Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag hade räknat fel... bebisarna har kommit!  (läst 815 gånger)

AnnyLee

• Gäst
Jag hade räknat fel... bebisarna har kommit!
« skrivet: 23 apr-08 kl 09:41 »
Jag hade liksom räknat en vecka kort och trodde inte det var dags förrän till helgen :-[ men idag när jag kände över honan kände jag att hon var mycket smalare än i förrgår (kände aldrig på magen igår) och gläntade på bolådans lock... Såg ingenting så jag trädde försiktigt ner ett finger och kände minst tre små huvuden där nere!!! :D tror de blev födda igår, eller natten till igår, för i förrgår kikade jag i bolådan och då hade hon inte någon päls  där...  Hon gillade inte mitt intrång i hennes bo så nu låter jag det vara ifred.

Hurra för min duktiga hona och för årets andra kull!

Dandelia

• Gäst
SV: Jag hade räknat fel... bebisarna har kommit!
« Svar #1 skrivet: 23 apr-08 kl 11:45 »
Grattis! En av mina var tvärtjock om magen men blev slank och graciös direkt efter nedkomsten. Jag misstänker att det är många ungar, har inte räknat än. :) Kul!

/Dandelia

AnnyLee

• Gäst
SV: Jag hade räknat fel... bebisarna har kommit!
« Svar #2 skrivet: 24 apr-08 kl 20:21 »
Inspekterade lite närmre i boet idag, fem pigga små liv som kravlade runt :D Ingen död unge vad jag kunde se eller känna. Fast en av ungarna var lite mindre än de andra, så vi får väl se om den klarar sig. Pigg var den iallafall! Jag gissar på att de är 3-4 dagar gamla, för de hade fått päls.

Dela detta:

* Inloggade just nu

725 gäster, 6 användare
LimJans, simon.arvestrand, alfhild, Tångräkan, Stengrim, pow

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser