Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min mördarhund  (läst 104703 gånger)

Just_me

• Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #360 skrivet: 26 mar-11 kl 20:08 »
Ja för o INTE tala om alla gamla tanter o barnfamiljer som kommer med sin labbe eller vauvva lös, men de e sååå snäll. osså attackerar den en pit lr annan utsatt ras, gissa om dn som går i koppel lr den söta familjehunden får skit?
Och vist finns det dom som inte har råd o köpa en ferarri utan väljer en staffe lr berboel tex som penisförlängare, men ALLA behöver inte längre penis..dom kan faktiskt ha intresse i en mycket trevlig ras.. tycker snarare de borde tänkas på alla galna mammor o pappor som tror dom ÄGER trottoarer för dom har barnvagn?
Och i dag finns det fler vettiga o kunniga ägare på de sk kamphundarna än på tex golden o labbe, för dom raserna får vem som helst köpa, sen är det annorlunda på mixarna, som jag hoppas du förstår skillnaden på?

Oh, nu påminde du mig om en promenad jag gjorde med min amstaff/pitbull.
I en inhägnad trädgård gick det en kungspudel som blev skvatt galen när vi gick förbi, fradgade nästan om munnen på den.
Chico, som min hund hette, såg mest förvånat på den konstiga hunden och så gick i vidare.
Nä jag nästan kommit 2 hus bort kommer pudelmatten (antar jag) utspringande och hytter näven och SKRIKER att jag skulle dra åt hellvete med min mördarhund och om hon såg den i närheten av henne älskling igen skulle hon ringa polisen.
Jag gick tillbaka och satte Chico bredvid mig medan hennes hund fortsatte sina utfall och frågade om hon skämtade.
Då ringde hon polisen  ;D
Jag gav henne mitt telefonnr och personnr.
De ringde aldrig, hahaha

Utterman

• Skåne
« Svar #361 skrivet: 26 mar-11 kl 20:11 »
Oh, nu påminde du mig om en promenad jag gjorde med min amstaff/pitbull.
I en inhägnad trädgård gick det en kungspudel som blev skvatt galen när vi gick förbi, fradgade nästan om munnen på den.
Chico, som min hund hette, såg mest förvånat på den konstiga hunden och så gick i vidare.
Nä jag nästan kommit 2 hus bort kommer pudelmatten (antar jag) utspringande och hytter näven och SKRIKER att jag skulle dra åt hellvete med min mördarhund och om hon såg den i närheten av henne älskling igen skulle hon ringa polisen.
Jag gick tillbaka och satte Chico bredvid mig medan hennes hund fortsatte sina utfall och frågade om hon skämtade.
Då ringde hon polisen  ;D
Jag gav henne mitt telefonnr och personnr.
De ringde aldrig, hahaha

hahahaha ja det är ju så dom ser det, min lilla vovve som inte gör något... sen gör dom utfall, och då är det den andras fel.. ur led är hundägarna i svea rike ;)
Hundar,katter, 25 hästar, arab,fullblod,varmblod,minishettis. kikar på höns vilket kommer när vi byggt klart på gården :)

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #362 skrivet: 26 mar-11 kl 21:00 »
Jag har idag ingen "kamphund", men skulle gärna kunna tänka mig att ha en i framtiden när livet ser annorlunda ut.

Det där var väl inte helt sant?

Senast idag försökte du tigga Pipen av mig.....  ;D men du fick iallafall låna timmerstocksdragaren över natten. Pussa henne på nosen från matte! :-[

Elcyion

• Uppland
« Svar #363 skrivet: 26 mar-11 kl 21:03 »
Senast idag försökte du tigga Pipen av mig.....  ;D men du fick iallafall låna timmerstocksdragaren över natten. Pussa henne på nosen från matte! :-[

Men Pipen räknas inte :P Just nu campar hon på golvet  8)
En blogg om två aristokratiska katter som bor ihop en vanlig "svensson-matte"  http://k-r-i-s.bloggplatsen.se/

Just_me

• Småland
« Svar #364 skrivet: 26 mar-11 kl 21:54 »

hahahaha ja det är ju så dom ser det, min lilla vovve som inte gör något... sen gör dom utfall, och då är det den andras fel.. ur led är hundägarna i svea rike ;)

Ja men det som förbluffar mig är just att hon själv på allvar tyckte det var min hunds fel...
Snacka om att leva i sin egen värld  ::)

I samma stad hade vi en som var sjuk, hört lite olika förklaringar på hennes beteende men det är en otroligt aggresiv kvinna. Hon har två labbar som hon går runt med och möter man henne med en ras som är minste lilla åt "kamphundhållet" så anfaller hon. Alltså kvinnan anfaller, inte hundarna. Sjukaste jag vart med om. har stött på både aggresiva undar och folk i mitt liv och jag tror nog agresiva människor skrämmer mig mycket mycket mer

Vargerik

• Gäst
« Svar #365 skrivet: 26 mar-11 kl 22:10 »

* Ska vara runt 50cm
* kort lätthanterlig päls (ingen trimning)
* glad och social
* lättlärd
* Envis/inte ge upp (inte samma sak som egensinnig eller tjurskallig)
* myspropp som gärna vill vara nära/sova under täcket.

Nu skulle jag vilja att du kommer med ett förslag på någon annan ras (som inte är kamphund) som uppfyller ovanstående punkter :)

En välavlad schäfer naturligtvis, har fn två som ligger på mig i soffan! OK, alla kriterier stämmer inte, men man kan inte få allt varje dag. :)

Just_me

• Småland
« Svar #366 skrivet: 26 mar-11 kl 22:11 »
En välavlad schäfer naturligtvis, har fn två som ligger på mig i soffan! OK, alla kriterier stämmer inte, men man kan inte få allt varje dag. :)

Och av nån anledning föreslår jag, återigen, Canan dog  ::)
Vill ha vill ha vill ha, men då får det bli näst nästa hund i såna fall, hehe

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #367 skrivet: 26 mar-11 kl 22:13 »
Fast det kan man ju, med en Amstaff/staffe. ::)

Vargerik

• Gäst
« Svar #368 skrivet: 26 mar-11 kl 22:13 »
Sovit gott?

Finns inga trottoarer där jag bor, däremot bor det barn här som gärna kommer och leker med henne, de måste tydligen ha föräldrar som ångrat att dom glömde kondomen.

Utsätter ingen varelse för livsfara. Dessutom har jag ett väldigt bra självförtroende samt vet vem jag är, så jag behöver ingen penisförlängare ( jag skulle väl isåfall behöva en penisprotes, då jag är kvinna).  Dock var det ett tag sen jag kontrollerade att ingen katt blivit uppäten under hennes kattrumpetvättorgier.

Typisk reaktion från en som inte vet vad dom har med att göra, låter som du går upp i falsett.

Just_me

• Småland
« Svar #369 skrivet: 26 mar-11 kl 22:17 »
Fast det kan man ju, med en Amstaff/staffe. ::)

Mja fast min Amstaff/pittbull var rätt tjurskallig, haha
Oj, oj, oj om jag klev upp kl 6-7 och hämtade kopplet så blängde han på sig och kröp längre in under täcket. Ve inte om min morgontrötthet smittades men morgnar var inte hans grej.
Och om det regnade! Nej då går man inte ut inte, jag fick bära honom tillparken där han kunde stå och blänga med slokade öron innan han snabbt kissade och sen formligen rusade in till oss igen :P

Och vissa saker tyckte han helt enklet inte om. Som plongande ljud, kanske berodde det på hörseln men han ylade som en tok om jag försökte spela gitarr, på sån där mungrej som tjongar (typ Ronja Rövardottir instrument). Dessutom låg han alltid alltid i sängen, helst skeden mellan mig och sambon och under täcket skulle det vara!

Gronavagen

• Uppland
« Svar #370 skrivet: 26 mar-11 kl 22:21 »
Typisk reaktion från en som inte vet vad dom har med att göra, låter som du går upp i falsett.

Nej, satt faktiskt och skrattade åt det tragiska i att du redan bestämt dig för att du har rätt utan att ha haft den kontakten med raserna som vi som går upp i falsett enligt dig har.
Min såkallade mördarhund blev jag tillfrågad om att ta då jag har god hand med hundar (hållit hund i över 20 år och håller på med drag), så jag vet fullkomligen vad jag har i kopplet.

Gronavagen

• Uppland
« Svar #371 skrivet: 26 mar-11 kl 22:25 »
Mja fast min Amstaff/pittbull var rätt tjurskallig, haha
Oj, oj, oj om jag klev upp kl 6-7 och hämtade kopplet så blängde han på sig och kröp längre in under täcket. Ve inte om min morgontrötthet smittades men morgnar var inte hans grej.
Och om det regnade! Nej då går man inte ut inte, jag fick bära honom tillparken där han kunde stå och blänga med slokade öron innan han snabbt kissade och sen formligen rusade in till oss igen :P

Och vissa saker tyckte han helt enklet inte om. Som plongande ljud, kanske berodde det på hörseln men han ylade som en tok om jag försökte spela gitarr, på sån där mungrej som tjongar (typ Ronja Rövardottir instrument). Dessutom låg han alltid alltid i sängen, helst skeden mellan mig och sambon och under täcket skulle det vara!
Schyyss! Vi skulle ju berätta positiva saker om raserna.  ;D

Inte hur en hund försöker kissa med alla fyra tassarna i luften för att det är kallt, eller hur matte vaknar av kölden för att den bredflabbade grodan lindat in sig i täcket...

Just_me

• Småland
« Svar #372 skrivet: 26 mar-11 kl 22:41 »
Schyyss! Vi skulle ju berätta positiva saker om raserna.  ;D

Inte hur en hund försöker kissa med alla fyra tassarna i luften för att det är kallt, eller hur matte vaknar av kölden för att den bredflabbade grodan lindat in sig i täcket...

Hahahaha, oh gud det där med kissa i kylan hade jag glömt! Oh, vad jag saknar min Chico! Till och med trotts att jag nu kom ihåg hur han som unghund försökte sittkissa i nedförsbacke och det mesta landade på hans haka :P

Det jag älskar mest med amstaff/putbull är att jag aldrig stött på någon hund av nån  annan ras som är så kommunikativ. Jag visste alltid exakt vad han ville! (Sen att han som oftast låtsades att han inte hade en aning om vad jag ville är en annan femma ;) )

Margit

• Gäst
« Svar #373 skrivet: 26 mar-11 kl 22:41 »
Fast bara för att man följer regelboken betyder ju inte att man gör rätt. Hundar är ofantligt signalkänsliga så jag drar eller tränar inte dom om jag är på dåligt humör, för även om jag tycker att jag är som vanligt mot dom, reagerar de helt annorlunda mot när jag är glad.

Nej men allt hänger inte bara på hundföraren tyvärr....

Elcyion

• Uppland
« Svar #374 skrivet: 26 mar-11 kl 22:51 »

Nä. Schäfer kan du inte jämföra med staff/amstaff/pitbull. Jag har varit inne på att skaffa schäfer själv, min pojkvän har haft flera bruksschäfrar. Det är inte samma sak.
Schäfer: Fäller som tusan under fällperioderna. Allt blir vitt. Mycket borstade om du inte ska se ut som en snögubbe. Ungefär det dubbla i storlek mot en amstaff/staff/puitbull. Inte alls samma driv i arbetsuppgifterna. Kan hända lika stort driv, men inte samma typ. Schäfern vaktar/skyddar mot okända naturligt. Det gör inte amstaff/staff/pitbull. En schäfer har inte heller samma behov/vilja till närhet. Den väljer ofta en central plats och sedan håller den uppsikt över allt som händer. En amstaff/staff/pitbull vill helst ligga i ditt knä och bli kliad på magen. En schäfers största mål i livet är att passa upp på dig som "flockledare". I motsats till tidigare tre nämnda raser.

Schäfer:

* dubbelt så stor
* en hel del pälsvård under fällningsperioderna
* Inte samma typ av driv i arbetet
* Ingen knähund (trivs oftast bättre på en central plats med koll)
* Vill vara till lags dygnet runt

Tittar du på rasegenskaper, är schäfern på 4 punkter motsatsen till staff/amstaff/pitbull. Sen ska du även stå ut med att ha en vallhund som lever för att vara dig till lags och mer eller mindre konstant är redo för nästa arbetsuppgift. Det sista inget jag nämnde om staff/amstaff/pitbull som kriterium, men en ganska stor anledning till att jag backar från att äga en schäfer själv.

Men med tanke på de kunskaper du säger dig ha om rasen, kan inte det här vara något nytt för dig. Därför blir jag väldigt nyfiken på varför du anser att en schäfer skulle vara ett bra substitut för staff/amstaff/pitbull.
En blogg om två aristokratiska katter som bor ihop en vanlig "svensson-matte"  http://k-r-i-s.bloggplatsen.se/

Gronavagen

• Uppland
« Svar #375 skrivet: 26 mar-11 kl 23:00 »

Det jag älskar mest med amstaff/putbull är att jag aldrig stött på någon hund av nån  annan ras som är så kommunikativ. Jag visste alltid exakt vad han ville! (Sen att han som oftast låtsades att han inte hade en aning om vad jag ville är en annan femma ;) )
Pipen har tränat sin mormor väldigt väl, så tanten går och lägger sig om Pipen säger till henne att hon vill sova...... (mormor=dagmatte)

Utterman

• Skåne
« Svar #376 skrivet: 27 mar-11 kl 01:20 »
Nä. Schäfer kan du inte jämföra med staff/amstaff/pitbull. Jag har varit inne på att skaffa schäfer själv, min pojkvän har haft flera bruksschäfrar. Det är inte samma sak.
Schäfer: Fäller som tusan under fällperioderna. Allt blir vitt. Mycket borstade om du inte ska se ut som en snögubbe. Ungefär det dubbla i storlek mot en amstaff/staff/puitbull. Inte alls samma driv i arbetsuppgifterna. Kan hända lika stort driv, men inte samma typ. Schäfern vaktar/skyddar mot okända naturligt. Det gör inte amstaff/staff/pitbull. En schäfer har inte heller samma behov/vilja till närhet. Den väljer ofta en central plats och sedan håller den uppsikt över allt som händer. En amstaff/staff/pitbull vill helst ligga i ditt knä och bli kliad på magen. En schäfers största mål i livet är att passa upp på dig som "flockledare". I motsats till tidigare tre nämnda raser.

Schäfer:

* dubbelt så stor
* en hel del pälsvård under fällningsperioderna
* Inte samma typ av driv i arbetet
* Ingen knähund (trivs oftast bättre på en central plats med koll)
* Vill vara till lags dygnet runt

Tittar du på rasegenskaper, är schäfern på 4 punkter motsatsen till staff/amstaff/pitbull. Sen ska du även stå ut med att ha en vallhund som lever för att vara dig till lags och mer eller mindre konstant är redo för nästa arbetsuppgift. Det sista inget jag nämnde om staff/amstaff/pitbull som kriterium, men en ganska stor anledning till att jag backar från att äga en schäfer själv.

Men med tanke på de kunskaper du säger dig ha om rasen, kan inte det här vara något nytt för dig. Därför blir jag väldigt nyfiken på varför du anser att en schäfer skulle vara ett bra substitut för staff/amstaff/pitbull.
Du glömmer att ta med de höftproblem dagens schäfer har, och det dåliga lynne flera har då inavelskvoten ligger på ca3-4%. Tyvärr är det en föredetta trevlig ras som blivit förstörd av dessa nippriga utställnings damer o herrar. Har själv stor erfarenhet av just schäfer då jag dels hade en i det militära och senare i mitt yrke samt i min fritidsverksamhet som var eftersök på person en sk räddningshund. Fördelen med terrier raserna är att dom e så förbannat envetna på sin uppgift..
Hundar,katter, 25 hästar, arab,fullblod,varmblod,minishettis. kikar på höns vilket kommer när vi byggt klart på gården :)

Utterman

• Skåne
« Svar #377 skrivet: 27 mar-11 kl 01:23 »
börjar undra om du ens har någon erfarenhet alls av dessa hundar? eller bara gillar o opponera sig ? för än har det inte kommit en vettig komentar på varför dom ska vara farligare än andra raser som statistiskt och rent bevisligen både biter och dödar mer än dessa raser.. schäfern ligger bland top 10 ;)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #378 skrivet: 27 mar-11 kl 08:41 »

Det skriver jag under på. Jag förundras hur "informativ" Cola är. Dessutom har hon en excellent näsa. Iofs har jag ganska lätt att läsa våra hundar, det får jag tacka tervarna för. Det går liksom i 100 knyck hela tiden med dom ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

ivy

• Gotland
« Svar #379 skrivet: 27 mar-11 kl 09:24 »
Boerboeler i scandinavien är en djungel :(
På så kort tid den funnits här finns det redan felavlade hundar :/
En Norsk vetrinär som verkar för förbud på Boerboel fick avliva 10 st pga extremt aggresivt beteende. Alla 10 importerade från Danmark (som redan förbjudit hunden)
Så läs på och våga ställ krav på kenneln! Jag har redan avskrivit 2 st efter mycket underliga mailkonversationer... Tex blev en skitförbannad när jag frågade om jag fick flja med dem när de gick promenad föratt se hur den beteede sig i miljön utanför hemmet. Detta fetrsom jag bara träffat Boerboler i inhägnad! Men satan i gatan, det skulle jag inte ha frågat! Det blev livat det....

nja blir det en boerboel i framtiden får det kosta sina slantar och hämta den direkt från Sydafrika, vackra fina hundar. Träffade även riktig vakt boerboel där, häftigt men de blev snopna när jag kunde gå in på gården (innan jag fattade att de var en vakthund som inte släpper in annat än familj i vanliga fall). Där blomstrade kärleken till rasen upp. Bra vakthundi vanliga fall men varför den accepterade mig och lät mig gå in och ge honom en hel kroppsmassage är än en gåta. Folket där tyckte självklart jag var galen men kemin mellan hunden och mig bara klickade...

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser