Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tant Grön vill ruva nu...  (läst 7911 gånger)

Knopparp

• Halland
SV: Tant Grön vill ruva nu...
« Svar #40 skrivet: 08 nov-08 kl 15:56 »
Jag ska tillägga att varför jag hade dem i foderskopan var för att mamma höna hade lagt två värpbajsar i redet... så jag städade lite snabbt.  :)
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #41 skrivet: 08 nov-08 kl 15:57 »
Åååhhh vad söta!! Jag vill också ha pycklisar!

Vilken söt liten kycklingsittpinneställning!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Knopparp

• Halland
« Svar #42 skrivet: 08 nov-08 kl 15:58 »
Japp, suverän och uppskattad liten lekställning så de lär sig greppa med tårna!  :D
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

Torry

« Svar #43 skrivet: 08 nov-08 kl 16:44 »
Åh vilka gullpluttar och vilken fin mamma. Stort grattis!
//Torry

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #44 skrivet: 08 nov-08 kl 18:04 »
Sopersöta, jag blir oxå sugen på små svarta kycklingar.
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #45 skrivet: 09 nov-08 kl 10:25 »
 :D Jättesöta och minisittpinnsmojängen är ju fantastisk!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #46 skrivet: 10 nov-08 kl 12:08 »
Grattis!  ;D

Så söta dem är... De svarta påminner om min svarta blandisfaverolle som kyckling... =) (Såg exakt ut sådär fast med miniskägg)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Knopparp

• Halland
« Svar #47 skrivet: 10 nov-08 kl 12:13 »
Åh!! En svart med skägg vill jag också ha!!!  :P

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #48 skrivet: 10 nov-08 kl 12:41 »
Hihi, ja hon är jättesöt!  ;D Dock så blev hon inte helt svart i fjäderdräkten som vuxen (eller vuxen och vuxen.. Hon är ca 16 veckor nu) utan mer.. Ja, jag kan posta bilder när jag får tillgång till datorn där jag har bilderna!  ;) (En av mina favoritfärger på höns kan ajg säga i alla fall.. Jag vet inte riktigt vad man ska kalla den... Det får ni avgöra sen när jag postat bilden)

Kan även posta på henne som nykläckt!  ;D (Torr dårå...  ;))
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #49 skrivet: 10 nov-08 kl 13:19 »
"Tiiiitta vad söta kycklingar", säger mamma.

"Men varför sitter de i en kastrull", sa 3-åringen, tänker de äta upp dem?

Knopparp

• Halland
« Svar #50 skrivet: 10 nov-08 kl 13:23 »
"Tiiiitta vad söta kycklingar", säger mamma.

"Men varför sitter de i en kastrull", sa 3-åringen, tänker de äta upp dem?

Ha ha ha ha.. så roligt!!  ;D
Du såg förklaringen väl??  ;)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #51 skrivet: 12 nov-08 kl 16:51 »
Okej... Var beredd för nu kommer jag spamma ned din tråd med... En massa hönsbilder.  ;D
Vi börjar väll med Spökis som liten. (Den svarta faverollekorsningen)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #52 skrivet: 12 nov-08 kl 16:58 »
Och här kommer en när hon är ca 15 veckor.  ;D
Bilden under föreställer gammelfarmor. (En utav våra första "små höns"... Hon är den enda kvar - 12 år gammal)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #53 skrivet: 12 nov-08 kl 17:05 »
Och här har vi mamman och morbror... (Suck, min dator klarar bara av att posta 2 bilder i taget)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #54 skrivet: 12 nov-08 kl 17:08 »
Och här har vi min favorit "Emot" som vi kallar henne eftersom hon såg svartsminkad ut som liten. (emo - en musikstil som många nu förtiden har gjort om till något annat... Ogillar det en aning...  :-\)

Under ser ni helsyrran Tsipor... Det finns en chans till att dessa kommer lägga blå ägg... (Hoppas  :'( ;D)
Föräldrarna är mycket speciella för mig... SÄrskilt mamman. Jag räddade henne ur ägget som liten. (De andra hade gått iväg innan hon hunnit kläckas och ägget var kallt... Hon är 9 år nu. )
« Senast ändrad: 12 nov-08 kl 17:10 av Linkoso »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #55 skrivet: 12 nov-08 kl 17:14 »
Här har vi då bilder på mamma "Baby" och pappa Jerry. (Det är Tsipor som sitter på hans rygg)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #56 skrivet: 12 nov-08 kl 17:20 »
Och nu tar det "äntligen"  ::) slut på bilder... Avslutar med en gammal bild på Jerry som liten. (Emot såg ut sådär också, därför trodde jag att hon var en tupp när jag såg henne som nykläckt eftersom alla andra kycklingar med den färgen har blivit tuppar.)

Postar även en bild på charmtrollet Skrutten som kommit på att det är jättemysigt att sitta på mattes axel... STUP I KVARTEN! (Suck, säger blicken) Så fort man vänder ryggen till känner man något som flyger upp på en... "Skrockelipiiiip" (målbrottet) hör man sedan och då vet man vem det är.
Han flyger även upp på armen på kommando... Dock inte alltid, alltid.. om det finns något intressantare väljer han det i första hand.

Knopparp

• Halland
« Svar #57 skrivet: 12 nov-08 kl 21:24 »
He he... så fina höns och tuppar du har!!! Och så supersöt lilla Spökis var som liten!! :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #58 skrivet: 12 nov-08 kl 21:38 »
Ja!  ;D

Jag tycker om den andra bilden när hon står i handen och pickar.  :-[ Hon ser ut som en liten sottuss... Eller något.  ;D

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #59 skrivet: 23 nov-08 kl 20:08 »
Denna tråd har jag missat! Vad kul för dig med småttingar! Tant Grön ser stolt och nöjd ut på bilden! Påminner om min Svart-Stina, som nog har nåt lurt på gång, för flera gånger har jag sett henne ligga i redet med ett ägg under sig... Provligger väl lite, antar jag!

Mvh
Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser