Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  4 limpor,enkelt recept  (läst 21672 gånger)

pompador

• Västergötland
SV: 4 limpor,enkelt recept
« Svar #40 skrivet: 16 dec-10 kl 14:21 »
nu har jag gjort första sattsen av detta bröd. jag instämmer med att kanske ha någon DL mer mjöl. jag gjorde 2 i form och 2 på plåt. dom i form blev snyggast. men dom smakar samma.
glömde nästan säga att det var gööörrr gött!!! som man säger på denna sidan landet.

Österforsloppan

• Idé spruta
    • Dalarna
« Svar #41 skrivet: 02 jan-11 kl 20:42 »
Bakade brödet igår och två limpor har redan gått åt  :o ;D Gött var det, dottern bara tigger efter mer  :) Det blir till att baka med i veckan
Längtar, planerar och drömmer <3

Olers

• Dalarna
« Svar #42 skrivet: 06 jan-11 kl 19:13 »
Jag godkänner. Den syns till vänster och smakade mycket bra. Penslade med olivolja innan jag gräddade första 10 minuter och med vatten när jag sänkte tempraturen.

Mamsingen

• Småland
« Svar #43 skrivet: 21 mar-11 kl 19:58 »
Ett liknande recept, här kallat Smålandslimpor, är mina barn "uppväxta på";) Helt suveränt är det!
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

Egge

• Uppland
« Svar #44 skrivet: 07 jun-11 kl 06:58 »
Bakade detta häromdagen och det är supergott :))..
Men jag min ärthjärna stängde av ugnen efter tio minuter istället för att sänka till 200 gr och det funkade det med :).. brödet blev fint ändå :).. så nu har jag köpt hem mera jäst :)))...

//Egge

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser