Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninstöld  (läst 28359 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Kaninstöld
« Svar #80 skrivet: 15 maj-08 kl 11:14 »
Sanslöst dumma och barnsliga kommentarer under artikeln.
Dessa aktivister kan ju inte vara torra bakom öronen.   >:(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

FridaH

• -
    • Körsbärsdalens Gotlandskaniner
« Svar #81 skrivet: 15 maj-08 kl 12:40 »
Blir helt kall... kan verkligen inte förstå vad som rör sig i deras huvuden. Otroligt frustrerande att läsa deras idiotiska kommentarer!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #82 skrivet: 15 maj-08 kl 12:49 »
Ulric och Ulva, är det detta man kallar personligt hot?

http://www.directaction.info/news_may13_08.htm
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

skogstomten

• -
« Svar #83 skrivet: 15 maj-08 kl 12:58 »
Ulric och Ulva!
Ta kontakt direkt med SÄPO. Det här är ett personligt hot i artikeln ovan.
Vet om att vi är många som stöder er
Krister
Har bara hundarna kvar sen lagården blev skadad

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #84 skrivet: 15 maj-08 kl 13:01 »
Jag får ont i magen när jag läser det.. Vet dessa "nya kärleksfulla hem" hur man sköter och utfodrar just en gotlandskanin som är en lantras med väldigt litet behova av kraftfoder? Risken är att de mår mycket dåligt av all kärlek..
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #85 skrivet: 15 maj-08 kl 13:01 »
Obehagligt.. Men borde inte vara helt övermäktigt att hitta veterinären som undersökt dom här kaninerna, öronmärkta dessutom antar jag? ..eller så finns det ingen veterinär..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #86 skrivet: 15 maj-08 kl 13:09 »
Ulric och Ulva!
Ta kontakt direkt med SÄPO. Det här är ett personligt hot i artikeln ovan.
Vet om att vi är många som stöder er
Krister

Instämmer.. ta kontakt med Gösta, han har kontaktuppgifter till ansvariga på SÄPO,det är viktigt att detta kommer fram. Hör ni det j*vla DBF:are?! Blir så förbannad...ge er på sånt av värde istället. Kedja fast er i närmsta regnskogsträd eller "rädda" djuren i våra asiatiska länder som packas i lådor och buntas samman i fötterna för att transporteras till marknaden istället för att befria fullt friska,välmående kaniner som får bästa tänkbara omvårdnad. Ointelligent om nåt...va fan uppnår ni med det mer än att skapa ännu mer hat runt er organisation?? Inte underligt jag har svårt att förstå det "bra" med era aktioner när ni tänker så orealistiskt.

Eller varför inte ge er på travstallen, hästarna "tvingas ju till att springa dagarna i ända" eller varför inte stuterierna, där tvingas ju djuren "knulla en dummy hela dagarna i ända"? Eller varför inte kobönderna och deras kor som går ute "natt som dag i regn och rusk hela sommaren"?

Dumma fån...
« Senast ändrad: 15 maj-08 kl 13:13 av Kimma »

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #87 skrivet: 15 maj-08 kl 13:18 »
Jag har lagt till information om hotet på webbsidan i polisanmälan. Eftersom det börjar kännas ensamt att bara sitta och fylla i saker i ett formulär ringde jag polisen för att höra vad som händer. Någon kommer att få utredningsansvar för detta och kontakta oss... vi skall höra av oss om vi inte hört något om en vecka. Verkar inte högprioriterat detta.

Obehagligt att bli hotad är det i alla händelser.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #88 skrivet: 15 maj-08 kl 13:19 »
Jag har lagt till information om hotet på webbsidan i polisanmälan. Eftersom det börjar kännas ensamt att bara sitta och fylla i saker i ett formulär ringde jag polisen för att höra vad som händer. Någon kommer att få utredningsansvar för detta och kontakta oss... vi skall höra av oss om vi inte hört något om en vecka. Verkar inte högprioriterat detta.

Obehagligt att bli hotad är det i alla händelser.

Vi är många som står bakom er i alla fall. Detta måste få ett stopp.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #89 skrivet: 15 maj-08 kl 13:27 »
Underliga miljö och djuraktivister som använder sig av syntetkläder av alla de slag. Hur bra är det för djur och miljö? De kanske skulle sopa framför sin egen dörr först.

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #90 skrivet: 15 maj-08 kl 13:53 »
Undrar när dessa individer ska ut och övertyga vargarna, om att de inte får äta kött.

Eller alla andra köttätare, bara en liten tanke.

Men mot galenskap biter inga argument, misstänker jag.

Beekeepern
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

PatriciaM

« Svar #91 skrivet: 15 maj-08 kl 13:54 »
Jag vet vi kidnappar alla de där idiot människorna som gör detta och sätter dom ute i skogen och ser hur länge dom klarar sig!  ;D ;D

Ja varför kan dom inte hjälpa till mot allt hemskt i asien m.m.?? där dom flår djuren levande stoppar in dom i små burar m.m.
Tex i kina har det kommit en ny attraktion där ett lejon rider på en ponny!!!
Eller när dom släpper ihop en tiger och en vattenbuffel i en liten bur och för att göra det mer "spännande" så tar dom bort klorna på tigern..
Eller tjurfäktningen i spanien..

Och grisarna i sverige som har det trångt och blir kastrerade utan bedövning men nejdå dom tycker synd om  kaniner som har fina stora burar och får den bästa tänkbara skötsel..

Dessutom är det oftast kaniner som barn har tröttnat på som har det dåligt då dom sitter ofta i alltför små burar och får dålig mat och som ofta har klor som är hur långa som helst....

Nej har aldrig förståt mig på dessa "djurrätts" aktivister för inte tänker dom på djuret!!

Shadow

• Gäst
« Svar #92 skrivet: 15 maj-08 kl 14:27 »
Obehagligt.. Men borde inte vara helt övermäktigt att hitta veterinären som undersökt dom här kaninerna, öronmärkta dessutom antar jag? ..eller så finns det ingen veterinär..

Tror inte heller att det är någon legitimerad veterinär som besiktat kaninerna. De har väl anmälningsskyldighet om de misstänker brott som vanliga läkare?

Och som någon tidigare skrev.... de som gör detta är nog rebelliska ungdomar för det mesta. Och de har tydligen inte någon koll på vare sig djuren eller var/vilka de "slår till" mot!
Är ju flera saker som är fel i deras artikel.

skogstomten

• -
« Svar #93 skrivet: 15 maj-08 kl 14:31 »
Kaninstöld!
Ni som nu kallar er för djurvänner och aktivister.... Det vore kanske bra att sopa framför egna dörren först. Eller det kanske inte behövs? jag förmodar att ni redan nu går nakna eftersom ni kan väl inte ha mage att gå omkring i kläder och skor som har orsakat djurens lidande och död. Hur ni skall klara samveter genom att använda syntetkläder som är tillverkade av oljebaserade fibrer, färgade av giftiga kemilkalier och dessutom inpregnerade med konserveringsmedel som inte är bra för djuren. Hur många djur som har dött under den totala tillverkningstiden kan ni ju alltid fundera över.... Dessutom äter ni väl bara mat som ni i ert anletes svett har odlat själva och inte behövt transporterats med bil, båt eller flyg. Bor gör ni väl i en egenhändigt, av vindfällen timrad koja utan el. Sen tycker jag att ni skall ägna er först och främst att "befria" och släppa lös giftormar från terrarier, tjurar från seminstationer och sen ge dom ett liv i samma frihet som ni ger dom höns och kaniner som ni ni så modigt befriat....
PS
var försiktiga med myror,hoppstjärtar och andra småkryp som ni riskerar att trampa ihjäl
DS

KRISTER
« Senast ändrad: 15 maj-08 kl 14:34 av skogstomten »
Har bara hundarna kvar sen lagården blev skadad

Attes matte

• Jämtland
« Svar #94 skrivet: 16 maj-08 kl 00:32 »
Fan... jag var tvungen att lägga till en kommentar till den där artikeln (eller snarare alla korkade kommentarer) jag oxå... Man blir ju bara mörkrädd när man ser hur vissa tänker!  :o

Ulric och Ulva, jag hoppas att ni inte blir knäckta av detta, vi är många som står bakom er! Dom här fasonerna måste få ett slut! Tröstkramar till er, och jag håller tummarna för att nån av aktivisterna eller kanske nån av dom som har tagit kaninerna i sin "vård" hittar en hjärncell eller två nånstans och inser att detta var jävligt korkat gjort och återbördar djuren till er.

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

dfee

« Svar #95 skrivet: 16 maj-08 kl 09:01 »
Det är väl helt uppenbart varför man väljer att rikta sina aktioner mot små företag eller privatpersoner. Det är tillräckligt enkelt att ett hjon klarar av det men blir ändå tillräckligt mycket ”action” så man kan lura sig själv att man fått något gjort.

Finns inte ens chans i världen att dessa smågrupper bestående av småflickor och några äldre killar som leder det hela skulle ha mod och kunnande att göra en liknande aktion mot något stort.
I stort skulle jag tro det handlar om att leva ut sina fantasier.

Slättahultarn

« Svar #96 skrivet: 16 maj-08 kl 09:29 »
instämmer med föregående talare. Själva spänningen är det aktivisterna är ute efter. (När man var liten var det ju kul att palla äpplen)  sen tror fånen att de gjort nåt bra och meningsfullt å då är det ju perfekt att ha som argument att man "räddar djuren".
 Barnungar är det som sysslar med detta skulle ju vilja se någon som är 30-35+ vara ute och "rädda kaniner" Måste haft en tråkig barndom kanske aldrig fick nåt sällskapsdjur när dom var små.

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #97 skrivet: 16 maj-08 kl 09:50 »
Tyvärr blir de inte klokare när de blir föräldrar. När de tömde Föreningen Gotlandskaninens ordf på djur så fanns det spår efter ett litet barn. De lär alltså sina barn att det är okej att gå in på andras mark o stjäla o förstöra! DET är skrämmande!
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

NirsOrs

• Jämtland
    • Nirs'Ors Kaniner
« Svar #98 skrivet: 16 maj-08 kl 12:07 »
Fy f*n vad tråkigt, tänker på er Ulva och Ulric, och framförallt på dom stackars kaninerna :(
Hundägare, kaninägare, bokmal, spinnerska, tjej, samlare, tecknare, datanörd, kaninuppfödare, fotograf, klippare, rosa älskare, pianist. Också är jag lite galen emellanåt.

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #99 skrivet: 16 maj-08 kl 12:17 »
Jag har en bekant som har kaninupfödning som är livräd. :-\
De har planterat björnbärs buskar runt gården.

Jag såg en dokumentär om juräts aktivister i England. Där är de jämstälda med tärorister och grovt kriminella.
Regeringen reagerade först efter att de hade grävt upp en grav där modern (tror jag det var) till två män som hade marsvinsupfödning till läkemedels industrin, de stal hänne och gämde hänne i en skogs dunge. Samt givit sig på en bank.
De valde de svaga i samhälet bank kassörskan och hennes familj, städarna, barn på dagis och i skola. till slut hade de lykats sätta skräk i en hell kommun. Dett akulminerade i att familjen la av och engaln fik spesial utbildad polis för jur aktivister.

Jag har för mig att det var en dokumentär om päls handlare i sverige.

Svenska polisen ser varge händelse som en sak och ingen gemensam nämnare, oftast rubriseras det som skadegörelse.
Det fins önske mål om att man ska göra som i Engalnd och de som man pratade med i engladn sa att vi är 10 till 15 år efter.

Ofta är det profisionella aktivister som kommer och lär upp och läger upp strategin. De stannar och "jobbar" för den goda sakens skull + pängar från donatorer till orginisation-en/erna

Ni som inte tror att ko folk är utsatta. Jo de är de. Fast man skäl inte ne ko man steller till ett #### för ägarna. Anmäler dit och dat. Öppnar grindar mm.

Jag har faktist vid några till fälen fåt höra om hästens värns framfart och de är livsfarliga. Okunskap och en stor potion fantasi står de för. En farbror fick sälja (ge ) en ungshäst till dårarna för att de skulle sluta trakasera honnom, hottet var att ta alla hans hästar ca 10 kallblod där den älsta var i 20 års åldern och den yngsta 1år, de är ren rasiga. Guben är 80 år.

Såg en såkallad djurvän på en tun arabsto med knuten sadeljord. En annan bekant fick rådet avasla sin häst med marsvins medel ??? :-\

Den enda orginisation jag tycker värkar vätig är grinpis

PS jag är dysläktiker

« Senast ändrad: 16 maj-08 kl 12:22 av ivigtut »

Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser