Om man nu skall vara lite förståndig,och fundera på vad det handlar om.
Journalisten är denne objektiv,eller vill han skapa rubriker.Göra ett repotage som blir omtalat.Tja det är nog det som dom flesta journalister är ute efter,inte är det objektiviteten som dom letar efter.Inte blir det något omtalat repotage om någon som mockar hästskit och drar skottkärror med spån.Selar av och på och spolar av svettiga hästar,sitter och fryser i långsamkärra.Åker flera mil tidigt på morronen till något löp,och kommer hem sent på kvällen och inte fått en matlapp engång.
Det är inget att skriva om,möjligen om någon vill göra en variant på "Barnen på Frosmofjället"
Sedan har man konsumenten som ser på hela hemskheten på TV,naturligt vis som sak kunnig.
Som uttalar sig om något dom bara tror sig veta,efter som dom varit medryttare på en gammal travare"Varmblod"
Vår käre Franses och jag har tidigare diskuterat om tvååringar som travare,jag tycker det är käpprakt åt hel........Det ställs mycket hårda krav på travhästar i dag pga av dom stora kostnader för hästägarna.Där av är prissummorna där efter också.
Jag slutade med travare i början på 80 talet,redan då märktes det vart hän det barkades.ATG började lägga sig i förmycket,samt att det blev aldeles förmycket av Bissnis i det hela.
Nu har jag inte tid längre