Recept från engelska tidningen
Country LivingSalty caramels makes 1.1 kg
250 g unsalted butter, diced
450 g light muscovado sugar
2 tsp sea salt, finely ground
300 g condensed milk
250 g golden syrup
1. Place all the ingredients in a medium saucepan and heat gently until melted, stirring frequently.
Bring to the boil and simmer over a medium-low heat, stirring constantly, until the ingredients blend together and the butter is incorporated.
Continue to simmer for 20-30 minutes over a low heat until you reach 250 degrees Fahrenheit on a thermometer, stirring occasionally.
It's very important to reach this temperature - if anything, go a fraction of a degree over to ensure it.
2. Brush a 23cm-square tin with oil and pour in the caramel (it should be about 2 cm deep), without scraping out the bottom or the sides of the pan. Leave uncovered in a cool place to harden.
3. Run a knife around the edge of the tin and turn the caramel out on to a board brushed with oil. Cut into 2-3 cm squares.
Eftersom jag bara kunde få tag i
sötad kondenserad mjölk så tog jag det - var lite orolig att det skullle bli så sött att det inte gick att äta men det var ingen fara

.
Golden syrup får motsvaras av svensk ljus sirap.
Havssaltet mortlade jag ordentligt innan jag blandade ner det.
250 grader Fahrenheit är 121.1 grader Celsius, alltså ska ni upp i 122 grader för att vara på den säkra sidan att kolan stelnar.
Fråga om det är ngt ni undrar - annars är det bara att börja tugga

!