Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninstöld  (läst 28373 gånger)

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Kaninstöld
« Svar #160 skrivet: 22 maj-08 kl 23:17 »
Jag börjar få fanmail även i eposten.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #161 skrivet: 22 maj-08 kl 23:32 »
En stor eloge till dig take!!!!  ;D 8)
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Shadow

• Gäst
« Svar #162 skrivet: 23 maj-08 kl 05:34 »
Ja tänk om man fick vara tjur på ett stort gods ;D......(Med en ko) 8)

Uj, uj, uj...... Då blir det action!  8)  ;)

Filip Skräplund

« Svar #163 skrivet: 23 maj-08 kl 05:41 »
Ja tänk om man fick vara tjur på ett stort gods ;D......(Med en ko) 8)

Jag tror att du missförstått något där, det är häradsbetäckare som är modellen, inte herrgårds-
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Ylva

• Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
« Svar #164 skrivet: 23 maj-08 kl 10:52 »
Bra gjort Take!
Det är bra att de seriösa djurägarna får mediautrymme för att framföra sin sak och inte bara vettvillingar från militanta djurrättsorganisationer som stjäl djur!

Tyvärr kanske de huvudlösa djurrätts"tillslagen" inspirerar andra galningar till kriminella handlingar. I gårdagens lokaltidning Vallentuna Steget stod följande lilla blänkare att läsa:

"Kaninstöld. En vädurskanin rapporterades stulen från Runristarvägen förra tisdagen. Väduren bodde i en bur i ett förråd på tomten och var spårlöst försvunnen på tisdagsmorgonen. Kaninen är brun och har långa hängande öron."

Någon stackars liten tjej som blir alldeles otröstlig för att lilla Stampe är borta och hennes mamma och pappa får ångest för att någon/några varit inne på tomten, inne i ett förråd och stulit kaninen.

De senaste tidernas tillslag är skrämmande och jag kan bara hoppas att djurrättsaktivisterna känner av att de har blåslampan i häcken och att kanske något av den massiva och, till största delar i alla fall, sakliga kritik som riktats mot dem landar i deras medvetande. Är de någonstans intresserade av djurens väl och ve borde de så småningom fatta vilket lidande de tillfogar djuren genom sitt handlande. Det finns andra vägar att gå om man vill protestera mot tveksam djurhållning i storskalig produktionsmiljö (minkfarma, broileruppfödning och smågrisuppfödning kanske). Storskalig djuruppfödning för kommersiell produktion är det få på det här forumet som ägnar sig åt så djurrättsaktivisterna har väl halkat väldigt snett om de börjar ge sig på Alternativ-folk.
Ylva
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #165 skrivet: 23 maj-08 kl 10:58 »
De senaste tidernas tillslag är skrämmande och jag kan bara hoppas att djurrättsaktivisterna känner av att de har blåslampan i häcken och att kanske något av den massiva och, till största delar i alla fall, sakliga kritik som riktats mot dem landar i deras medvetande. Är de någonstans intresserade av djurens väl och ve borde de så småningom fatta vilket lidande de tillfogar djuren genom sitt handlande. Det finns andra vägar att gå om man vill protestera mot tveksam djurhållning i storskalig produktionsmiljö (minkfarma, broileruppfödning och smågrisuppfödning kanske). Storskalig djuruppfödning för kommersiell produktion är det få på det här forumet som ägnar sig åt så djurrättsaktivisterna har väl halkat väldigt snett om de börjar ge sig på Alternativ-folk.
Ylva

Problemet är 2ledes, 1 de väljer inte sina krig utan kämpar mot alla som på något sätt håller djur. 2 även när de väljer tveksamma produktionsformer som broileruppfödning så har deras sätt att förstöra dessa anläggningar varit så totalt hänsynslöst att de ändå inte får sympati för det de håller på med.

Byracka

• -
« Svar #166 skrivet: 23 maj-08 kl 11:28 »
Jag tror att du missförstått något där, det är häradsbetäckare som är modellen, inte herrgårds-

Vilket får mig att minnas den gamla historien där pigan säger till drängen:
"Ja varför inte, det är ju eran kviga"

Byracka

• -
« Svar #167 skrivet: 23 maj-08 kl 11:41 »
Problemet är 2ledes, 1 de väljer inte sina krig utan kämpar mot alla som på något sätt håller djur. 2 även när de väljer tveksamma produktionsformer som broileruppfödning så har deras sätt att förstöra dessa anläggningar varit så totalt hänsynslöst att de ändå inte får sympati för det de håller på med.

Militanta veganer skall bekämpas genom synliggörande av hela deras ideologi.

Deras intention är inte att reformera djurhållningen utan att helt avskaffa den. Får dessa människor råda kommer inte ingen tillåtas ha hundar, marsvin eller akvariefiskar.
Detta eftersom enligt vegosarna är all djurhållning slaveri och det hjälper inte hur bra man behandlar "slaven" den är ändå en slav.

Detta faktum bör nämnas varje gång aktioner diskuteras, så kanske acceptansen hos deras bidragsgivare  minskar. Det är svansen och allmänheten som skall bearbetas.

Dessutom skall man aldrig ha en artspecifik dialog om djurhållning som kommer sig av någon kriminell handling, utan man skall alltid rikta diskussionen mot rätten till djurhållning i sin helhet.
För det första är dessa kriminella inte på något sätt bemyndigade att föra djurens talan och för det andra förhandlar man inte med våldsverkare.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #168 skrivet: 23 maj-08 kl 12:01 »
som min mamma alltid sagt ; "jag diskuterar inte med idioter"
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #169 skrivet: 23 maj-08 kl 12:04 »
Man kan diskutera med idioter om det gör det ännu mera tydligt för resten av världen att det är just idioter man pratar med.

Fast iofs:
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #170 skrivet: 23 maj-08 kl 12:26 »
Militanta veganer skall bekämpas genom synliggörande av hela deras ideologi.

Deras intention är inte att reformera djurhållningen utan att helt avskaffa den. Får dessa människor råda kommer inte ingen tillåtas ha hundar, marsvin eller akvariefiskar.
Detta eftersom enligt vegosarna är all djurhållning slaveri och det hjälper inte hur bra man behandlar "slaven" den är ändå en slav.

En märklighet är ju att en kvinna som är aktiv inom djurrätten, har egna kaniner i en lägenhet. Om man har dem på hennes vis, strör med halm, ser till att den har vatten och foder och kärlek är det OK.  ??? ???
(Tyvärr glömt vad hon heter, men varit med i radio etc)

Edgar

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #171 skrivet: 23 maj-08 kl 13:30 »
Vilket får mig att minnas den gamla historien där pigan säger till drängen:
"Ja varför inte, det är ju eran kviga"

Eller: "Va fan, äter du inte vitan pojk"  8)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

sagatulip

• -
« Svar #172 skrivet: 24 maj-08 kl 00:26 »
STÖD SCAN  -  ÄT EN VEGAN !!!!!     8)
Bara för att du inte är paranoid så betyder inte det att dom inte är ute efter dig!

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #173 skrivet: 24 maj-08 kl 09:01 »

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #174 skrivet: 24 maj-08 kl 09:20 »
http://www.kindaposten.se/article/articleview/27733/1/71/

Gengasbanksbesättning ;-)

herregud, de skriver som krattor, kan inte journalisterna stava numera.  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #175 skrivet: 24 maj-08 kl 09:26 »
Jag skickade honom ett mejl:

Ämne: Miljöpartist i Kinda till hårt angrepp mot djurrättsaktivister

Du skriver "gengasbanksbesättning" gengas har inget med utrotningshotade kaniner att göra. Det heter GENBANKS kaniner. De är del av en genbank där den svenska gotlandskaninen bevaras. Ett register med andra ord.

Det är förvirrande för folk att läsa felatkiga artiklar och allmänheten får ännu svårare att förstå vad det är vi kaninuppfödare arbetar med.

Mvh
Mariann Tönnesen
Klockarens Kaningård

vice Ordförande
Sveriges Kaninproducenters Förening

Nypålandet

« Svar #176 skrivet: 24 maj-08 kl 09:27 »
Hoppas du inte fick med stavfelet  ::)   ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #177 skrivet: 24 maj-08 kl 09:28 »
Haha neeej, det tror jag inte  ::) eller  ??? ÄSCH!  :-[

Gille

• -
« Svar #178 skrivet: 24 maj-08 kl 09:34 »
http://www.kindaposten.se/article/articleview/27733/1/71/

Gengasbanksbesättning ;-)

Tänk att något gott skulle komma ut av detta. Skrattade så jag grät  :D
Kaninuppfödare och pelargontant.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #179 skrivet: 24 maj-08 kl 09:57 »
Kanske ett ämne för alternativ fordonsdrift. Stackars Lars-Göran Bexell kan inte ha haft en aning om vad en genbank är, så han skrev något han kände igen. ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

696 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser