Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninstöld  (läst 28245 gånger)

Ulric Eriksson

• Gäst
Kaninstöld
« skrivet: 12 maj-08 kl 07:01 »
I natt har någon brutit sig in i burarna och stulit alla våra kaniner.

De stulna djuren är:

Betty, hona, gul, G493-0416
Puff, hona, gul m svarta tecken, G495-0516
Madde, hona, madagaskar, G495-0514
Chili, hona, madagaskar, G495-0513
Terrence, hane, vit, G493-0691
Knop, hane, grå, G425-0728
Kompis, hona, vitscheck, G495-0722
Birgitta, hona, beige, G495-0781

Betty och kompis hade ungar.

Jag blir så ledsen. Jag älskade de där djuren.

KK

• Mammaledig...
    • Dala-Jakt
SV: Kaninstöld
« Svar #1 skrivet: 12 maj-08 kl 07:32 »
Fy sjutton vilka svin det finns!
Lämnade dom ungarna?

Vilken ångest att inte veta vem som gjort det...  :'(

Skickar en tröstekram fast jag vet att det hjälper föga!

Anna.D

« Svar #2 skrivet: 12 maj-08 kl 07:38 »
nä fy vad trist/Anna

villocksåha

• alltmellanhimmelåjord
    • -
« Svar #3 skrivet: 12 maj-08 kl 07:39 »
fy fan vilka jävla svin,kan det ha varit såna där  "rädda djuren"ligister tro >:( >:( >:( >:( >:(

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 maj-08 kl 07:49 »
Alla är borta inklusive ungarna.

Har polisanmält nu. Inte så stora förhoppningar på det dock.

Nä fy fan. Vet inte om jag vill börja om heller, inte på ett tag i alla fall. Får väl satsa på något mer svårstulet. Kor och grisar.

Nu går jag ut och lägger tak.

klorofyll

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 12 maj-08 kl 08:02 »
Men så hemskt!!! Vad är det för folk som tar sej för sånt!?
Vi på Alternativ skickar många styrkekramar och all medkänsla!
Vi hoppas att dina små får komma hem igen snart!

Dandelia

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 12 maj-08 kl 08:21 »
Mardröm...säkert "djurvänner" som ligger bakom...att dom inte förstår vad dom ställer till! Både för djuren som flyttas från sitt trygga hem och för ägarna , som ju lagt ner tid och kärlek och tålamod...och pengar, förstås!

/Dandelia

Gille

• -
« Svar #7 skrivet: 12 maj-08 kl 08:28 »
Mardröm...säkert "djurvänner" som ligger bakom...att dom inte förstår vad dom ställer till! Både för djuren som flyttas från sitt trygga hem och för ägarna , som ju lagt ner tid och kärlek och tålamod...och pengar, förstås!

/Dandelia
Det var min gissning också. Krävs ju lite planering för att få med sig så många. Hatar verkligen dessa sk djurvännerna!
Kaninuppfödare och pelargontant.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 12 maj-08 kl 08:46 »
Eller några hungriga "djurvänner"  >:(

Fast det är nästan att fördra.. Är man så urbota dum att man stjäl kaniner har man förmodligen inte ens vett att hand om dom >:( Sabla folk!!!!!!!!!!!!!!!!

Hade inte någon här blivit bestulen på hönsen i Ärla??? Det är ju i krokarna..

(Tack o lov att vi har flyttat  :-X)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #9 skrivet: 12 maj-08 kl 08:48 »
Vilka j*vla svin det finns alltså!

Många tröstekramar till dig och Ulva, hoppas ni får upprättelse och kaninerna tillbaka.

Lovar att hålla ögonen öppna!
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #10 skrivet: 12 maj-08 kl 08:55 »
 >:( >:( >:( >:( >:(

När jag var i Enköping och hämtade Mellerudarna hade hon sina kaniner inlåsta i ett förråd/garage för att Eva, ordf i Föreningen gotlandskaninen boendes i Malmköping hade fått påhälsning av såna djurhuliganer. Idioter, de hade släppt ut alla kaniner och lämnat ungarna att dö.
Verkar som det finns nån "liga" här i faggorna, bäst att vara på sin vakt!

JÄTTETRÅKIGT Ulric!  :( Önskar jag kunde göra nåt.. Känner ni för att starta upp igen så finns ju ättlingar här genom Yrian och Iris, ni kan få några ungar.
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Ulva

• Vill man älska någon, får man börja med sig själv.
    • Finland
« Svar #11 skrivet: 12 maj-08 kl 08:55 »
Det som känns jäkligast är att det är genbanksdjur.

Sällskapskaniner hade gått att ersätta.
If you want, then start to laugh
If you must, then start to cry
Be yourself don't hide. Just belive in destiny.

Rubinen

• Älska din nästa så som dig själv
    • Uppland
« Svar #12 skrivet: 12 maj-08 kl 08:59 »
Neej vad knöligt FYY vilka människor det finns
Älska din nästa så som dig själv

Anso1971

• Dalarna
« Svar #13 skrivet: 12 maj-08 kl 09:09 »
Läste häromdagen i tidningen en flicka som berättade att någon tagit hennes kanin. Familjen hittade den flådd och urtagen på gårdsplanen!

Man börjar ju undra.
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 12 maj-08 kl 09:11 »
Jag tycker om att kaninerna är utomhus. De mår bra av det och jag vill dessutom att de skall få gå på bete den del av året det är möjligt. Det vore för sorgligt att behöva låsa in dem i ett förråd.

Som Ulva skriver, det är ju genbanksdjur. Vill man bara ha en kanin vilken som helst så skänks ju sådana bort på Blocket hela tiden. Är man ute efter just gotlandskaniner vill man antagligen ha genbank och då det lär inte gå så bra med stulna djur.

Eller så är det väl aktivistidioter som flera gissar. De skiter väl i vad som händer.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #15 skrivet: 12 maj-08 kl 09:19 »
Det som känns jäkligast är att det är genbanksdjur.

Sällskapskaniner hade gått att ersätta.

Exakt, djur som är värdefulla och ni gör ett jobb för att säkerställa de svenska urraserna, men det är tydligen inte värt ett skit det heller.

Har just varit ute och kollat antalet hundvalpar. Har redan plockat ut en stor hane som ska få bli en aggressiv kaninvaktare. Tar inga chanser mer.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Ylva

• Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
« Svar #16 skrivet: 12 maj-08 kl 09:28 »
Ulric!
Det var fruktansvärt tragiskt att höra. Vilken ångest att bli av med alla sina älskade kaniner och att inte veta vad det blir av dem och hur de har det. Det var bra du polisanmälde men tyvärr kan väl inte så mycket komma ut av det. Jag kan bara skänka en stor tröstkram och mina varma sympatier och hoppas att kaninerna kommer till rätta på ett eller annat sätt. Kanske dumbommarna släpper ut dem så att någon hittar dem och kan återbörda dem till dig. Man vill ju verkligen kunna låta sina kaniner gå ute i betesburar under säsong så de får röra sig, skutta runt och beta. Det känns bäst så. Att ha dem inlåsta i ett förråd känns absolut fel. Det är extra tråkigt att det är genbanksdjur som nu försvinner ur avel och att en aktiv genbanksuppfödare som du, "Ulrik", blir stukad och missmodig och ifrågasätter framtida kaninavel. Då har djuraktivisterna tillfogat Gotlandskaninerna ett dubbelt slag. Jag kan bara hoppas att du så småningom återfinner lusten och vill fortsätta med gotlandskaniner. Hör av dig till mig om jag kan hjälpa dig på något sätt!
En stor kram
Ylva
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

Ulva

• Finland
« Svar #17 skrivet: 12 maj-08 kl 10:16 »
Exakt, djur som är värdefulla och ni gör ett jobb för att säkerställa de svenska urraserna, men det är tydligen inte värt ett skit det heller.

Har just varit ute och kollat antalet hundvalpar. Har redan plockat ut en stor hane som ska få bli en aggressiv kaninvaktare. Tar inga chanser mer.

Hm, har du nå'n som ser ut att passa oss? Jag tycker det skulle kännas skönt med en patrullerande nattvakt.

leifhh

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 12 maj-08 kl 10:17 »
Jag tycker om att kaninerna är utomhus. De mår bra av det och jag vill dessutom att de skall få gå på bete den del av året det är möjligt. Det vore för sorgligt att behöva låsa in dem i ett förråd.

Som Ulva skriver, det är ju genbanksdjur. Vill man bara ha en kanin vilken som helst så skänks ju sådana bort på Blocket hela tiden. Är man ute efter just gotlandskaniner vill man antagligen ha genbank och då det lär inte gå så bra med stulna djur.

Eller så är det väl aktivistidioter som flera gissar. De skiter väl i vad som händer.

Jag tycker att ni skall försöka få dit media. Borde definitivt vara något för lokalpressen, speciellt om ni trycker på genbanksarbetet. Även läge att göra reklam för lantraser över lag.

Ulva

• Finland
« Svar #19 skrivet: 12 maj-08 kl 10:33 »
Jag tycker att ni skall försöka få dit media. Borde definitivt vara något för lokalpressen, speciellt om ni trycker på genbanksarbetet. Även läge att göra reklam för lantraser över lag.

Har mailat E-kuriren.
Får se om de hör av sig tillbaka.

Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser