Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Öppen, för nytt...  (läst 7 gånger)

Jinjer

• Södermanland
Öppen, för nytt...
« skrivet: Idag kl. 15:48 »
Hej,
det vore trevligt att träffa någon kvinnlig vän.

Någon som uppskattar och vill dela att leva ”alternativt”.

Det alternativ är (bland annat) för mig att ha en plats där man kan odla, elda, bara vara.

Jag har ingen sådan plats just nu, men jag tänker mig ett hus i skogen, ett torp, där man kan skapa.

Göra livet lite enklare.

Jag har tidigare levt enkelt i enkla bostäder, det enkla kan många gånger vara tufft. Att gräva, att hugga ved, att bära vatten, (för att nämna lite) så mycket roligare och enklare om man är två (eller flera).

Jag är en man född på 70-talet, jag är ”sjukpensionär”, jag har bra dag, jag har dåliga dagar.

Bra dagar känns det bra att i sin egen takt göra ovan nämnda saker, odla och elda till exempel.

Dåliga dagar, bara vara, ta det lugnt, på en fin/lugn plats.

Dessa rader ett steg i att bryta en form av isolering, jag har levt själv på landet men precis flyttat in till stan.

Så lite en form av att vända blad, börja något nytt.

Hur det nya ser ut vet jag ju inte (helt), men drömmen om en plats att göra sådant som får mig att må bra (bättre).

Det där med att odla och elda (och allt det andra).

Och att dela det med någon.

En (kvinnlig) vän.

Du får gärna finnas i Sörmland, då jag tror att det skulle underlätta, att på sikt ses och göra saker tillsammans.

När jag inte drömmer om ”stugan i skogen” så läser jag mycket, lyssnar på musik i mina hörlurar, promenerar/vandrar/strosar (i skogen/naturen) och har precis hittat ett utegym nere vid sjön (min tanke är att besöka det så ofta mitt mående tillåter).

Lite kort om mig.

Ser fram emot att höra från dig.

Vad du vill.

Vad två vänner kan skapa.

Öppen, för nytt.

Vänligen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

678 gäster, 2 användare
ToJo, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser