Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Torkade Nässlor till hönsen?  (läst 32796 gånger)

ullabulla

• Norrbotten
SV: Torkade Nässlor till hönsen?
« Svar #120 skrivet: 10 jul-11 kl 11:58 »
Hej!
Jag brukar lägga 2 långa brädor på 2 sågbockar och kompost galler på som jag torkar nässlorna på, vänder dom då och då och stoppar i stora pappsäckar till mina höns. Lite gräs och annat smaskens följer också med, mycket uppskattat under vinterhalvåret.   :)

Är hushållerska åt Dv.cochiner, 3 hundar ;)

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
SV: Torkade Nässlor till hönsen?
« Svar #121 skrivet: 14 jul-11 kl 22:48 »
Så hänger nu 22 kärvar av nässlor på tork i vedboden för hönsens vinter... och mer skall det bli, i mitt fall var det myggen som fick sätta stopp för kvällens pyssel. Önskvärt är att det finns så de kan få 2 per vecka som jag tänkt.
allt småkrafs som blir efter röjningen och som inte blir till kärvar torkar jag i den gamla korntorken i lagårn, smidigt å lättsamt!
även en blind höna hittar ett korn...

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser