag är glad iallafall ;)
Här hos oss har vi Häst, Hund, två Getter, Höns (Hedemora+lohmann), en vild tamkanin och ja resten av familjen förståss ;)

vindensbonig

• Gäst
« Svar #225 skrivet: 08 jan-13 kl 13:46 »
Vilken rolig tråd, då måste jag få berätta att jag är så oerhört glad över min 24årige tävlingshäst! Som ff är aktiv i träning och tävling, för två månader sedan så vann vi KM alltså klubbmästerskap i dressyr =) *Stolt*
ps.. jag vet att han inte är någon brukshäst, men jag är glad iallafall ;)
Du kan väll träna han till det  ;)

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
« Svar #226 skrivet: 09 jan-13 kl 12:13 »
Har fått sålt en häst!! Sannerligen inte det lättaste i dessa dagar, så det känns fantastiskt!

vindensbonig

• Gäst
« Svar #227 skrivet: 09 jan-13 kl 12:17 »
Har fått sålt en häst!! Sannerligen inte det lättaste i dessa dagar, så det känns fantastiskt!
Grattis och roligt för dig vilken av dom var det  ?
« Senast ändrad: 09 jan-13 kl 12:26 av mummrick »

Jogar

• Gäst
« Svar #228 skrivet: 09 jan-13 kl 12:22 »
Och jag är glad att jag fick låna den här kompisen och rida runt i fjällen med under nyår.

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
« Svar #229 skrivet: 09 jan-13 kl 16:10 »
Tack!

Det var min första nordsvensk, ett sto f. 2004, vi passade inte för varandra även om det tog lång tid att inse och acceptera. Men körd och riden var hon, och precis rätt häst för den person som köpte henne :-*

Grattis och roligt för dig vilken av dom var det  ?

Alice-Tore

• Gästrikland
« Svar #230 skrivet: 09 jan-13 kl 16:18 »
Du kan väll träna han till det  ;)

hihi jag testade faktist i vintras, då slängde jag på en hemmagjord plog av en pall och så fick han dra den och gissa, han ägde hahahaha
är lite sugen på att köra in honom nu =)
Här hos oss har vi Häst, Hund, två Getter, Höns (Hedemora+lohmann), en vild tamkanin och ja resten av familjen förståss ;)

vindensbonig

• Gäst
« Svar #231 skrivet: 09 jan-13 kl 16:21 »
hihi jag testade faktist i vintras, då slängde jag på en hemmagjord plog av en pall och så fick han dra den och gissa, han ägde hahahaha
är lite sugen på att köra in honom nu =)
Härligt att hör ja då tycker ja du ska gå vidare  så du även får en körhäst .

vindensbonig

• Gäst
« Svar #232 skrivet: 09 jan-13 kl 16:22 »
Tack!

Det var min första nordsvensk, ett sto f. 2004, vi passade inte för varandra även om det tog lång tid att inse och acceptera. Men körd och riden var hon, och precis rätt häst för den person som köpte henne :-*
Kul  grattis än en gång  :)

Frances

• Västergötland
« Svar #233 skrivet: 09 jan-13 kl 16:58 »
Det är inte jättelätt att få tid över till det roliga med hästarna när man ska försöka lönejobba och har små barn o gård, oftast får man försöka vara glad för det som blir och inte sura över det man inte hinner. Även om jag inte riktigt kommit dit än efter att ha jobbat hel(all)tid med hästar.

Idag var en sån skojsig dag när jag faktist fick hjälp i stallet och vad roligt det blir då  :D Min stalltjej (som numera har eget stall och egna hästar) dyker ibland upp hjälper mig. Gjorde ett mindre operativt ingrepp i morse  så det passade särskillt bra just idag.

Barnen körde ponnyn. Stallhjälpen red mina valacker och så passade vi på att ta en promenad uppsuttet med min nya finnhäst som inte är inriden ännu. men snart  :D

Allt blir så mycket roligare när man hjälps åt!

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
« Svar #234 skrivet: 13 jan-13 kl 15:47 »
Håller med, själv ångrar jag inte en sekund att jag flyttade 4-åringen till grannstallet. Det är sååå mycket värt med sällskap och en extra hand vid behov, i dag gläds jag åt att ha suttit upp på valackens rygg för första gången, med hjälp var det ju inga bekymmer alls.

Är också glad över att förhoppningsvis också ha en lösning för unghingsten så han slipper kastrering ett tag till i alla fall :D

Det är inte jättelätt att få tid över till det roliga med hästarna när man ska försöka lönejobba och har små barn o gård, oftast får man försöka vara glad för det som blir och inte sura över det man inte hinner. Även om jag inte riktigt kommit dit än efter att ha jobbat hel(all)tid med hästar.

Idag var en sån skojsig dag när jag faktist fick hjälp i stallet och vad roligt det blir då  :D Min stalltjej (som numera har eget stall och egna hästar) dyker ibland upp hjälper mig. Gjorde ett mindre operativt ingrepp i morse  så det passade särskillt bra just idag.

Barnen körde ponnyn. Stallhjälpen red mina valacker och så passade vi på att ta en promenad uppsuttet med min nya finnhäst som inte är inriden ännu. men snart  :D

Allt blir så mycket roligare när man hjälps åt!

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #235 skrivet: 14 jan-13 kl 07:29 »
Idag ska jag åka till Frances på hästprylbytarresa ;)
Och lite umgås, fika och en kram ska vi nog hinna med också!

Kanon med byta-grejer-lek istället för att bara köpa och samla på hög,
har bytt en hel del saker, inte BARA med Frances  ;)

Det mesta går att byta till och från sig.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #236 skrivet: 15 jan-13 kl 09:56 »
Och jag är glad att min lilla shettis äntligen verkar bli bättre från sin fång. Hon har igår för första gången fått gå ut en liten stund. Det gick bra, men det hade varit ännu bättre om hon inte sprungit igenom stängslet och dragit en lång och snabb repa genom hagen med stora kompisarna. Hon ska ju ta det lugnt!! Jag dog nästan. Nu får hon gå ut på ett annat stället istället, där hon inte frestas att rymma till kompisarna. Hon hade kul i alla fall. ::) ;D

Alice-Tore

• Gästrikland
« Svar #237 skrivet: 17 jan-13 kl 15:16 »
Härligt att hör ja då tycker ja du ska gå vidare  så du även får en körhäst .

Vet bara inte hur/var och sånt för att börja... är det värt att börja köra in en 24årig PIGG häst?
haha
Skulle vara sjukt skönt att kunna variera träningen med honom

Rutagården1885

• -
« Svar #238 skrivet: 02 feb-13 kl 18:42 »
Hej!

Jag vill lägga in lite hästglädje jag också, om precis en vecka såhär dags har vi just kommit hem och håller på att lastar av dom här två shettistjejerna hemma hos oss! Bilden är från tidigt i höstas när vi var hos uppfödaren och valde ut dessa två..  :-*

JIPPI!!!!!!!!

http://wheretheforestends.blogspot.com/  
Bor med min dräng, två katter, tio hönor och två underbara shetlandsponnyer på en liten plätt i Sverige. Förutom hela min flock så är fina saker och byggnadsvård något som tar upp mycket plats av intressedelen i min hjärna.

rackarns

• Närke
« Svar #239 skrivet: 02 feb-13 kl 18:50 »
Och jag är så fruktansvärt glad över att jag köpt häst för första gången :)
Har alltid velat ha egen häst, en barndomsdröm. Och nu är hon snart hemma!

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser