Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rabarber klena nu för tiden  (läst 1741 gånger)

Hassletorp

Rabarber klena nu för tiden
« skrivet: 20 maj-09 kl 23:52 »
Hej!
Varför är rabarber så klena nu för tiden? Dom gamla plantorna var mycket kraftigare än dagens tycker jag.
Kläcker ca 1400 st ägg / månad. Tyvärr lång kö nu på kycklingar. Jag vill köpa hönor som är renrasiga, jag har brist på ägg. Åker normalt ej längre än 25 mil från Töreboda. En dag i veckan är jag ute och köper/säljer. Allt av intresse! Hemsidan snart klar!!!

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
SV: Rabarber klena nu för tiden
« Svar #1 skrivet: 21 maj-09 kl 00:06 »
Kanske är för lite gödsel på dom. Rabarber ska väl ha mycket näring. Jag brukar iallafall ge mina det.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Pjöllerberg

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 21 maj-09 kl 04:23 »
Finns många sorter, en del av dom är svagvuxna.

mistel

• -
« Svar #3 skrivet: 21 maj-09 kl 08:46 »
Elmbitz som är ganska vanlig i handeln är en mer svagvuxen sort jag tycker överlag att de oxalsyrefattiga sorterna är mer klena i växtsättet men man kan ju fortfarande hitta gamla Victoria ute i handeln.

Hassletorp

« Svar #4 skrivet: 21 maj-09 kl 10:29 »
Tack, då ska jag leta efter Victoria!
Kläcker ca 1400 st ägg / månad. Tyvärr lång kö nu på kycklingar. Jag vill köpa hönor som är renrasiga, jag har brist på ägg. Åker normalt ej längre än 25 mil från Töreboda. En dag i veckan är jag ute och köper/säljer. Allt av intresse! Hemsidan snart klar!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 3 användare
torpjens, Holly92, Mattias

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser