Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  4 limpor,enkelt recept  (läst 21745 gånger)

pompador

• Västergötland
SV: 4 limpor,enkelt recept
« Svar #40 skrivet: 16 dec-10 kl 14:21 »
nu har jag gjort första sattsen av detta bröd. jag instämmer med att kanske ha någon DL mer mjöl. jag gjorde 2 i form och 2 på plåt. dom i form blev snyggast. men dom smakar samma.
glömde nästan säga att det var gööörrr gött!!! som man säger på denna sidan landet.

Österforsloppan

• Idé spruta
    • Dalarna
« Svar #41 skrivet: 02 jan-11 kl 20:42 »
Bakade brödet igår och två limpor har redan gått åt  :o ;D Gött var det, dottern bara tigger efter mer  :) Det blir till att baka med i veckan
Längtar, planerar och drömmer <3

Olers

• Dalarna
« Svar #42 skrivet: 06 jan-11 kl 19:13 »
Jag godkänner. Den syns till vänster och smakade mycket bra. Penslade med olivolja innan jag gräddade första 10 minuter och med vatten när jag sänkte tempraturen.

Mamsingen

• Småland
« Svar #43 skrivet: 21 mar-11 kl 19:58 »
Ett liknande recept, här kallat Smålandslimpor, är mina barn "uppväxta på";) Helt suveränt är det!
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

Egge

• Uppland
« Svar #44 skrivet: 07 jun-11 kl 06:58 »
Bakade detta häromdagen och det är supergott :))..
Men jag min ärthjärna stängde av ugnen efter tio minuter istället för att sänka till 200 gr och det funkade det med :).. brödet blev fint ändå :).. så nu har jag köpt hem mera jäst :)))...

//Egge

Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser