Knappast värt kluddet för 25 liter/mån. En bekant en bit härifrån, har satt upp ett system, för att ta tillvara beg matfett, och han har tjing på 1000 liter i månaden (utan kostnad), han har många maskiner som behöver diesel, och kan tillverka för RME 1 kr litern + arbetet. Jag har fått viss praktisk undervisning av honom.
Själv behöver jag max 300 l/år och jag ska från sommarn göra RME i två 500l dunkar. Jag köper nog rapsolja till det beg matfett är visserligen billigare, men kräver mer plats och skala innan det blir bra, men då sparar man ordentligt.
RME kostar 4,50 litern plus besväret, reaktortemperaturen får jag med solen i ett svart fat, vid söderväggen. Tänker göra en sats för ett år på en gång.
Köra för 1,20 milen beträffande drickat, är tillräckligt bra, ett gengasaggrigat på mitt fordon skulle ta för mycket av tjänstevikten, och som sagt, inte värt kluddet.
Hade jag en gammal Volvo 145, och behövde köra 2000 mil om året, skulle jag nog överväga gengas, för att överhuvudtaget ha råd att köra.