Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad har ni gjort idag-vad kostade det?  (läst 60170 gånger)

Sommartorparn

SV: vad har ni gjort idag-vad kostade det?
« Svar #80 skrivet: 01 jul-08 kl 17:41 »
ni verkar tro att jag köper saker bara för att det är billigt-så är det INTE ,men om det är nåt vi ska ha som är billigt då är det ju bara bra eller hur?
som i julas, vi skulle ha 12liter julmust-vi köpte 14liter...

Och året innan bidde det visst 12 backar om jag inte minns fel. Inköpta efter jul. Men fynda på du bara, så länge du inte fixar maten åt mina barn.

Ekub

« Svar #81 skrivet: 01 jul-08 kl 17:42 »
*det har jag varit länge*

Då ska vi se... Jag odlar mina egna grönsaker, köttet hämtar jag i stallet, mjölk köper jag lokalt om det finns möjlighet annars är det arlas laktosfria. utöver det är det ekologiska linser,bönor, kikärtor som gäller. Konserver kommer inte in i huset då de är fulla med tillsatser och kemiska ämnen jag inte tål. Jag bakar alla kakor själv då jag är ägg & laktos intolerant, bröd håller jag på att lära mig baka. med tiden skall jag även vara självhushållande med lammkött är det tänkt.

Så tyvärr..jag kan inte hjälpa dig i den frågan

Önskar jag hade en gård...eller vi menar jag :-[, för att kunna odla sina egna grönsaker och ha sina egna djur :( Men hur lockar man en stadsmänniska ut på landet/skogen?!

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #82 skrivet: 01 jul-08 kl 17:43 »
Och året innan bidde det visst 12 backar om jag inte minns fel. Inköpta efter jul. Men fynda på du bara, så länge du inte fixar maten åt mina barn.
ja, vi skulle ju ha fest.

Skytten

• Skåne
« Svar #83 skrivet: 01 jul-08 kl 17:44 »
Är inte julmusten billigast till påsk?
Man målade likkistor i min hemby med julmust(svagdricka) och pigment.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #84 skrivet: 01 jul-08 kl 17:44 »
Önskar jag hade en gård...eller vi menar jag :-[, för att kunna odla sina egna grönsaker och ha sina egna djur :( Men hur lockar man en stadsmänniska ut på landet/skogen?!

Been there, done that, didn´t work...

Har inget bra svar till dig faktiskt. För mig höll det på att sluta i förskräckelse med döda getter, galna vakthundar,galen sambo, stora skulder och nästan en gård fattigare  :-\
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #85 skrivet: 01 jul-08 kl 17:48 »

Har inget bra svar till dig faktiskt. För mig höll det på att sluta i förskräckelse med döda getter, galna vakthundar,galen sambo, stora skulder och nästan en gård fattigare  :-\
been there done that jag med...höll på att sluta med att jag inte hade råd att köpa 8ton hö till sommaren, så jag valde att sälja hästarna....och flyttade ifrån gubben in till stan.
jag trodde det va min dröm att bo på landet,men uppenbarligen inte, det är mycket jobb och man kan inte åka någonstans,snacka om fastlåst.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #86 skrivet: 01 jul-08 kl 17:49 »

ja just det ja kimma...vart bor du nu då? har du kvar dina hundar?

Sommartorparn

« Svar #87 skrivet: 01 jul-08 kl 17:49 »
been there done that jag med...höll på att sluta med att jag inte hade råd att köpa 8ton hö till sommaren, så jag valde att sälja hästarna....och flyttade ifrån gubben in till stan.
jag trodde det va min dröm att bo på landet,men uppenbarligen inte, det är mycket jobb och man kan inte åka någonstans,snacka om fastlåst.

Å andra sidan är det kanske för mycket begärt av en 20-åring straight from school.

Ekub

« Svar #88 skrivet: 01 jul-08 kl 17:51 »

Med kombinationen stadsmänniska och gård lr?! Hur löste det sig? *kanske för "nyfiken"?!*

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #89 skrivet: 01 jul-08 kl 17:53 »
ja just det ja kimma...vart bor du nu då? har du kvar dina hundar?

jag bor kvar, har köpt ett hus till, har 5 hundar, får,kaniner,katter, marsvin och en ny redig karl. En med lantblod i ådrorna och tummarna på rätt ställe.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #90 skrivet: 01 jul-08 kl 17:54 »
jag bor kvar, har köpt ett hus till, har 5 hundar, får,kaniner,katter, marsvin och en ny redig karl. En med lantblod i ådrorna och tummarna på rätt ställe.
ok grattis till dig! :D

Ekub

« Svar #91 skrivet: 01 jul-08 kl 17:57 »
Klart att det är mycket arbete men det är väl livet i övrigt annars också?! ???

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #92 skrivet: 01 jul-08 kl 18:01 »
Klart att det är mycket arbete men det är väl livet i övrigt annars också?! ???

är det??? ???

Ekub

« Svar #93 skrivet: 01 jul-08 kl 18:03 »

Hade gärna tänkt ha kvar den karln jag har...är ju som lite fäst vid honom :-[ *s* men något lantblod rinner nog inte i honom, det är nog mer rena och skära 1or och 0or som flyter där *s* ...det blir till att bearbeta tror jag :) Får nog ta en ordentlig titt i Lars Palms "övertalningsstrategier"  ;D *s*

Skytten

• Skåne
« Svar #94 skrivet: 01 jul-08 kl 18:23 »
Är han digital, går han att programmera!

Ekub

« Svar #95 skrivet: 01 jul-08 kl 18:26 »

det har du ju visserligen rätt i...*s*

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #96 skrivet: 01 jul-08 kl 18:38 »
Instämmer med Skytten, men med förbehåll att det kommer att krävas en väldigt stark processor för att åstakomma resultat.

Jag hade ren och skär otur, jag mötte verkligen fel man på min stig och det har jag fått sota för, men men,så är livet, av smärta blir man härdad  ;)

Skytten

• Skåne
« Svar #97 skrivet: 01 jul-08 kl 18:39 »
Det krävs nog bara några smarta loopar, glöm inte break;

Vitis

• Skåne

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård

Dela detta:

* Inloggade just nu

536 gäster, 2 användare
NESSEN, skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser