Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad har ni gjort idag-vad kostade det?  (läst 60092 gånger)

Skytten

• Skåne
SV: vad har ni gjort idag-vad kostade det?
« Svar #220 skrivet: 10 jul-08 kl 10:25 »
Ja vi får väl använda hemmagjorda latinska kliniska termer som coitis furissimo, och varför inte vulva vulgaris.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #221 skrivet: 10 jul-08 kl 10:46 »
Verkar inte bättre...
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Skågedalen

• -
« Svar #222 skrivet: 10 jul-08 kl 11:28 »
Idag har jag slagit upp min hemmagjorda rabarbersaft på flaskor.. Kostade 2 citroner, 30 gr citronsyra och 2 kg socker... blev en hel del saft endå.. :D
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Margit

• Gäst
« Svar #223 skrivet: 10 jul-08 kl 15:33 »
Ja vi får väl använda hemmagjorda latinska kliniska termer som coitis furissimo, och varför inte vulva vulgaris.

Varför då?  ??? citerar Mysla "Läs vad jag skriver, tolka inte så förbannat".
Använd vilka ord ni vill, ordet är helt fritt (för alla).

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #224 skrivet: 11 jul-08 kl 22:03 »
Idag har vi renoverat fönster (lånad blåslampa dock elkostnad), dammsugat (elkostnad) kört en maskin tvätt (elkostnad), klippt gräset (bensinkostnad), gått på promenad till en bekant och fikat (bjudaigenkostnad?! ;) ;D)),
kört bil till en bjudmiddag och spelat boule (bensin + bjudaigenkostnad?!), körde förbi hästen och visiterade och drack en sommardrink (alkoholkostnad).

Kort sagt, det mesta i livet kostar pengar men för oss är det klart värt det. Det skulle inte falla mig in att till varje pris undvika kostnader och därmed göra mitt liv mindre rikt på upplevelser. Då tar jag hellre ett extrajobb.

Vi försöker dock att i viss mån hålla nere våra kostnader och även i viss mån spara på naturen genom att cykla/gå istället för att åka bil etc.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #225 skrivet: 12 jul-08 kl 00:01 »
Stängslat. Inte var det gratis men man får hoppas att de som skall vara där blir nöjda.

anette i bugared

• -
« Svar #226 skrivet: 12 jul-08 kl 00:09 »
Dagen började med att vi fick ut tidigt som attan och jaga hästar...eller sortera hästar och sätta in i respektive hagar sedan grannens stooora hingst brutit sig UR sin hage och IN i våran hage, gått igenom en mindre å och slutligen/äntligen hamnat i den hagen där våra hästar går, 3 brunstiga ston och 4 vallacker.

Hur han sedan lyckades valla ur 1 av stona ur hagen och inte de andra två vet jag inte, men jag vet att stoet följdes av tre av våra vallacker varav den ene, en stor Fjording hela tiden höll sig mellan sin flock och hingsten. Om hingsten lyckats betäcka något av de två fjordstona innan han drog ur hagen med det tredje stoet får tiden förtälja.

Detta var i alla fall gratis.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #227 skrivet: 12 jul-08 kl 00:16 »
Hur han sedan lyckades valla ur 1 av stona ur hagen och inte de andra två vet jag inte, men jag vet att stoet följdes av tre av våra vallacker varav den ene, en stor Fjording hela tiden höll sig mellan sin flock och hingsten.
Vilken gentleman som ville skydda sin flock! :-*

Detta var i alla fall gratis.

Nja, med ev. abortsspruta eller extrafodring av dräktigt sto samt lagning av trasigt stängsel om det var trasiga stolpar skulle jag inte kalla det gratis om inte grannen är intresserad av att betala vad hans hingst ställt till med..... :P

anette i bugared

• -
« Svar #228 skrivet: 12 jul-08 kl 00:26 »
Vilken gentleman som ville skydda sin flock! :-*

Nja, med ev. abortsspruta eller extrafodring av dräktigt sto samt lagning av trasigt stängsel om det var trasiga stolpar skulle jag inte kalla det gratis om inte grannen är intresserad av att betala vad hans hingst ställt till med..... :P
Ja, våran fjordvallak visste exakt vad han skulle göra....kanonduktig e vad han e :-*.

Däremot skulle det inte vara hela världen om vi fick ett  (nästan gratis) föl nästa sommar :-[ ;D och stängslet gick att laga, men det är förbaskat irriterande att man skall behöva stängsla för att förhindra inbrott >:(.
Förhoppningsvis flyttas hingsten/hingstarna hem till sin ägare idag, våra ston har brunstat oavbrutet sedan i våras och de stackars hingstarna måste vara fullkomligt sönderstresade av lust vid detta laget.

Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Jerker Nordlund

• 5 Mos 23:19
« Svar #229 skrivet: 16 jul-08 kl 14:37 »
Rest en vecka till Italien med tre barn.

Kostnad: c:a 28 000 kr.
Read my lips - no more interest!

Var pengar kommer ifrån

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #230 skrivet: 16 jul-08 kl 14:41 »
Planterat balkonglådor och gjort en örtträdgård, kostnad:

Balkonglådor 2 x 99kr
Örter + plantjord + blommor 264kr

Summa: 462kr
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #231 skrivet: 16 jul-08 kl 14:52 »
Oj :-[
Köpt balkonglådor och blommor och planterat dessa I balkonglådorna  :P

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #232 skrivet: 16 jul-08 kl 16:46 »
Köpt taklister och golvsocklar till hallen. 620 kr på Byggmax.

Skytten

• Skåne
« Svar #233 skrivet: 16 jul-08 kl 22:34 »
Rivet ner panel och lister för återanvändning i mitt hus, kostade inget.
Fick åka 16 mil med släpen efter, kostade  44:- i drivmedel och ungefär lika mycket i slitage.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #234 skrivet: 16 jul-08 kl 23:11 »
Rivet ner panel och lister för återanvändning i mitt hus, kostade inget.
Fick åka 16 mil med släpen efter, kostade  44:- i drivmedel och ungefär lika mycket i slitage.

Vad har du för bil som går sådär billigt?
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #235 skrivet: 16 jul-08 kl 23:42 »
Köpt ny skärm till datorn :)  2000 kr
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Skytten

• Skåne
« Svar #236 skrivet: 17 jul-08 kl 21:06 »
Take

En Amica Luna på strax under sex hp. Det är en diesel, så jag kan köra på flera sorters bränsle, såsom, beg frityrolja/diesel  eller  eldningsolja från tanksrivning eller fullt skattad diesel, rapsolja/diesel
Kör för tillfälligt på frityrolja/eldningsolja från tankrivning.
kör på alla alternativen sommartid går det mesta.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #237 skrivet: 17 jul-08 kl 21:12 »
Url?
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Skytten

• Skåne
« Svar #238 skrivet: 17 jul-08 kl 21:43 »
Take kolla priven!

Rosten

• Närke
« Svar #239 skrivet: 17 jul-08 kl 21:51 »
Varit och hämtat material till nya hönsgården. Kostade ca 2 liter bensin. Materialet hade jag redan men det låg i ett garage som jag äger ca 1 mil bort.
Käkade ringduva, potatis, sås och vinbärsgele till lunch. Inte heller någon stor kostnad. Men på eftermiddagen så lyxade vi med lite dyrare glass. Åt nästan ett halvt kilo. :-[
Älskar glass. ;D

I kväll så fick jag plötsligt för mig att nu var det äntligen dax att fixa en kran i pumprummet. Så att det blir enklare att vattna djuren. Dom mesta sakerna har jag redan. Men blir nog tvungen att köpa några kopplingar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

357 gäster, 4 användare
Francisbah, javill, Asger, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser