Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min mördarhund  (läst 84188 gånger)

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #280 skrivet: 11 jun-10 kl 15:00 »
Ja, vad härnäst ??? Mördarfår 8) 8) 8)

Mördarhöns! Blev just atakerad av en arg mamma-höna!!  :P ::)

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Min mördarhund
« Svar #281 skrivet: 13 jun-10 kl 20:26 »
Nu förbjuder man vissa hundraser i Danmark:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7248186.ab?sms_ss=facebook
Raserna är:
Sarplaninac
Sydrysk ovtjarka
kangal
tornjak
centralasiatisk ovtjarka
kaukasisk ovtjarka
Amstaff
amerikansk bulldog
Dogo argentino
Fila brasileiro
Boerboel
                                      Mvh
                                   Charlotte


Då är dom i så fall lagom förvirrade i danmark för Sarplaninac och kaukasisk Ovtarka eller Kavzkakaja Ovcharka är en och samma ras  ::)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Min mördarhund
« Svar #282 skrivet: 13 jun-10 kl 20:52 »
Då är dom i så fall lagom förvirrade i danmark för Sarplaninac och kaukasisk Ovtarka eller Kavzkakaja Ovcharka är en och samma ras  ::)

Sarplaninac kommer väl från Fd. Jugoslavien och Kaukasisk Ovtjarka/Kavzkakaja Ovcharka från Fd Sovjetunionen, enligt SKK är det väl två olika raser i alla fall ???
 En annan länk om Danmarks förbud av olika hundraser:
http://svt.se/2.22584/1.2033499/kamphundar_forbjuds_i_danmark?lid=senasteNytt_275227&lpos=rubrik_2033499
 Fy vad trist för de som redan har hundar av raserna :-\
                                                  Mvh
                                               Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Min mördarhund
« Svar #283 skrivet: 13 jun-10 kl 21:55 »
Sarplaninac kommer väl från Fd. Jugoslavien och Kaukasisk Ovtjarka/Kavzkakaja Ovcharka från Fd Sovjetunionen, enligt SKK är det väl två olika raser i alla fall ???
 En annan länk om Danmarks förbud av olika hundraser:
http://svt.se/2.22584/1.2033499/kamphundar_forbjuds_i_danmark?lid=senasteNytt_275227&lpos=rubrik_2033499
 Fy vad trist för de som redan har hundar av raserna :-\
                                                  Mvh
                                               Charlotte


Det är samma ras, de heter bara olika i olika länder, det är SKK som fått det om bakfoten.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #284 skrivet: 14 jun-10 kl 17:42 »
Läste en intressant debatartikel skriven av en vetrinär i Norge för nått år sedan när jag var inne på att köpa en boerboel.
Hon skrev att sedan förbudet mot pitbull och Amstaff intredde i Norge har hon stött på fler och fler större mastiffraser, speciellt Boerboel och Cane Corso, som ägdes av människor som hade dem som rena statussymboler. Mpnga var aggresiva, skygga, dåligt skötta och hon hade varit med om att avliva många pga att de bitit, attakerat både vuxna och barn.
Hon undrade just hur de tänkte hantera det den här gången. Förbjuda fler raser (som Danmark nu kör med) och vänta tills de satsar på dobberman, schäfer och rottisar eller kanske ta tag i grunden på problemet som faktiskt var ägarna.

Innan det här hade hon haft samma upplevelser med pitbull/Amstaff och liknande. Dock nästan aldrig en mastiff som hon upplevt som stabila trygga hundar.
Hon blev tydligt medveten om hur stor påverkan en människa faktiskt har på en hund.

Hoppas fler blir medveten om det innan man inte längre kan ha hundar med tänder....

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Min mördarhund
« Svar #285 skrivet: 15 jun-10 kl 11:43 »
Citera
Då är dom i så fall lagom förvirrade i danmark för Sarplaninac och kaukasisk Ovtarka eller Kavzkakaja Ovcharka är en och samma ras  ::)
Det är både rätt och fel!
Alla dessa raser härstammar från samma ursprung och den mest ursprungliga anses av många vara Tibetansk Mastiff. Sedan har alla länder som har en betydande boskaps/får/getskötsel haft en egen variant. De är alltså alla lokala varianter av samma ursprung. Så alltså är kuvaz, pyrrenéer, estrela, kangal, maremma, kommodor, tosa m.fl har samma ursprung. Men anpassade efter behoven i det land de befinner sig.

LazarusX

  • Inlägg: 248
    • Hälsingland
SV: Min mördarhund
« Svar #286 skrivet: 10 aug-10 kl 22:13 »
Det finns för många inkompetenta hundägare.
Därav följer att det finns för många hundar i samhället - antalet kompetenta hundägare för litet.
Det är inga som helst problem att avla på aggressivitet - sådana individer innebär stora risker för omgivningen.
För många hundägare är det inne att satsa på aggressivitet - häftiga hundar.
Många människor vuxna och barn kommer hela tiden att skadas och ibland dödas av hundar.
Mörkertalet av hundrelaterade skador på folk är mkt stort - man kan få höra läsa många exempel på otroligt krystade förklaringar på aggressivt beteende.
Polisen borde ha mycket större befogenheter att agera mot hundar och hundägare.
Det borde vara relativt lätt att kräva aggressionstest och lämpliga påföljder.
För dig som har problem med andras hundar - bär med dig en kort metallstång och blir du attackerad så slå hunden över nosryggen så dör den omdelbart.
Några getter lite potatis och spannmål sedan klarar jag mig och några till

Black Diamond

  • Inlägg: 8
    • Södermanland
SV: Min mördarhund
« Svar #287 skrivet: 22 aug-10 kl 18:18 »
Satt och fundera lite jag med på om det är en antirävkampanj på gång? Först Varg, sen björn sen räv...

Det där har jag totalt missat o.O kan tillägga att i år var jag riktigt i närkontakt med räv, det var en stor räv som höll på att ta en av våra fåglar. Större räv har jag inte sett maken till, mycket större än gemene hund. Skygg var hon i alla fall inte, utan hon tittade på mig och jag kunde riktigt se hur hon tänkte "vad jobbigt det blev nu då", jag var tvungen att jaga efter henne både tjoandes och vevandes med armarna, först då släppte hon ankan och sprang in i skogen.
Ett mycket, mycket vackert djur... ankan klarade sig för övrigt.


Appropå kamphundsdebatten så var det väl längesedan det förbjöds att avla på kamplust? Och vad jag vet så försvinner egenskaper rätt snabbt om man inte avlar på dem aktivt, som till exempel vallningsbenägenheten hos border collies. Samma borde väl gälla för de så kallade "kampraserna"?

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #288 skrivet: 22 aug-10 kl 20:17 »
Det där har jag totalt missat o.O kan tillägga att i år var jag riktigt i närkontakt med räv, det var en stor räv som höll på att ta en av våra fåglar. Större räv har jag inte sett maken till, mycket större än gemene hund. Skygg var hon i alla fall inte, utan hon tittade på mig och jag kunde riktigt se hur hon tänkte "vad jobbigt det blev nu då", jag var tvungen att jaga efter henne både tjoandes och vevandes med armarna, först då släppte hon ankan och sprang in i skogen.
Ett mycket, mycket vackert djur... ankan klarade sig för övrigt.


Appropå kamphundsdebatten så var det väl längesedan det förbjöds att avla på kamplust? Och vad jag vet så försvinner egenskaper rätt snabbt om man inte avlar på dem aktivt, som till exempel vallningsbenägenheten hos border collies. Samma borde väl gälla för de så kallade "kampraserna"?

Fast avla på kamplust går inte att undvika då den är väldigt stark i terriern tex.
Men det är aldrig kamplusten som är det stora problemet utan skygghet, rädsla och aggresivitet, något man aldrig, oavsett ras får avla på.

Kamphundar var, under den tiden det var lagligt, aldrig avlad på rädsla, skygghet utan kamphundar som visade tecken på det avlivades oftast.

Problemet som är störst idag tror jag är den här jäkla massaveln av amstaffar och pitbulls som sen säljs på blocket utan någon vidare koll från någon myndighet.
Seriösa uppfödare tar fram otroliga hundar av rasen amstaff, pittbull, boerboel, rottis etc etc.

Djurpolis, hårdare straff och högre kontroll är lösningen.

Här i Norge finns inte pitbull/Amstaff. Ni anar inte hur mycket "tuffa pojkar" med rottisblandningar och mastiffblandningar jag möter dagligen som rycker och sliter kopplet för att komma åt ens egen hund.
Det går inte att förbjuda alla hundar med tänder för att lösa problemet.

