Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rabarber klena nu för tiden  (läst 1742 gånger)

Hassletorp

Rabarber klena nu för tiden
« skrivet: 20 maj-09 kl 23:52 »
Hej!
Varför är rabarber så klena nu för tiden? Dom gamla plantorna var mycket kraftigare än dagens tycker jag.
Kläcker ca 1400 st ägg / månad. Tyvärr lång kö nu på kycklingar. Jag vill köpa hönor som är renrasiga, jag har brist på ägg. Åker normalt ej längre än 25 mil från Töreboda. En dag i veckan är jag ute och köper/säljer. Allt av intresse! Hemsidan snart klar!!!

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
SV: Rabarber klena nu för tiden
« Svar #1 skrivet: 21 maj-09 kl 00:06 »
Kanske är för lite gödsel på dom. Rabarber ska väl ha mycket näring. Jag brukar iallafall ge mina det.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Pjöllerberg

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 21 maj-09 kl 04:23 »
Finns många sorter, en del av dom är svagvuxna.

mistel

• -
« Svar #3 skrivet: 21 maj-09 kl 08:46 »
Elmbitz som är ganska vanlig i handeln är en mer svagvuxen sort jag tycker överlag att de oxalsyrefattiga sorterna är mer klena i växtsättet men man kan ju fortfarande hitta gamla Victoria ute i handeln.

Hassletorp

« Svar #4 skrivet: 21 maj-09 kl 10:29 »
Tack, då ska jag leta efter Victoria!
Kläcker ca 1400 st ägg / månad. Tyvärr lång kö nu på kycklingar. Jag vill köpa hönor som är renrasiga, jag har brist på ägg. Åker normalt ej längre än 25 mil från Töreboda. En dag i veckan är jag ute och köper/säljer. Allt av intresse! Hemsidan snart klar!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 1 användare
torpjens

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser