Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad har ni gjort idag-vad kostade det?  (läst 60077 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: vad har ni gjort idag-vad kostade det?
« Svar #60 skrivet: 01 jul-08 kl 17:14 »
Kommunikationen fungerar inte riktigt. Delvis p g a att du har lite speciella definitioner på ord som "självhushållning" och "alternativ", delvis för att du propagerar olika nyttigheter, men sedan rapporterar om ditt liv som storförbrukare av julmust och pizza (inkonsekvent), delvis för att "goddag yxskaft" triggar forummedlemmarna till de vansinnigaste kommentarer.

Jag anser då inte att eldorado,willys,ica och coop säljer nåra nyttigheter,men sån är ju jag  ::)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Sommartorparn

« Svar #61 skrivet: 01 jul-08 kl 17:16 »
Jag anser då inte att eldorado,willys,ica och coop säljer nåra nyttigheter,men sån är ju jag  ::)

Det hör till kategorin "rapporterar om ditt liv som storförbrukare av julmust...". Propagerandet gäller mest rekommendation av böcker samt avskrivning av salladsingredienser.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #62 skrivet: 01 jul-08 kl 17:19 »
Det hör till kategorin "rapporterar om ditt liv som storförbrukare av julmust...". Propagerandet gäller mest rekommendation av böcker samt avskrivning av salladsingredienser.

Ahaaaa..då förstår jag...NOT
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Ekub

« Svar #63 skrivet: 01 jul-08 kl 17:21 »
tänkte skriva ett inlägg om kommunikation och så vidare men la ner det... ::)

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #64 skrivet: 01 jul-08 kl 17:22 »
ok då låt se vad rekommenderar du att jag ska köpa på coop och willys?? jag vill ha exempel!!*nu börjar jag bli iriiterad*

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #65 skrivet: 01 jul-08 kl 17:26 »
ok då låt se vad rekommenderar du att jag ska köpa på coop och willys?? jag vill ha exempel!!*nu börjar jag bli iriiterad*

*det har jag varit länge*

Då ska vi se... Jag odlar mina egna grönsaker, köttet hämtar jag i stallet, mjölk köper jag lokalt om det finns möjlighet annars är det arlas laktosfria. utöver det är det ekologiska linser,bönor, kikärtor som gäller. Konserver kommer inte in i huset då de är fulla med tillsatser och kemiska ämnen jag inte tål. Jag bakar alla kakor själv då jag är ägg & laktos intolerant, bröd håller jag på att lära mig baka. med tiden skall jag även vara självhushållande med lammkött är det tänkt.

Så tyvärr..jag kan inte hjälpa dig i den frågan

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #66 skrivet: 01 jul-08 kl 17:27 »
så bara för att jag köpte julmust runt jul så tror du det är på sådant jag lever?? fråga istället för att skapa din egen fantasi.

Sommartorparn

« Svar #67 skrivet: 01 jul-08 kl 17:29 »
så bara för att jag köpte julmust runt jul så tror du det är på sådant jag lever?? fråga istället för att skapa din egen fantasi.

Men skruvis, den här "hur lagrar man massvis av julmust på balkongen i februari"-diskussionen var faktiskt kul den också.

Filip Skräplund

« Svar #68 skrivet: 01 jul-08 kl 17:31 »
Vem fan var det som snacka skit om Euroshopper?
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #69 skrivet: 01 jul-08 kl 17:31 »
*det har jag varit länge*

Då ska vi se... Jag odlar mina egna grönsaker, köttet hämtar jag i stallet, mjölk köper jag lokalt om det finns möjlighet annars är det arlas laktosfria. utöver det är det ekologiska linser,bönor, kikärtor som gäller. Konserver kommer inte in i huset då de är fulla med tillsatser och kemiska ämnen jag inte tål. Jag bakar alla kakor själv då jag är ägg & laktos intolerant, bröd håller jag på att lära mig baka. med tiden skall jag även vara självhushållande med lammkött är det tänkt.

Så tyvärr..jag kan inte hjälpa dig i den frågan
nä, trodde väl det.
förstå att alla inte vill bo på landet och får då göra det näst bästa utav situationen..

grönsaker jag köper kommer närodlat ifrån,mjölken kommer från gårdar här på västkusten,köttet är svenskt.
bakar gör jag,både bröd,kakor,pizza,pajer.

Sommartorparn

« Svar #70 skrivet: 01 jul-08 kl 17:32 »
köttet är svenskt.

Fläskfilé för 29 kr/kg?

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #71 skrivet: 01 jul-08 kl 17:32 »
Vem fan var det som snacka skit om Euroshopper?
det va jag det*räcker upp en hand*jag köper de då INTE.

Sommartorparn

« Svar #72 skrivet: 01 jul-08 kl 17:33 »
Idag får alla en snyting av från skruvis ljuva hem.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #73 skrivet: 01 jul-08 kl 17:33 »
Men skruvis, den här "hur lagrar man massvis av julmust på balkongen i februari"-diskussionen var faktiskt kul den också.
vad är det för fel på att göra fynd nu då??

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #74 skrivet: 01 jul-08 kl 17:34 »
Jag trodde att Balanskosten förbjöd intag av spannmål ???
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #75 skrivet: 01 jul-08 kl 17:35 »
Fläskfilé för 29 kr/kg?
ja tro det eller ej...finns nåt som heter att göra fynd! förstår att du inte gör det ofta..

Sommartorparn

« Svar #76 skrivet: 01 jul-08 kl 17:35 »
vad är det för fel på att göra fynd nu då??

Lika kul som den här diskussionen. Det är det jag menar med "goddag yxskaft".

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #77 skrivet: 01 jul-08 kl 17:36 »
Jag trodde att Balanskosten förbjöd intag av spannmål ???
jag har inte börjat än,funderar bara på det ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
för att se om det blir nån skillnad.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #78 skrivet: 01 jul-08 kl 17:37 »
Lika kul som den här diskussionen. Det är det jag menar med "goddag yxskaft".
vad är det som är goddag yxskaft med att köpa billig julmust?

du köper hellre dyr julmust eller???

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #79 skrivet: 01 jul-08 kl 17:39 »
ni verkar tro att jag köper saker bara för att det är billigt-så är det INTE ,men om det är nåt vi ska ha som är billigt då är det ju bara bra eller hur?
som i julas, vi skulle ha 12liter julmust-vi köpte 14liter...

Dela detta:

* Inloggade just nu

618 gäster, 4 användare
Francisbah, Asger, Radar, veroma

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser