Ja skratt, ärligt talat har jag lite svårt att försvara den där gengasen. Men nu har du helt ballat ur Byracka. Du vet ingenting om journalister, det är uppenbart å jag blir faktiskt lite ledsen av så nedsättande ord om mitt yrke.
Jaha du.
Själv tycker jag att jag går från klarhet till klarhet. Som en komet som kastar sig mot solen ökar min strålglans och klarhet för varje dag.
Nu är det inte yrket som sådant jag uttalar mig nedsättande om utan obildingar.
Tack vare internäten blir fler journalistiska grodor uppenbarade av initierade läsare som genom kommenarfunktion och publiceringsmöjligheter får möjlighet att bringa ljus över grodorna som annars hade fallit i glömska redan samma eftermiddagpå eftermiddagen.
Varje dag poppar nya grodor upp och om det beror på tidsbrist eller obildning är inte mitt problem.
Jag tycker att som läsare så skall jag kunna ställa krav på att journalisten vet vad den skriver om och gör detta korrekt.
Menar du att detta är orimligt?
Jag tror inte det finns någon som skulle acceptera att en hantverkare gjorde ett felaktigt eller undermåligt arbete med hänvisning till tidsbrist om detta inte kommit överens om innan.
Som det är idag så förväntar jag mig inte att det jag läser i AF/GT/Expressen är balanserat utan faktafel eller ens fullständigt med sanningen överensstämmande.
Men där någonstans går min gräns. När vi lämnar dessa sophinksrotare som vädjar till människans sämsta sidor förväntar jag mig en viss klass.
En journalist skall veta att det den skriver är korrekt. Allt annat är oacceptabelt.