Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna häst-glädjetråden  (läst 38465 gånger)

Pia från Finland

• Övriga världen
    • Livet med Bosse
SV: Allmänna häst-glädjetråden
« Svar #200 skrivet: 26 feb-12 kl 18:22 »
Är så glad åt den sköna ridturen idag på min fina finnhäst! Trots att jag knappt hinner rida nuförtiden så är det bara att sätta sig upp och skritta iväg på en lufsrunda utan stress då tiden medger. Hon är så söt, lilla tanten min!  :D

Äh, tänkte lägga in en bild också, men ja kan tydligen inte... Vilken 25-åring idag kan inte ladd upp bilder på nätet egentligen...  :-[  Jo, jag tydligen!  :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #201 skrivet: 26 feb-12 kl 19:22 »
En sån gosehäst har jag med.
Tog ut han i går o njöt i det vackra vädret ..svärdottern fick en ridlektion oxå på min gamle Tinker.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #202 skrivet: 01 apr-12 kl 20:06 »
Fyndat lite bra-att-ha-saker  :D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Jennyt

• Västergötland
« Svar #203 skrivet: 01 apr-12 kl 20:22 »
Aha... skrot... me like ;) ;D
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Frances

• Västergötland
« Svar #204 skrivet: 19 apr-12 kl 11:38 »
Tömkörde mina shettisar i par en rejäl runda i skogen, utmanade dom lite med svår terräng, diken och brant och surhålor.

Dom traskade på så snällt och vi redde ut ett par kniviga situationer tillsammans, så hjälpsamma och goa dom är <3

Älskar mina små ponnysar <3 Man mår så gott efter en sån här promenad.
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #205 skrivet: 09 jun-12 kl 21:17 »
Jag har lite grågrumligt läckage från juvret på mitt ena sto - hon som jag inte varit klok på om hon verkligen är dräktig fortfarande eller inte! Nu kan jag nog sluta fundera över det - trots att hon ser ut så här:

Den andra fröken har också lite lite dropp, genomskinligt än så länge. De har gått ungefär lika lång tid, tror det skiljer en vecka mellan sista betäckningsdatum på dem.
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Frances

• Västergötland
« Svar #206 skrivet: 14 jun-12 kl 17:03 »
Ett litet russföl  :-*

( Jaja, klart jag visar bilder, sen )

Frances

• Västergötland
Sv: Allmänna häst-glädjetråden
« Svar #207 skrivet: 18 jun-12 kl 15:25 »
Betty o lilla Sally

silverglans

• Gäst
« Svar #208 skrivet: 21 jun-12 kl 14:34 »
Jag har lite grågrumligt läckage från juvret på mitt ena sto - hon som jag inte varit klok på om hon verkligen är dräktig fortfarande eller inte! Nu kan jag nog sluta fundera över det - trots att hon ser ut så här:

Den andra fröken har också lite lite dropp, genomskinligt än så länge. De har gått ungefär lika lång tid, tror det skiljer en vecka mellan sista betäckningsdatum på dem.

japp hon är dräktig dena bruna damen! grattis!!

Frances

• Västergötland
« Svar #209 skrivet: 21 jun-12 kl 14:44 »
Valacken förbereder sig för midsommarfirande :-*

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #210 skrivet: 22 jun-12 kl 07:00 »
japp hon är dräktig dena bruna damen! grattis!!

nja jag är tyvärr inte lika säker på det, även om det kändes bra med den grumliga vätskan ur juvret. Hon är beräknad till att föla på tisdag (340 dygn) och visar inte minsta tecken på att vara ens i närheten...

Den andra damen är på 340 dygn i dag och har satt juvret halvfärdigt, och hon är stooooor. fölet kan nog röja någon vecka till på henne ändå misstänker jag, men jag vakar på... *trött*
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Frances

• Västergötland
« Svar #211 skrivet: 23 jun-12 kl 09:08 »
Tålmodigt drog han runt på alla som ville åka :-*

Frances

• Västergötland
« Svar #212 skrivet: 24 jun-12 kl 12:16 »
Undrar om det är jag eller morbror som får föl nu :D

silverglans

• Gäst
« Svar #213 skrivet: 24 jun-12 kl 17:46 »
nja jag är tyvärr inte lika säker på det, även om det kändes bra med den grumliga vätskan ur juvret. Hon är beräknad till att föla på tisdag (340 dygn) och visar inte minsta tecken på att vara ens i närheten...

Den andra damen är på 340 dygn i dag och har satt juvret halvfärdigt, och hon är stooooor. fölet kan nog röja någon vecka till på henne ändå misstänker jag, men jag vakar på... *trött*
dräktig är hon,men inget föl på tisdag,det tror jag inte,hon kommer nog gå över tiden,har du räknat rätt??

Fru Jansson

• Gäst
« Svar #214 skrivet: 07 aug-12 kl 15:32 »
Det finns hästar, och det finns hästar, och det finns hästar, och så finns Nardini! Det finns roliga hästar, och det finns tråkiga hästar. Det finns alldagliga hästar, och det finns exceptionella hästar. Och så finns Nardini, som är ungefär kärleken personifierad..

Min lilla fölunge har hunnit bli sjutton år, och jag träffar honom ungefär två gånger om året... Men det är han och jag, nu som då! Kommer ut till hagen, hästarna har gömt sig längst ner i skogen... Ropar lite, och så hörs dunder och brak, och en viss liten fux kommer i full karriär... Nitar så han nästan sätter sig på hasorna en decimeter från grinden.. Så go och glad och positiv och lyhörd... Bästaste lilla pållen!

Frances

• Västergötland
« Svar #215 skrivet: 23 aug-12 kl 08:33 »
Det finns hästar o det finns hästar o sen finns det varmblodstravare  :D

Får idag hem min Henning. Han är min egna uppfödning som har varit ute i vida världen och tävlat några år. Men nu lägger han tävlingsskorna på hyllan och kommer hem <3 <3 <3

Kira

• Småland
« Svar #216 skrivet: 23 aug-12 kl 08:44 »
Lycka att få hem sin bäbis:)
Vilken fin kille, hur gammal är han nu?

Frances

• Västergötland
« Svar #217 skrivet: 23 aug-12 kl 08:56 »
Han är född 2005. Men för mig är han en unghäst fortfarande  ;)

Frances

• Västergötland
« Svar #218 skrivet: 30 aug-12 kl 19:41 »
Är så glad i mina hästar <3

Frances

• Västergötland
« Svar #219 skrivet: 01 sep-12 kl 21:19 »
Här fostras det inte bara allround-hästar, utan också allround-ungar ;)

7-åringen kammade hem bästa handler priset på dagens utställning med våran lilla Victory  :D

På eftermiddagen körde hon ut stolpar åt mig med flakvagn så satte vi upp nytt stängsel  :-*

Dela detta:

* Inloggade just nu

470 gäster, 3 användare
Erik Forsman, Nataks, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser