Huvudmeny
down

Får man sparka på andras hundar?

Startat av Frances, 18 Maj-09 kl 16:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vilse

Citat från: sari358 skrivet 23 Mar-11 kl 10:14
Är det inte dags att sluta bunta ihop alla invandrare!!!!  >:(

Första generation, utländsk medborgare med tre hundar och känner många SVENSKAR som har ingen aning hur man ska bete sig i närheten av en hund. (oavsett om hunden är vaken eller i sömn)

Klart man ska sluta med det,,men jag har aldrig varit med om sån reaktion som min hund mötte,,

och det var ingen negativ reaktion,,märk detta,,utan en reflektion över olikhet,,

sari358

Visst måste jag erkänna att har skrämt skiten ur några ryska ungdomar på finlandsfärjan med min varg i koppel (stor terv), men ibland det här invandrartemperamentet kokar så lätt  ;)

tinna.m

Citat från: sari358 skrivet 23 Mar-11 kl 21:44
Visst måste jag erkänna att har skrämt skiten ur några ryska ungdomar på finlandsfärjan med min varg i koppel (stor terv), men ibland det här invandrartemperamentet kokar så lätt  ;)
Ditt nick och ditt båtäventyr luktar finskt, och finnar har hundvana.
Finnar är inte invandrare i svenskars ögon, bara i sina egna.
Finnar är ungefär som jämtar, ölänningar osv, dvs. ett snäpp sämre än skåningar men två snäpp bättre än stockholmare.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Frances

krhm, dom mörka finländana brukar vara rädda för hundar..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Djursam

Det är en del invandrare som är ovana med hundar och därför möjligen rädda...  :-\

Men hos muslimer handlar det oftast om att de inte vill ha kontakt med hundar för att de inte får för sin tro, enligt vilken hundar anses vara "smutsiga/orena".

Just_me

Citat från: Djursam skrivet 23 Mar-11 kl 22:54
Det är en del invandrare som är ovana med hundar och därför möjligen rädda...  :-\

Men hos muslimer handlar det oftast om att de inte vill ha kontakt med hundar för att de inte får för sin tro, enligt vilken hundar anses vara "smutsiga/orena".

Väldigt som invandrat till Sverige som vuxen är rädd för hundar då hundar ofta är farliga där de kommer ifrån. "Vildhundar" i städer är inte direkt att leka med i många länder! Min bästa kompis mamma var skräckslagen när det gällde hundar, det tog henne många många år att ens kunna möta nån med hund.

När det kommer till "Kamphundar" känner jag till minst lika många infödda, vita, svenskar som har sån hund av helt fel orsaker, men det lustigaste är nog att alla jag tänker på råkar vara invandrare-wannabe  ::)

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

287 Gäster, 1 användare
Petter B
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering och jag filar på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R