Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vattenslangar som inte fryser?  (läst 11178 gånger)

Fridolf2

• Gäst
SV: vattenslangar som inte fryser?
« Svar #20 skrivet: 17 jul-08 kl 12:59 »
Men om man ska flytta slangen in och ut så rekommenderar jag att det är högst 10-15 meter, sen blir det bara jobbigt, för dom blir skitiga, tunga och blöta, och ska man då förvara dom inne eller nånstans där det är varmt så blir det rejält smutsigt där, så det är inget man gärna drar in i vardagsrummet :)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #21 skrivet: 17 jul-08 kl 13:19 »
Men om man ska flytta slangen in och ut så rekommenderar jag att det är högst 10-15 meter, sen blir det bara jobbigt, för dom blir skitiga, tunga och blöta, och ska man då förvara dom inne eller nånstans där det är varmt så blir det rejält smutsigt där, så det är inget man gärna drar in i vardagsrummet :)

Nej, det är klart. Jag tänkte mig mer en källare eller ett förråd. För slangen blir verligen skitigt och dan på vintern. I alla fall här där vintern mest består av lera och klet.  :P
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Rosten

• Närke
« Svar #22 skrivet: 17 jul-08 kl 18:59 »
Jag har gjort en enkel skiss på vilka saker man behöver för att lösa problemet.
Sakerna kan handlas från Biltema, Jula, Clas Ohlson eller liknade ställe.

Du behöver en kompressor som du också kan använda till att fylla luft i traktordäck, bildäck, skottkärredäck mm. Du kan också använda den till att blåsa rent med.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93999

Ett par avstängningskranar, en T-koppling och några kopplingar från avstängningskran och T-koppling till slang +slangklämmor.

Totalt max 1500:-

Du skruvar ihop allt själv med hjälp av en skiftnyckel och en skruvmejsel.

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #23 skrivet: 17 jul-08 kl 21:05 »
Jag har gjort en enkel skiss på vilka saker man behöver för att lösa problemet.
Sakerna kan handlas från Biltema, Jula, Clas Ohlson eller liknade ställe.

Du behöver en kompressor som du också kan använda till att fylla luft i traktordäck, bildäck, skottkärredäck mm. Du kan också använda den till att blåsa rent med.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93999

Ett par avstängningskranar, en T-koppling och några kopplingar från avstängningskran och T-koppling till slang +slangklämmor.

Totalt max 1500:-

Du skruvar ihop allt själv med hjälp av en skiftnyckel och en skruvmejsel.

Va smart!  :D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Rosten

• Närke
« Svar #24 skrivet: 17 jul-08 kl 21:30 »

Va smart!  :D
Fridolf2s kom på det och jag ritade upp det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

737 gäster, 3 användare (2 dolda)
Vegarissla

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser