Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad skulle ni gjort om ni var jag ?  (läst 36499 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Vad skulle ni gjort om ni var jag ?
« Svar #120 skrivet: 11 jul-09 kl 10:57 »
Hon har gått på bete sen april o ska gå på bete till november .

Jag menar typ som vi människor tar gaviskon varje dag för att förebygga , finns det nåt liknande till häst ?
Nån ört som är bra ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Falin

• -
« Svar #121 skrivet: 12 jul-09 kl 18:22 »
Läkemalva och älgört, står det i min bok.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #122 skrivet: 12 jul-09 kl 21:41 »
Vilken bok?
Kan du berätta mera ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Falin

• -
« Svar #123 skrivet: 13 jul-09 kl 09:59 »
Hästägarens Örtabok heter den, finns säkert att beställa på många ställen på nätet:

http://www.promedab.se/hastort/index.htm

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #124 skrivet: 17 jul-09 kl 15:49 »
http://www.ortagardensalsta.se/  finns i din närhet..

Dollar

• Västerbotten
« Svar #125 skrivet: 24 jul-09 kl 17:04 »
JAg vet inte om jag har missat om du har testat det eller inte, men nån tipsade dig om att ge smärtlindring och dylikt för att se om hon är likadan då... hade du provat det?

25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

SannaF

• -
« Svar #126 skrivet: 30 jul-09 kl 18:48 »
Stackars dig med din pålle! Trist att du fick ett så dåligt bemötande hos Mälarkliniken!

Jag är själv ET och även ledsen över Annika Johanssons dåliga erfarenhet av en (1)? ET och som nu verkar gå ut över alla ET utom hennes egen? Jag kanske har missuppfattat - ursäkta i så fall.

Det jag ser på videon känns som självklart att en vet ska se!
Jag har, många gånger, varit på Mälarkliniken, både med en egen islänning och med kunders hästar av olika raser.
Har ALDRIG fått uppfattningen att de har varit rasistiska vad gäller ras.
Fast jag har sett till att alltid få komma till 1. Emilia Sanders och finns inte hon på plats har jag valt Tomas (efternamn?) Han är dansk i alla fall.
De har ju oxå en, väldigt duktig, ET på plats, varannan torsdag om jag inte missminner mig.

Det kan hända att det har hänt saker där borta för jag har inte varit där på ett år nu så jag reserverar mig lite för om alla är kvar på plats.

Jag kan inte ge råd om hur du ska göra med pållan eftersom jag själv sitter i en liknande sits med min isisvalack.

Han är dock för det mesta pigg, busig och glad i hagen nu för tiden - TACK VARE STRASSER.
Det känns inte helt avlägset att han faktiskt kommer kunna gå att rida på en vacker dag igen, men än så länge är huvudsaken att han är pigg, glad, tar buskontakt med sina kompisar och forsätter vara ledare i sin flock.

Med vänlig hälsning
SannaF som tycker det är ytterst tråkigt med baktaleri i alla former!
Mot nya äventyr!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #127 skrivet: 02 aug-09 kl 09:51 »
JAg vet inte om jag har missat om du har testat det eller inte, men nån tipsade dig om att ge smärtlindring och dylikt för att se om hon är likadan då... hade du provat det?

Tidigare ja men inte detta varvet ännu .
Jag är rädd om hennes mage då hon har haft magsår tidigare .
Jag ska konsultera min vet om vad han tycker .
Jag red i går och har nu annamat vad min gammla vet har sagt till mej , ingen trav då det sliter mest .
Långa skrittrundor i skogen med galopp i en backe får räcka.

Jag vet inte riktigt varför hon har börjat bocka n u men det ska jag ta reda på om det så är det sista jag gör!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #128 skrivet: 02 aug-09 kl 09:56 »
Stackars dig med din pålle! Trist att du fick ett så dåligt bemötande hos Mälarkliniken!

Jag är själv ET och även ledsen över Annika Johanssons dåliga erfarenhet av en (1)? ET och som nu verkar gå ut över alla ET utom hennes egen? Jag kanske har missuppfattat - ursäkta i så fall.

Det jag ser på videon känns som självklart att en vet ska se!
Jag har, många gånger, varit på Mälarkliniken, både med en egen islänning och med kunders hästar av olika raser.
Har ALDRIG fått uppfattningen att de har varit rasistiska vad gäller ras.
Fast jag har sett till att alltid få komma till 1. Emilia Sanders och finns inte hon på plats har jag valt Tomas (efternamn?) Han är dansk i alla fall.
De har ju oxå en, väldigt duktig, ET på plats, varannan torsdag om jag inte missminner mig.

Det kan hända att det har hänt saker där borta för jag har inte varit där på ett år nu så jag reserverar mig lite för om alla är kvar på plats.

Jag kan inte ge råd om hur du ska göra med pållan eftersom jag själv sitter i en liknande sits med min isisvalack.

Han är dock för det mesta pigg, busig och glad i hagen nu för tiden - TACK VARE STRASSER.
Det känns inte helt avlägset att han faktiskt kommer kunna gå att rida på en vacker dag igen, men än så länge är huvudsaken att han är pigg, glad, tar buskontakt med sina kompisar och forsätter vara ledare i sin flock.

Med vänlig hälsning
SannaF som tycker det är ytterst tråkigt med baktaleri i alla former!
Hej Sanna.
Jag har blivit lika dåligt bemött på både mälarkliniken och ulltuna med mina tinkrar.
dock när jag kom in med varmblodet då var det bättre faktiskt men då träffade jag emilia.
Hon var en mkt bra vet .
Jag ska leta rätt på en bra ET nu o ta ut , min vet har oxå rekomenderat det .
Min hemma vet ser det jag ser men kan inte förklara det .

Falin

• -
« Svar #129 skrivet: 02 aug-09 kl 10:54 »
Tidigare ja men inte detta varvet ännu .
Jag är rädd om hennes mage då hon har haft magsår tidigare .
Jag ska konsultera min vet om vad han tycker .

Djävulsklo kanske kan vara något? Det jämställs med butta på många håll, men utan att ge dålig mage. Jag vet en och annan veterinär som faktiskt rekommenderat det... Finns både som flytande och som torkad.

SannaF

• -
« Svar #130 skrivet: 02 aug-09 kl 13:43 »
Hej Sanna.
Jag har blivit lika dåligt bemött på både mälarkliniken och ulltuna med mina tinkrar.
dock när jag kom in med varmblodet då var det bättre faktiskt men då träffade jag emilia.
Hon var en mkt bra vet .
Jag ska leta rätt på en bra ET nu o ta ut , min vet har oxå rekomenderat det .
Min hemma vet ser det jag ser men kan inte förklara det .

Usch vad tråkigt! Så ska det verkligen inte vara!
Jag hoppas att du kan få ordning på tjejjen - hon ser så fin ut annars tycker jag.

Lycka till!
Mot nya äventyr!

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #131 skrivet: 03 aug-09 kl 23:16 »

Men Sanna, det är ju det som är problemet.. Hur ska vi vanliga dödliga veta vilken vet eller ET som är bra? Travelerhorses har visat hästen för hur många vet och ET? Vad har hon fått för hjälp? Hur ska jag som djurägare veta vilken som är bra, när alla har gått samma utbildning?

Jag har visat mina hästar för 5 ET + massör innan jag hittade hon som ser och kan. Jag trodde på hästen och var envis nog, för det krävs en massa envishet när man blir utskrattad av ET och annat ”kunnigt” folk.. Jag vill ha en häst som KAN göra sitt bästa, då måste jag ju se till att den har den möjligheten också.

Jag vill kunna ringa en vet ( eller ET ) och veta att den vet som kommer kan lösa problemet, eller har de kontakterna att jag kan skickas vidare till rätt kunskapsresurs. Tyvärr så funkar det inte så.

Jag hoppas Travelerhorses hittar rätt. Alla hästar förtjänar det.

Min avsikt är inte att baktala någon yrkesgren, utan bara redogöra för mina erfarenheter, vilka är otroligt negativa i stort när det gäller ET. Tack för att jag hittade rätt!

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #132 skrivet: 03 aug-09 kl 23:56 »
Hur går det för er nu travelerhorses?

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #133 skrivet: 04 aug-09 kl 08:18 »
Citera
Men Sanna, det är ju det som är problemet.. Hur ska vi vanliga dödliga veta vilken vet eller ET som är bra? Travelerhorses har visat hästen för hur många vet och ET? Vad har hon fått för hjälp? Hur ska jag som djurägare veta vilken som är bra, när alla har gått samma utbildning?

Det är svårt. Jag har märkt att dom ET som pratar sig varma med svåra latinska ord uppfattas som "bra" och dom som bara gör sitt jobb eller ännu värre, dömmer ut hästen, uppfattas som "dåliga". Så osakliga är många.  :-\

Jag har sett en hästägare betala tusentals kronor för behandling av sit halvblod med ett kortare bakben som gjorde att hästen hade ett snett bäcken. ET imponerade stort på hästägaren i ett helt år med sina behandlingar en gång i veckan  :P Och han kunde prata för sig!

Ett år senare byter dom hovslagare och den nya hovslagaren sätter på en sula på det korta bakbenet och vips var problemet borta. Men ET:n betecknas som extremt duktig av hästägaren än idag och jag vill bara spy.......... :-X. Man han får skylla sig själ.

(Bara ett exempel)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #134 skrivet: 04 aug-09 kl 15:09 »
Jag rider i skogen , ren terräng så hon får använda benen ordentligt.
I förrgår upptäckte jag att hon äntligen har separerat bakbenen o inte längre går som en spatthäst.
Vi har hjaft en period med mkt bockningar i fattningarna nu så det verkar som nåt lossnat för nu bockar hon inte längre.
Hoppas på att få ut en ET i nästa vecka .
Ska ner o tömmköra på volt nu o se hur hon rör sej .
Jag tar den ET min vet rekomenderade .

SannaF

• -
« Svar #135 skrivet: 04 aug-09 kl 17:08 »

Jag har visat mina hästar för 5 ET + massör innan jag hittade hon som ser och kan. Jag trodde på hästen och var envis nog, för det krävs en massa envishet när man blir utskrattad av ET och annat ”kunnigt” folk.. Jag vill ha en häst som KAN göra sitt bästa, då måste jag ju se till att den har den möjligheten också.

Jag håller fullkomligt med dig!! Jag vill oxå kunna gå till en vet. och veta att denne kan alt vet en som kan.
Jag vill att det ska bli mer samarbete mellan veterinärer, et, massörer, homeopater, örtkunniga osv.
Så att det blir ett nät som kan fånga upp kunden och hästen i fråga - Jag förstår verkligen inte var i problemet ligger.
Ja, utom möjligen en felriktad yrkesstolthet - där endast "mitt" yrke är det som kan lösa någonting här i världen.
Suck!

Jag ber om ursäkt för att jag hade missförstått ditt tidigare inlägg - du har vänt dig till fler ET och dessutom blivit utskrattad - mycket beklagligt!
Mot nya äventyr!

SannaF

• -
« Svar #136 skrivet: 04 aug-09 kl 18:00 »
Det är svårt. Jag har märkt att dom ET som pratar sig varma med svåra latinska ord uppfattas som "bra" och dom som bara gör sitt jobb eller ännu värre, dömmer ut hästen, uppfattas som "dåliga". Så osakliga är många.  :-\

Jag har sett en hästägare betala tusentals kronor för behandling av sit halvblod med ett kortare bakben som gjorde att hästen hade ett snett bäcken. ET imponerade stort på hästägaren i ett helt år med sina behandlingar en gång i veckan  :P Och han kunde prata för sig!

Ett år senare byter dom hovslagare och den nya hovslagaren sätter på en sula på det korta bakbenet och vips var problemet borta. Men ET:n betecknas som extremt duktig av hästägaren än idag och jag vill bara spy.......... :-X. Man han får skylla sig själ.

(Bara ett exempel)

Det här är ett trist exempel - för som ET ska man verkligen titta på HELA hästen - Inklusive hovarna! Har jag inga fötter, kan jag inte springa...

Man måste oxå vara så proffsig att man kan rannsaka sig själv - har man gjort ett par, kanske tre behandlingar och inte ser någon förbättring, måste man kunna ta tag i sig själv och fundera på vad man har missat - för det har man ju uppenbarligen gjort!

Man får ta ett steg tillbaka och börja om.
Se hästen i rörelse igen, göra den grundliga anamnesen och undersökningen för att se vad man missat.
Och är det så att man verkligen inte hittar någonting att ta på - ja men då måste man ju för 17 ha självdistans nog att säga det till kunden och ha något slags förslag på hur kunden ska gå vidare!

Det är vad jag tycker i alla fall. Man kan inte kunna allt och man måste komma ihåg det!  :-X
Mot nya äventyr!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #137 skrivet: 04 aug-09 kl 21:15 »
Lite svårt med att få ut en ET nu när många fortfarande har semester .
Om nån kan rekomendera någon bra i mina traker så tas det tacksamet emot .
Longeringen gick ganka så bra men det verkar som hon är rädd att fatta galopp i höger varv .
Det funkade bättre när jag "galopperade" med henne bredvid som stöd dock.

SannaF

• -
« Svar #138 skrivet: 05 aug-09 kl 18:14 »
Jag vet inte var dina trakter är?
Mot nya äventyr!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #139 skrivet: 05 aug-09 kl 19:22 »
Örsundsbro.

Dela detta:

* Inloggade just nu

467 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser