Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billiga julklappar  (läst 24505 gånger)

caorina

• Gäst
Re:Billiga julklappar
« Svar #40 skrivet: 16 nov-06 kl 18:15 »
Susannep, många bra tips där, speciellt matkorgarna, har funderat på lite liknande att fylla med min hemgjorda produkter.

Meddela gärna ditt glöggrecept ! Jag har några bra själv men har alltid nytta av fler ! Gillar glögg ...

håller fullständigt med er,fast jag hinner nog inte göra marmelad,saft och kräm till jul...men kanske till nästa år så:)

så jag kommer köpa en snygg korg någonstans och fylla den med kex,nån fin ost,nåt vin,kaffe,liten godispåse,te,frukt mm
mysigt och användbart!!

Skogshäxan

• Naturnära häxa med förkärlek till vedspisen.
« Svar #41 skrivet: 18 nov-06 kl 11:35 »
 ;)Billig julklapp kan vara att bara umgås!

En ofta mycket uppskattad stund för ensamstående äldre, kan vara ett besök, kanske ta med en fikakorg och sitta och prata.

Många ensamma yngre och äldre, blir mer glada för detta än en julklapp som man får att sitta och titta på ensam på jul.

Kostar lite och ger mycket.

Må väl i stugorna.

norris

• Norrbotten
    • Sirpa & Hantverket
« Svar #42 skrivet: 18 nov-06 kl 22:20 »
Håller med Skogshäxan!  Det är många, äldre och yngre, som får sitta ensam på julen och på andra storhelger, då t.ex. ens egna barn inte  "har tid"...
Vi har bjudit in förra nyårsafton hem till oss en ensam äldre farbror och hans älskade hund och en kompis till vår dotter som hade jobbigt hemma...
Vi hade jättemysigt alla tillsammns.
Det är viktigt att man bjuder, eftersom många vill inte störa och blir hellre sittandes ensam och mår dåligt. :'(
Alla har säkert nån som behöver lite extra omtanke till jul.
Kom ihåg dom och få en bra jul själv. :)
                                              Kram norris

tänk_positivt

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 25 aug-07 kl 15:37 »
hej!size=5]
jul närmar sig med stormsteg.....cirka 3,5 månader kvar!!
jag behöver tips!!!![size]

kattenihatten

• omina mea mecum porto
    • Norrbotten
« Svar #44 skrivet: 25 aug-07 kl 17:20 »
Hej!

Här startar vi också tidigt med julklapparna (halva familjen fyller år under julhelgen). I år blir det egen torkat te (älgört), lingondricka, tunnbröd, samt lite hemsytt. Här är några återvunna tyger förvandlade till årets julklappar........
Live simply......so that others may simply live.

tänk_positivt

• Gäst
« Svar #45 skrivet: 10 sep-07 kl 18:54 »
Sticka vackra pannband och sätt i 2 resårtrådar upptill och nertill så håller de formen :)

pannband är väl ganska ute va? ??? ::)

Sommartorparn

« Svar #46 skrivet: 10 sep-07 kl 18:57 »
... men bra om man vill slippa frysa om öronen och inte vill ha mössa som plattar till frisyren.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 10 sep-07 kl 19:07 »
Stickar man inte för fort så är de moderna igen lagom tills de är klara.

Våmhuskullan

• -
« Svar #48 skrivet: 10 sep-07 kl 19:32 »
I vår familj förväntar sig alla att de ska få nya varma raggsockor varje jul och hinner jag inte ha alla sockor klara...vi är en väldigt stor familj ...så skriver jag ett fint presentkort på ett par  ;)
och är det så att nån sliter lite på sina brukar dom önska sig ett par vantar, sjal eller mössa...eller några flaskor sylt/saft.
Barnen brukar ju få något mer än sockor...dom är inte så imponerade av mjuka paket.....

tänk_positivt

• Gäst
« Svar #49 skrivet: 10 sep-07 kl 19:51 »
jag tycker om mjuka paket och presentkort :)

AnnaPanna

• Gäst
« Svar #50 skrivet: 14 sep-07 kl 21:24 »
Jag har gjort saft, sylt och gele i fina burkar med hemmagjorda fina etiketter. Det är utmärkta julklappar till "stadsfolk" som inte själva hinner/vill/kan koka av egna bär.
/A

åsnemor

• lever på landet och renoverar sin drömkåk
    • Västergötland
« Svar #51 skrivet: 14 sep-07 kl 22:15 »
mamma och pappa fick en annorlunda julbock förra året.
det var kul att göra den.
funderar på att göra en jättenalle till syrran i år

åsnemor

• lever på landet och renoverar sin drömkåk
    • Västergötland
« Svar #52 skrivet: 14 sep-07 kl 22:20 »
nu håller jag på att måla en brevlåda som present.
gillar iden om presentkort på tjänster.
jag vet en som kommer att få ett presentkort på fönsterputsning  :)

yrsa

« Svar #53 skrivet: 28 sep-07 kl 19:31 »
Jag kan binda böcker och tillverka eget papper, sü hemmagjorda anteckningsböcker blir ofta väldigt uppskattade. Eller sü stjäl jag jag nügon älskad gammal bok i sönderfallande tillstünd, och lagar den och gör ny rygg. I bästa fall märker de inte att den är borta. I värsta fall gür de omkring och morrar "...men var LA jag den, jag fattar inte..." (hör det här hemma under "naturens mysterier eller varför försvinner alltid hammaren", möjligen?). Men dü blir de ju desto gladare när den ütervänder - hoppas jag.
Hemstöpta ljus brukar jag ocksü ge bort. Hemsnickrade fotoramar, bokhyllor och andra möbler och hemstickade raggsockor till mina frusna fossingar har jag fütt. Känner en som brukar ge bort stolar, bord och vaser (frün närmaste loppis) klätt med bilder frün personens favoritserie, och lillasystern min har fütt en egendesignad Nimbus 2000 (Harry Potters kvast) att susa omkring pü.  Hemmagjort är bäst!
Things do not change, we change. Sell your clothes and keep your thoughts.
H D Thoreau

yrsa

« Svar #54 skrivet: 28 sep-07 kl 19:34 »
Kan till och med en tonüring (okej bara föe ett ür till men ändü) tycka ;)
Things do not change, we change. Sell your clothes and keep your thoughts.
H D Thoreau

Dela detta:

* Inloggade just nu

615 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bokohammare, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser