Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gör E-uppror!  (läst 953 gånger)

fräsen

• Gäst
Gör E-uppror!
« skrivet: 21 nov-08 kl 22:18 »
Att maten i affärerna innerhåller mkt annat än mat vet nog alla på alternativ. Men vad ska vi göra åt det? Jag tycker vi slutar köpa dessa varor NU!!!! Även om inte alla E-nummer är farliga så är väldigt många fullständigt onödiga!
Inspirera era arbetskamrater, vänner, släktingar!
Bjud på E-fri mat!
Dela ut recept!
Och gör det med glädje, för alla vill väl äta RIKTIG mat?????
Det är lättare, billigare och smidigare än vad vi luras att tro!!!
Konsumenterna har makten!!!
Kom igen alla alternativare nu gör vi en viktig insats!!!!

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Gör E-uppror!
« Svar #1 skrivet: 21 nov-08 kl 22:48 »
Jamen jag gissar hejvilt att dom som har möjlighet att göra det här redan gör det. Och så finns det kanske dom som  skiter i vilket..

Ja, äkta vara och helst hemodlat  och inte ett E-nummer så långt ögat når!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

fräsen

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 21 nov-08 kl 22:50 »
Mina ganska tröga arbetskamrater börjar mjukna nu efter mkt matprat.. Härom dan hörde jag dom prata om vilka ekologiska varor de hittat.. Hjärtat tog ett extra skutt! ;D

PellePutt

« Svar #3 skrivet: 22 nov-08 kl 01:04 »
jag väljer redan E-fritt så långt det går. Jag läser innehållsförteckningen på det mesta jag köper. bojkottar det mer framför allt glutamat och aspartam.

Men som oftast i matprat glöms restaurangmaten bort, jag har börjat fråga om drycken innehåller aspartam, om tonfisken är delfinsäger, m.m. oftast brukar restaurangpersonalen se ut som frågetecken, de vet inte vad det är för skit de serverar ens...
Bli vägitarian - ät bara roadkill

Dela detta:

* Inloggade just nu

682 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser