Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Luzernpellets?  (läst 5697 gånger)

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Luzernpellets?
« Svar #20 skrivet: 26 feb-09 kl 19:49 »
Om man har 100% luzern och dessutom soja och melass, måste man inte ha extra stora påsar då? ;D

Självklart jätte jättepåsar  ;D

Har prövat lusern. Tror det är lika bra som exempelvis Lantmännens tackfor. Lusernfröet är ju rikt på exempelvis protein och fett, så vitt jag förstår det. Ska inte utala mig om all lusernpellets, men den jag har haft innehåller 100 procent lusern.
Jag upplever luserpellets som kraftfullt. För mycket så får vissa tackor problem med kistan. Skulle vilja ha en mer komplett innehållsförteckning.

Det är mindre protein i Lusern pelletsen än i Tackfor och mindre fett än i Tackforen...
dessutom bara 8,5 MJ i Luzerpellets men 11,0 MJ i  Tackfor...

Och för det får man betala nästan dubbla priset..
« Senast ändrad: 26 feb-09 kl 20:32 av Grimla »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Charlotte

• -
« Svar #21 skrivet: 26 feb-09 kl 20:34 »
 Jag tror att de flesta fårbönder ratar pelleterat dyrt grovfoder för att
istället satsa på att tillverka eget proteinrikt grovfoder....
Sånt som  grovfoder på säck är det kanske lättare att lura på Hästfolk? ;) ;D ;)
                            Mvh
                        Charlotte
« Senast ändrad: 26 feb-09 kl 20:37 av Charlotte »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

ulfg

« Svar #22 skrivet: 26 feb-09 kl 21:54 »
Det är helt ok att lura hästfolk. Det finns alldeles för mycket folk med för mycket pengar och hästar men fortfarande för lite får i Sverige  :o ::) ;D
Mångsysslare med 12 gutefår norr om Varberg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

496 gäster, 2 användare (1 dolda)
blomkruka

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser