Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninstöld  (läst 28424 gånger)

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Kaninstöld
« Svar #140 skrivet: 21 maj-08 kl 09:57 »
Jävla förbannade idioter till djurrättsaktivister. Kom och sno min tjur istället, det vore modigt om inte annat.

Kramar till Ulric och Ulva.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #141 skrivet: 21 maj-08 kl 10:02 »
Fy, vilken hemsk inställning dessa människor har *efter att ha gått in på länken i föregående inlägg*. "Gör som vi tycker och säger, annars!" Ingen demokrati här, inte! :-X
Precis! De kan ju prova och komma och ge mig dylika "ultimatum" då jävlar ska de få se på reaktion!  >:(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #142 skrivet: 21 maj-08 kl 10:03 »
Jävla förbannade idioter till djurrättsaktivister. Kom och sno min tjur istället, det vore modigt om inte annat.

Kramar till Ulric och Ulva.
Ja det skulle jag vilja se, den stackarn måste ju betäcka damer på "komando". Befria honom från hans våndor,snälla  ::)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

kaninkattohöns

• Gäst
« Svar #143 skrivet: 22 maj-08 kl 13:38 »

En sida skulle jag vilja beskriva konsekvensen av hur samhället faktiskt skulle se ut om vi slutade döda djur. Det första är att alla katter o hundart måste bort, det går inte att föda upp dom på morötter. Inte så att dom mår bra iallafall.

Mjölk skulle i princip försvinna då en ko måste få en kalv varje år,

och om bonden inte kan slakta bort kalvar så är lagårn snart så full att det finns inte plats längre för nyfödda kalvar, Samma sak med ägg, om hönsen inte slaktas efter att dom minskar sin produktion så.....

Jag tror att det är mycket den vanliga människan inte vet, därför är det bra med information. JAG visste INTE att en ko behöver ha en kalv varje år -innan jag flyttade ut på landet. Jag trodde att dom bara mjökas varje dag för att det är så det är... kossor ge mjölk, det är det man har dom för...
Jag känner jättemånga som inte vet det heller, ingen tänker varifrån den fina maten i butiken kommer. Är alla DBF:are vegetarianer ??  Det tror jag egentligen inte.

Man skulle stoppa dom där ungarna i arbetsläger, men det finns tyvärr inga -men att köra dom nakna ut i skogen är nog en bra idee ! Har lust att göra det !

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #144 skrivet: 22 maj-08 kl 14:09 »
Citera
Man skulle stoppa dom där ungarna i arbetsläger, men det finns tyvärr inga

Finns det inga???? :o Samhällstjänst hos någon lokal bonde/djuruppfödare vore väl helt lagom????????
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #145 skrivet: 22 maj-08 kl 14:22 »

Dandelia

• Gäst
« Svar #146 skrivet: 22 maj-08 kl 14:22 »
Stockholmsungar vet inte alltid var ägg kommer ifrån. "Affären!" tror många. Knepigt att vara så långt borta från naturen. Ägg växer på träd, kött kommer från fabrik. Inte undra på att många ungdomar får panik när verkligheten går upp för dom! Ägg läggs av hönor, kött har varit levande djur etc. Märkligt att vi i dagens annars upplysta samhälle har kunnat glömma bort det! :-X

/Dandelia

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #147 skrivet: 22 maj-08 kl 14:25 »
Jag ska vara med i lokalradio kl 15.00 om detta med kaninstölder.

Solbakkenlias

• Solbakkenlias kaniner
« Svar #148 skrivet: 22 maj-08 kl 15:26 »
Jeg har sitet her i Norge og fulgt denne dikusjonen, om kaniner som er røvet bort.  :'(
Hemskt at slik kan skje, men med slike organisasjoner som dyrenes befrielsesfront, så kan man vente seg ubehag. En ting de tydeligvis ikke tenker på er hva som vil hende med alle andre dyr der de slipper ut mink. Disse e r jo ikke vant med å jakte, så det de tar blir da de byttedyr de finenr som er lettest + rote runt i søøppeltønner ol. For så å sulte langsomt igjel! Jo slik ser de som dyrevelferd, helt utrolig, bare dyret ikke sitter i bur så har det det tydeligvis godt i deres øyne!

Så til at mange i dag faktisk ikke kobler at dyr er mat, det vil jeg nå si at er oss voksne sin feil helt og holdent. Både den voksne genrasjon i dag, + våre foreldre igjen. Hvem er det som glemmer å lære bort den biten? Jo vi foreldre. Hvor mange unger i dag får være med å slakte? Nesten ingen. Hvor mange må være med å dele opp slakt? Nesten ingen! Alt de ser av kjøtt er det som ligger i frysdisken, og da er det jo ikke dyr lenger slik de ser det. Da kommer maten fra fabrikk og butikk, slik at de slipper å koble den til et levende vesen.

Jeg slakter selv både kanin , høns, jess og sau. Hvor mye kjeft jeg har fått for det, jo da en hel del. Stakkars dyra, jeg dreper de jo. Da jeg sier at : dette er jo maten vi spiser, er svaret : Men jeg spiser ikke dyr, jeg da.  Men de spiser alt de får på hamburgerbare og gatrkjøkken! Men for dem er det ikke dyr, de klarer rett og slett ikke koble det.

Kansje på tide vi voksne begynner å ta ting litt mer på alvår, og får tilbake det med at vi faktisk må produsere gris og storfe for å få korv, hamburger, pizza, kebab mm som dagens unge stort sett lever på!

Bare litt tanker fra meg her i Norge, men regner med det også kan kobles til Svenske forhol, etter kaninstøldene å dømme!

Får tro det ikke kommer enda fler!  ::)

Hilde Haakenstad
Glåmdak kaninforening
Norge

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #149 skrivet: 22 maj-08 kl 15:33 »
tjoho, nu har jag blivit intervjuad i P4 östergötland och ondgjorde mig över dessa djurplågare. Jag hatar telefonintervjuer i livesändning över allt annat. Skakar fortfarande i hela kroppen.

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #150 skrivet: 22 maj-08 kl 18:30 »
Bra gjort! Starkt! hoppas att någon tänker till.

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #151 skrivet: 22 maj-08 kl 19:07 »
Ja det skulle jag vilja se, den stackarn måste ju betäcka damer på "komando". Befria honom från hans våndor,snälla  ::)

Ja tänk om man fick vara tjur på ett stort gods ;D......(Med en ko) 8)
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Margit

• Gäst
« Svar #152 skrivet: 22 maj-08 kl 19:21 »
Ja tänk om man fick vara tjur på ett stort gods ;D......(Med en ko) 8)

Bara en ko...??  ;D ;D ;D

Nypålandet

« Svar #153 skrivet: 22 maj-08 kl 19:27 »
Om någon får nys om en DBF´are & har lust att göra något åt saken är jag med.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #154 skrivet: 22 maj-08 kl 20:04 »

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #155 skrivet: 22 maj-08 kl 21:02 »
Bra Take!

Vi behöver gå samman mot denna galenskap.

Störda människor ska bo på institution. >:(

Beekeepern
« Senast ändrad: 22 maj-08 kl 21:52 av beekeepern »
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Gille

• -
« Svar #156 skrivet: 22 maj-08 kl 21:12 »
tjoho, nu har jag blivit intervjuad i P4 östergötland och ondgjorde mig över dessa djurplågare. Jag hatar telefonintervjuer i livesändning över allt annat. Skakar fortfarande i hela kroppen.
*blomma*
Kaninuppfödare och pelargontant.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #157 skrivet: 22 maj-08 kl 21:15 »
Mycket bra Take, tyckte du fick fram ditt budskap klart och tydligt. Och det lät inte som du stammade,mer som att du blev störd mitt i maten. Goed gedaan!  ;)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #158 skrivet: 22 maj-08 kl 21:36 »
Bra talat!
Och trevligt att höra hur en av er alla här låter :-[
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Attes matte

• Jämtland
« Svar #159 skrivet: 22 maj-08 kl 23:17 »
Mycket bra Take! Tummen upp för dig!  :)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

495 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser