Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad skulle ni gjort om ni var jag ?  (läst 37638 gånger)

Falin

• -
SV: Vad skulle ni gjort om ni var jag ?
« Svar #160 skrivet: 27 sep-09 kl 14:58 »
Ja, på en del kliniker får man ibland bestämma lite åt dem...  ;)

Kolla om de alls kan ultraljuda bakknäna innan du åker, det verkar som om inte alla kliniker har den utrustningen.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #161 skrivet: 27 sep-09 kl 15:26 »
Jag ska leta upp en amulerande veterinär i morgon som har ultraljud så dom får komma hit o kolla .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #162 skrivet: 28 sep-09 kl 13:34 »
Den 6 okt kommer dom ut o gör gastroskopi+ att jag ska tvinga dom att kolla bakknän + tänder på en gång .

Om dom inte hittar nåt konkret då så ger jag upp ....
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #163 skrivet: 06 okt-09 kl 17:23 »
Travelerhorses; hur gick det med undersökningen idag? Hittade de något på bakknäna?
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #164 skrivet: 07 okt-09 kl 15:51 »
Det sket sej Big Time *suck*

när dom väl kom hit så kunde dom varken röntga bakknän eller ultraljuda dom , inte heller nån gastroskopi kunde dom göra pga för kort endoskop *morr* detta sa receptionen när jag bokade tid.

När dom ändå skulle ut så hade jag även bokat en koll på dotterns häst ena framknä sm är något försorat ....det gick åt h-te rent ut sagt .
Hästen har varit glad o pigg att rida både på bana o i skog hela sommaren ..köpt i april.
Avställd pga en liten hält fram senaste 2 v .
När dom tagit plåtar på knät så är det fullt av pålagringar runt om och loppet är KÖRT!!!
Hästen kommer aldrig att ridas igen o det är osäkert om den ens kan gå som sällskap ??!!
+ Att denna häst även hade nån extremt sällsynt sjukdom som bara drabbar shire hästar (hon är korsning med shire i sej) symtom är veckad hud ovanför hovarna , typ som valkar .
Denna sjukdom leder till sån hälta att man får till slut ta bort hästen    :'(  än är hon inte halt av den sjukdommen men vet tyckte hon såg ett svagt stört rörelsemönster på alla 4 tassarna . :o

Det är ingen bra dag idag .

Jag blev oxå utdömd i går ,.typ ,, har fått diskbråck i nacken + i ländryggen och har en blödning bredvid en ländryggskota .
Nånting är emot mej . Blääääääääääää......

EvaE

• Gäst
« Svar #165 skrivet: 07 okt-09 kl 15:57 »
Sänder en lååååång peppning & ge inte upp & trösterkram!!!

//
Eva

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #166 skrivet: 07 okt-09 kl 16:01 »
Tack ,, just nu vill jag bara ta till lipen men det går ju inte . Jag är ju den starka ....eller ????

fjäderfän

« Svar #167 skrivet: 07 okt-09 kl 19:43 »
stackare inge kul men om du får dom utdömda så får man ju ut försäkringen på dom.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #168 skrivet: 07 okt-09 kl 20:44 »
Det är aldrig roligt att ha halta hästar  :'(

Tyckte det lät skumt att man skulle kunna röntga bak-knän medportabel röntgen..Men man vet ju aldrig tänkte jag... tekniken kanske har gått framåt  ;D   

Men jag måste säga : Vad förväntar man sig av ett förstorat knä, annat än pålagringar ??? Det är ju liksom rätt mycket omman ser det med blotta ögat... Jag är van att hitta knappnålsstora pålagringar som nästan inte syns o då är hästen redan halt... ::)

" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #169 skrivet: 07 okt-09 kl 20:58 »
Jo visserligen men hon har inte varit halt konstigt nog det kom nyss ..hästen är ju riden sen i maj ?

Ang att få dom utdömda ,, ja det får man visserligen men när allt är betalat så är det inte mkt kvar , på ena hästen lär jag gå back då hon bara har 5000 i liv .
Det kostar väldigt mkt pengar att ha alla djuren högt försäkrade.

Vi förlorade ju vår gammal trotjänare och gårdens pärla i maj , tarmvred ....

fjäderfän

« Svar #170 skrivet: 07 okt-09 kl 21:12 »
ok jag har ju mina i 30000 i livförsäkring.

ThinaA

• Västergötland
    • HjulTantens hemsida
« Svar #171 skrivet: 07 okt-09 kl 21:19 »
varma kramar..båd e pga din o dina hästars utdömning.Det -blir-bättre.nya tag till våren!
Disability is an attitude

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #172 skrivet: 07 okt-09 kl 21:41 »
ok jag har ju mina i 30000 i livförsäkring.

Om jag skulle ha sånna summor på alla mina djur då svalt både jag o djuren ,,
5 leonbergerhundar = 5* 400kr i mån + 5 hästar = 400kr i mån *5 st + katterna 5st + illrarna 3st + hönsen + kaninerna+husen + barnen + bilarna + mm mm ja det tar aldrig slut .....

Jaghar prioriterat vetvården ist , jag  i mitt enfald trodde att det mesta gick att fixa , jag har aldrig hört en vet vara så negativ vid första undersökningen   :'(

fjäderfän

« Svar #173 skrivet: 07 okt-09 kl 22:10 »
japp mina 3 kostar 6000kr om året nu.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #174 skrivet: 08 okt-09 kl 15:25 »
Om jag skulle ha sånna summor på alla mina djur då svalt både jag o djuren ,,
5 leonbergerhundar = 5* 400kr i mån + 5 hästar = 400kr i mån *5 st + katterna 5st + illrarna 3st + hönsen + kaninerna+husen + barnen + bilarna + mm mm ja det tar aldrig slut .....

Jaghar prioriterat vetvården ist , jag  i mitt enfald trodde att det mesta gick att fixa , jag har aldrig hört en vet vara så negativ vid första undersökningen   :'(

För att inte tala om vad de alla kostar i mat..... :P

Något jag alltid funderat över är om man tycker sig ha kvalitetstid med vart och ett när man har så pass många djur? Själv tycker jag knappt att jag hinner med det med 2 hästar (en är en "lånehäst"), en katt, barn, sambo och jobb.

Det var synd att de inte kunde röntga hennes bakknän men som vi diskuterat tidigare så är frågan om det är värt att fortsätta med henne? Oerhört  tragiskt men ibland måste man gå vidare och med alltför många "mystiska" skador på en häst så mår de ju inte bra. Det var också tråkigt att höra om dina egna kroppsliga problem. Hoppas du tar hand om dig själv och inte pressar kroppen alltför mycket. Även där kanske du måste kolla över din livssituation så att du inte har alltför många "måsten" hängande över dig som gör att du pressar dig till bristningsgränsen. Det är det helt enkelt inte värt.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #175 skrivet: 08 okt-09 kl 21:45 »
För att inte tala om vad de alla kostar i mat..... :P

Något jag alltid funderat över är om man tycker sig ha kvalitetstid med vart och ett när man har så pass många djur? Själv tycker jag knappt att jag hinner med det med 2 hästar (en är en "lånehäst"), en katt, barn, sambo och jobb.

Det var synd att de inte kunde röntga hennes bakknän men som vi diskuterat tidigare så är frågan om det är värt att fortsätta med henne? Oerhört  tragiskt men ibland måste man gå vidare och med alltför många "mystiska" skador på en häst så mår de ju inte bra. Det var också tråkigt att höra om dina egna kroppsliga problem. Hoppas du tar hand om dig själv och inte pressar kroppen alltför mycket. Även där kanske du måste kolla över din livssituation så att du inte har alltför många "måsten" hängande över dig som gör att du pressar dig till bristningsgränsen. Det är det helt enkelt inte värt.

Vi är 6 personer i familjen , varan iaf tre är helt ativa med hästarna (även om dottern är lat så klart som man är i tonåren)
Det är ju hennes häst som nu mår sämst .

Min sambo har oxå en häst utöver våra som bor här och en kanin+ en katt ....
Vi lever ju med o runt djuren ,,på det sättet blir det inte så svårt att ge dom tid men visst kör det i hop sej i bland.

Just nu önskar jag att jag hade mera tid för min lilla hingst , just för att det vore nyttigt för just honom .
Hna får väl ungefär i dagsläget 30 min av min dag varje dag + några dagar i veckan då jag ägnar mej just åt honom i 1-2 timmar åt gången .
Men en 1åring klagar nog inte på det , han orkar inte så mkt mera än det .

Jag sitter och försöker fundera på vad jag ska göra med mitt sto ...
antingen ett sista ryck in på klinik o vägra gå därifrån förens dom hittat vad som är fel på henne ...

eller ge upp o ta bort dom två stona samtidigt , mitt sto lär jag inte få utdömt av vet så det får jag bekosta själv .
2 avlivningar ā 10 000kr st ,,,,,vet faktiskt inte om min ekonomi klarar en sån summa i en klump .

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #176 skrivet: 08 okt-09 kl 21:55 »
Har de ätit karensbelagd medicin eftersom de inte kan gå in i livsmedelsproduktion? När jag slaktade en häst på slakteri för ca 10 år sedan gick jag ca 3500 kr plus.
Jag vet inte hur långt du har till Kolmorden men där har de väl tidigare tagit emot och slaktat för att sedan bli tigermat.

Den senaste hästen jag var tvungen att tas bort bultades på gården av vår stallägare och grävdes sedan ner (hade givetvis sökt tillstånd tidigare).
Har du ingen bondekontakt som kan hjälpa dig? 10.000 låter ju horribelt.

pålle

• Gäst
« Svar #177 skrivet: 08 okt-09 kl 22:09 »
Ett tips pratamed någon bonde eller granne med grävmachin och sen en jägare om dom kan jällpadig mvh

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #178 skrivet: 08 okt-09 kl 23:50 »
Min make är jägare och har avlivningsrätt men jag vet inte om jag har mage att be honom då han oxå tycker mkt om dessa djur .
Vad ska man skjuta en ardenner /shire med ? Elefantbössa?

Ne ,,,jag ska få det slutgiltiga beskedet på dotterns häst i morgon , får ta en dag i sänder .

pålle

• Gäst
« Svar #179 skrivet: 09 okt-09 kl 00:13 »
Min make är jägare och har avlivningsrätt men jag vet inte om jag har mage att be honom då han oxå tycker mkt om dessa djur .
Vad ska man skjuta en ardenner /shire med ? Elefantbössa?

Ne ,,,jag ska få det slutgiltiga beskedet på dotterns häst i morgon , får ta en dag i sänder .
Det räcker gott med en vanlig älj stuttssare lika bra som bullten fråga  någon jaktt kamrat ttill din gubbe kan man skuta schurar så   min kusin jorde så och det fungka perfekt mvh

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser