Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nässelsoppa  (läst 972 gånger)

mimmismat

• Mimmis Mat
Nässelsoppa
« skrivet: 05 maj-08 kl 18:05 »
Nu har jag lagat den allra första nässelsoppan. Jag vill att det ska bli fler soppkok så frågan är om ni har några goda variationer, så här gjorde jag min;

http://mimmismat.wordpress.com/2008/05/05/nasselsoppa/

Sommartorparn

SV: Nässelsoppa
« Svar #1 skrivet: 05 maj-08 kl 18:59 »
Jag har ju tidigare efterlyst lite häftigare nässelsopperecept och nu hittade jag ett i en bok. Jag fuskade lite för jag hade redan råkat förvälla nässlorna (och sen visste jag inte hur mycket 20g nässlor var, så jag körde med två liter löst packat, som det står i en del recept). Familjen tyckte att det var en god soppa i alla fall. Och så har jag tyvärr lämnat tillbaka boken till biblioteket utan att skriva av receptet ordentligt. Men jag tror det var så här: Smörfräs nässlorna och mixa dem. Blanda med 2 dl vitvin, 5 dl buljong och 2 dl grädde. Det var säkert någon redning också.

mimmismat

• Mimmis Mat
« Svar #2 skrivet: 05 maj-08 kl 20:32 »
Det låter som en god idé att fräsa först, lite vin och grädde gör inte soppan sämre.  :)

Vurre

« Svar #3 skrivet: 05 maj-08 kl 23:10 »
mimmismat, får du betalt för om man går in på din blog? Du skriver så sällan något här på alternativ utan hänvisar bara till bloggen, så jag har börjat undra.
snus? vad är priset på en pris?

mimmismat

• Mimmis Mat
« Svar #4 skrivet: 06 maj-08 kl 20:29 »
Nej, jag får inget betalt. Skriver rätt mycket på bloggen så det är inte alltid ork finns till att skriva så mycket här. Det blir att jag länkar vidare för de som är intresserade av att läsa mer. Jag ser det mer som ett sätt att bjuda på mina recept, snarare ett generöst tankesätt.
Dessutom är det helt enkelt väldigt roligt att diskutera med andra matintresserade, tex nässelsoppa.

Vurre

« Svar #5 skrivet: 07 maj-08 kl 15:45 »
OK, då vet jag.
snus? vad är priset på en pris?

Dela detta:

* Inloggade just nu

501 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser