Varför lägger man ut en gammal bild på årets ved?

Jo, anledningen att jag överhuvudtaget skrev ett inläg i tråden var att jag ville svara på denhär frågan:
Vore kul att läsa om hur ni lagrar/torkar veden. Jag brukade kärra in ved åt pappa förr och minns hur jäkla fuktiga och tunga vedträden var. Inte gick det att modifiera vedboden heller för den skulle vara som den alltid har varit... det gick sjukt med ved hos honom för huset var otätt och elda bara surved sänker verkningsgraden något. Nu åkte inte vedträden direkt i pannan efter att man hämtat de i vedboden utan de låg nere i pannrummet i en hög och torkade först något.
Och det gjorde jag genom att berätta om vårat pallsystem och ville visa pallarna på bild, och hade en sån gammal bild med pallarna liggandes. Hade inte en tanke på att någon skulle kunna tro den var från iår, då hade jag såklart skrivt obs den är inte ny

Och ja, det ser rät likt ut nu, enda skillnaden är att på bilden från nåt annat år hade vi nog bara 20-25 pallar, detta året ca 60. så för att skryta så mycket som möjligt borde jag såklart ha tagit mig upp ur fåtöljen o tagit ett färskt kort direkt

. (Förresten är är det värsta fuskskrytet, för jag har inte kluvet en enda pinne, det är min man som gjort allt jobbet

)