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Min mördarhund
« Svar #289 skrivet: 23 aug-10 kl 11:33 »
Citera
Problemet som är störst idag tror jag är den här jäkla massaveln av amstaffar och pitbulls som sen säljs på blocket

Ja, fast det är ju just efterfrågan som skapar denna avel! Det är dessutom "knökat" med chihuahor och blandningar med dem på Blocket också, men det hoppar man inte högt för. 8)

Annars håller jag med om att man absolut inte ska avla på nervösa, skygga och överdrivet aggressiva hundar.

pålle

  • Gäst
SV: Min mördarhund
« Svar #290 skrivet: 23 aug-10 kl 11:54 »
Ja, fast det är ju just efterfrågan som skapar denna avel! Det är dessutom "knökat" med chihuahor och blandningar med dem på Blocket också, men det hoppar man inte högt för. 8)

Annars håller jag med om att man absolut inte ska avla på nervösa, skygga och överdrivet aggressiva hundar.
vad har det med rasen att göra ?  att avla på en vacker idiot  är ju allt för vanligt in om utställnings folket istället för att avla på bra egenskaper  tycker nog ras folket ska städa framför sin egen dör först innan dom snackar så mycke

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Min mördarhund
« Svar #291 skrivet: 23 aug-10 kl 14:19 »
Håller fullständigt med dig pålle. Vad jag menade var att om efterfrågan på något är stort, kanske folk av ren "snikenhet" avlar på mentalt instabila individer oavsett ras. Jag har ju själv en blandras ;)

pålle

  • Gäst
SV: Min mördarhund
« Svar #292 skrivet: 23 aug-10 kl 14:22 »
Håller fullständigt med dig pålle. Vad jag menade var att om efterfrågan på något är stort, kanske folk av ren "snikenhet" avlar på mentalt instabila individer oavsett ras. Jag har ju själv en blandras ;)
  Oki dock :D

Black Diamond

  • Inlägg: 8
    • Södermanland
SV: Min mördarhund
« Svar #293 skrivet: 23 aug-10 kl 17:45 »
Fast avla på kamplust går inte att undvika då den är väldigt stark i terriern tex.
Men det är aldrig kamplusten som är det stora problemet utan skygghet, rädsla och aggresivitet, något man aldrig, oavsett ras får avla på.

Kamphundar var, under den tiden det var lagligt, aldrig avlad på rädsla, skygghet utan kamphundar som visade tecken på det avlivades oftast.

Problemet som är störst idag tror jag är den här jäkla massaveln av amstaffar och pitbulls som sen säljs på blocket utan någon vidare koll från någon myndighet.
Seriösa uppfödare tar fram otroliga hundar av rasen amstaff, pittbull, boerboel, rottis etc etc.

Djurpolis, hårdare straff och högre kontroll är lösningen.

Här i Norge finns inte pitbull/Amstaff. Ni anar inte hur mycket "tuffa pojkar" med rottisblandningar och mastiffblandningar jag möter dagligen som rycker och sliter kopplet för att komma åt ens egen hund.
Det går inte att förbjuda alla hundar med tänder för att lösa problemet.


Hmmm, du har en poäng, jag kan inte så mycket om just dessa hundar, jag har mer allmänkunskap om avel och arv inom djur generellt.

Och djurpolis! Det vill jag verkligen också ha, man har lust att åka till något land där det finns etablerat, på studiebesök. Så att man kan starta upp ngt liknande på hemmaplan. Problemet är väl att det är svårt att få det finansierat... smakar det så kostar det ju dessvärre också. MEN det är eftertraktansvärt... och borde finnas... finns redan på så många andra ställen...!


Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Min mördarhund
« Svar #294 skrivet: 24 aug-10 kl 11:34 »
Citera
Och djurpolis!
Själv har jag svårt att förstå denna längtan efter ännu mer kontrollsamhälle 8)
En naturligare inställning till det mesta skulle nog också förta mycket av potens-nisseriet kring "häftiga" hundar.

Det är väl snarast vår livsstil som skapar problem. Vi är rädda för människor och vilda djur. Vi håller på med saker som ger oss fiender osv.
Idag får inte hundar leva som hundar, då missköter man dem. Hundar ska sova i husses eller mattes säng och käka spannmål med köttsmak. Rastas i koppel, badas, klippas klor och faras på utställning. Stamtavla ska det vara och helst utställningsmeriter. Hundarna blir allt sjukare fysiskt och får mer och mer psykiska problem. Då efterlyser man djurpoliser, för att några får för sig att hålla kamphundar!!!!
De flesta hundattacker sker inom familjen, med frustrerade och missförstådda hundar, som egentligen är fullt friska, men inte får utlopp för sina drifter och behov. Utan rangordning, för man ska ju vara "snäll" mot hunden!  Hur kommer man åt dessa brister? För detta sätt att hålla hundar anses ju normalt! Däremot är det ett väldigt hallå när folk börjar hålla boskapsvaktare i Sverige. De klassas som mördarhundar de också, för att de har vaktinstinkter. Att hålla dem som gosehundar i städer, med koppeltvång och nattlig sömn inomhus är ju helt emot deras natur. Det anses ok!
Förr hade nästan alla på landet en gårdshund, minst och det funkade bra. Idag är hundar farliga, opålitliga och väldigt äckliga om de får göra som de själva önskar, dricka i sumpdiken, gräva och leta kadaver, äta får och hästskit, eller ännu bättre: rulla sig i det.
Det är ju vårt eget fullständigt onaturliga leverne som skapar problemen, men alla tror det är mer onaturliga regler som krävs ::)

pålle

  • Gäst
SV: Min mördarhund
« Svar #295 skrivet: 24 aug-10 kl 11:46 »
Själv har jag svårt att förstå denna längtan efter ännu mer kontrollsamhälle 8)
En naturligare inställning till det mesta skulle nog också förta mycket av potens-nisseriet kring "häftiga" hundar.

Det är väl snarast vår livsstil som skapar problem. Vi är rädda för människor och vilda djur. Vi håller på med saker som ger oss fiender osv.
Idag får inte hundar leva som hundar, då missköter man dem. Hundar ska sova i husses eller mattes säng och käka spannmål med köttsmak. Rastas i koppel, badas, klippas klor och faras på utställning. Stamtavla ska det vara och helst utställningsmeriter. Hundarna blir allt sjukare fysiskt och får mer och mer psykiska problem. Då efterlyser man djurpoliser, för att några får för sig att hålla kamphundar!!!!
De flesta hundattacker sker inom familjen, med frustrerade och missförstådda hundar, som egentligen är fullt friska, men inte får utlopp för sina drifter och behov. Utan rangordning, för man ska ju vara "snäll" mot hunden!  Hur kommer man åt dessa brister? För detta sätt att hålla hundar anses ju normalt! Däremot är det ett väldigt hallå när folk börjar hålla boskapsvaktare i Sverige. De klassas som mördarhundar de också, för att de har vaktinstinkter. Att hålla dem som gosehundar i städer, med koppeltvång och nattlig sömn inomhus är ju helt emot deras natur. Det anses ok!
Förr hade nästan alla på landet en gårdshund, minst och det funkade bra. Idag är hundar farliga, opålitliga och väldigt äckliga om de får göra som de själva önskar, dricka i sumpdiken, gräva och leta kadaver, äta får och hästskit, eller ännu bättre: rulla sig i det.
Det är ju vårt eget fullständigt onaturliga leverne som skapar problemen, men alla tror det är mer onaturliga regler som krävs ::)
Skratt kan bara hålla med

Black Diamond

  • Inlägg: 8
    • Södermanland
SV: Min mördarhund
« Svar #296 skrivet: 24 aug-10 kl 11:55 »
Själv har jag svårt att förstå denna längtan efter ännu mer kontrollsamhälle 8)
En naturligare inställning till det mesta skulle nog också förta mycket av potens-nisseriet kring "häftiga" hundar.

Det är väl snarast vår livsstil som skapar problem. Vi är rädda för människor och vilda djur. Vi håller på med saker som ger oss fiender osv.
Idag får inte hundar leva som hundar, då missköter man dem. Hundar ska sova i husses eller mattes säng och käka spannmål med köttsmak. Rastas i koppel, badas, klippas klor och faras på utställning. Stamtavla ska det vara och helst utställningsmeriter. Hundarna blir allt sjukare fysiskt och får mer och mer psykiska problem. Då efterlyser man djurpoliser, för att några får för sig att hålla kamphundar!!!!
De flesta hundattacker sker inom familjen, med frustrerade och missförstådda hundar, som egentligen är fullt friska, men inte får utlopp för sina drifter och behov. Utan rangordning, för man ska ju vara "snäll" mot hunden!  Hur kommer man åt dessa brister? För detta sätt att hålla hundar anses ju normalt! Däremot är det ett väldigt hallå när folk börjar hålla boskapsvaktare i Sverige. De klassas som mördarhundar de också, för att de har vaktinstinkter. Att hålla dem som gosehundar i städer, med koppeltvång och nattlig sömn inomhus är ju helt emot deras natur. Det anses ok!
Förr hade nästan alla på landet en gårdshund, minst och det funkade bra. Idag är hundar farliga, opålitliga och väldigt äckliga om de får göra som de själva önskar, dricka i sumpdiken, gräva och leta kadaver, äta får och hästskit, eller ännu bättre: rulla sig i det.
Det är ju vårt eget fullständigt onaturliga leverne som skapar problemen, men alla tror det är mer onaturliga regler som krävs ::)

Nu är det ju tyvärr så att det finns folk som missköter sina djur på riktigt. Jag är helt och hållet för att låta djur leva som djur, och jag är inte alls rädd för vilda djur, tvärtom. Jag tror att med respekt och kunskap kommer man långt.

Just nu är det närmsta vi har djurpolis är kontrollanter, som mycket sällan åker ut till gårdar mm. för att verkligen kolla hur det står till. Dessutom har dessa kontrollanter ofta bristande kunskap och kan inte göra bra bedömningar. Misskötta djur i sverige får som bekant stora tidningsrubriker, men jag tror tyvärr det är mkt vanligare än så. Kontrollsamhälle vill jag inte ha, men när man varit med om att se mycket ifrågasägbart när det gäller djurhållning, det mesta på grund av att folk inte har kunskap eller helt enkelt faktiskt inte bryr sig, då kan man inte bara rycka på axlarna och säga "låt gå".

Själv är jag anarkistiskt lagd, och jag vet att det finns många, många, många olika sätt att ta hand om sina djur, många ifrågasatta metoder som fungerar väl för alla parter. Det är inte där skon klämmer, inte alls. Vi är många som är bra på att läsa av våra djur och se vad de behöver, men tyvärr är det långt ifrån alla som faktiskt kan det, och väldigt många som tolkar sina djur fel. Jag är optimist när det gäller folk, och blir bottenlöst besviken när jag träffar människor som har en attityd som jag lyckas förtränga att det finns folk som har. Bara för att du och jag och många av oss är riktigt kloka och vet vad vi håller på med, så får vi inte glömma att det även finns folk som beter sig riktigt, riktigt illa.

Och som sagt, i Sverige sker det i det dolda, för att även om det skryts om våra höga krav och blablabla, så finns det ännu inget riktigt effektivt sätt att säkerställa att det efterföljs.

Och som sagt, det gäller inte bara hundar, utan alla djur.

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #297 skrivet: 24 aug-10 kl 17:18 »
Själv har jag svårt att förstå denna längtan efter ännu mer kontrollsamhälle 8)
En naturligare inställning till det mesta skulle nog också förta mycket av potens-nisseriet kring "häftiga" hundar.

Det är väl snarast vår livsstil som skapar problem. Vi är rädda för människor och vilda djur. Vi håller på med saker som ger oss fiender osv.
Idag får inte hundar leva som hundar, då missköter man dem. Hundar ska sova i husses eller mattes säng och käka spannmål med köttsmak. Rastas i koppel, badas, klippas klor och faras på utställning. Stamtavla ska det vara och helst utställningsmeriter. Hundarna blir allt sjukare fysiskt och får mer och mer psykiska problem. Då efterlyser man djurpoliser, för att några får för sig att hålla kamphundar!!!!
De flesta hundattacker sker inom familjen, med frustrerade och missförstådda hundar, som egentligen är fullt friska, men inte får utlopp för sina drifter och behov. Utan rangordning, för man ska ju vara "snäll" mot hunden!  Hur kommer man åt dessa brister? För detta sätt att hålla hundar anses ju normalt! Däremot är det ett väldigt hallå när folk börjar hålla boskapsvaktare i Sverige. De klassas som mördarhundar de också, för att de har vaktinstinkter. Att hålla dem som gosehundar i städer, med koppeltvång och nattlig sömn inomhus är ju helt emot deras natur. Det anses ok!
Förr hade nästan alla på landet en gårdshund, minst och det funkade bra. Idag är hundar farliga, opålitliga och väldigt äckliga om de får göra som de själva önskar, dricka i sumpdiken, gräva och leta kadaver, äta får och hästskit, eller ännu bättre: rulla sig i det.
Det är ju vårt eget fullständigt onaturliga leverne som skapar problemen, men alla tror det är mer onaturliga regler som krävs ::)

Jag själv är för en mer naturlig livstil för djur. Främst hundar och hästar.
Men att acceptera det utnyttjande som sker av djur är då mycket värre än att ha den som gossedjur i stan.

Jag själv kämpade i 2 år med att få en man fälld för vanvård av ett stort antal hundar, hästar och grisar.
De hittade stora mängder döda djur på hans gård när de, efter 1 år av klagomål och anmälningar från bla mig, tog sig en titt på saken.
Efter 6 månader av någon form av "djurägarförbud", hade han lika många djur igen, skriven på sin son. Den ända skillnaden är att han nu inte släpper ut dem ur sina "stall" om man nu kan kalla den fallfärdiga byggnaden för det.

Han kommer alltid att komma undan.

De som jag köpte min pitbull utav fick böter. De hade 4 döda pitbulls i sin källare som alla dött i hundkamper. 6 andra hundar omhändertogs.
Jag tog hand om en valp de använt som kampbete, vilket är det dummaste och bästa jag gjort i hela mitt liv.

De har lika mycket hundar igen.

Om jag ringer om såna här människor till polisen så säger de at de inte har tid.
När man kommer in med filmbevis på att de misshandlas skakar de på huvudet och säger att de måste prioritera annat.

Det är sjukt att vi har ett sånt system i Sverige och det går lätt att göra något åt med en styrka som enbart prioriterar, och är specialicerad på djurvård. Och det är vårt ansvar att faktiskt betala för en sån tjänst, om vi ska fortsätta ha djur i våra liv.


 

pålle

  • Gäst
SV: Min mördarhund
« Svar #298 skrivet: 24 aug-10 kl 17:47 »
Jag själv är för en mer naturlig livstil för djur. Främst hundar och hästar.
Men att acceptera det utnyttjande som sker av djur är då mycket värre än att ha den som gossedjur i stan.

Jag själv kämpade i 2 år med att få en man fälld för vanvård av ett stort antal hundar, hästar och grisar.
De hittade stora mängder döda djur på hans gård när de, efter 1 år av klagomål och anmälningar från bla mig, tog sig en titt på saken.
Efter 6 månader av någon form av "djurägarförbud", hade han lika många djur igen, skriven på sin son. Den ända skillnaden är att han nu inte släpper ut dem ur sina "stall" om man nu kan kalla den fallfärdiga byggnaden för det.

Han kommer alltid att komma undan.

De som jag köpte min pitbull utav fick böter. De hade 4 döda pitbulls i sin källare som alla dött i hundkamper. 6 andra hundar omhändertogs.
Jag tog hand om en valp de använt som kampbete, vilket är det dummaste och bästa jag gjort i hela mitt liv.

De har lika mycket hundar igen.

Om jag ringer om såna här människor till polisen så säger de at de inte har tid.
När man kommer in med filmbevis på att de misshandlas skakar de på huvudet och säger att de måste prioritera annat.

Det är sjukt att vi har ett sånt system i Sverige och det går lätt att göra något åt med en styrka som enbart prioriterar, och är specialicerad på djurvård. Och det är vårt ansvar att faktiskt betala för en sån tjänst, om vi ska fortsätta ha djur i våra liv.
Ja om man har gott ställt då tycker det räcker med skatten och alla pålagor men visst låt alla som har hund uppfödning betala då   för det är ju dom som säljer hundarna ja gör det int ja tar bara han dom dom som är miss anpassade det räcker för mej att försörja dom

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #299 skrivet: 24 aug-10 kl 18:21 »
Ja om man har gott ställt då tycker det räcker med skatten och alla pålagor men visst låt alla som har hund uppfödning betala då   för det är ju dom som säljer hundarna ja gör det int ja tar bara han dom dom som är miss anpassade det räcker för mej att försörja dom

Fast det blir ännu svårare att kontrollera och det skulle nog leda till att hundar och andra djur säljs "svart" av folk som inte vill betala avgifter. Vilket leder till än sämre kontroll på hur mycket djur som säljs och köps och av vilka.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

317 gäster, 2 användare
simon.arvestrand, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser