Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fråga ang kaninbebisarna  (läst 760 gånger)

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
Fråga ang kaninbebisarna
« skrivet: 15 apr-08 kl 10:40 »
Från en "nybörjare", hade kaniner när jag var liten men det har jag ju glömt hur det var..

Yrian har lagt sina ungar i bolådan. Hon pular öppningen full med halm så det är helt stängt. Brukar de göra så o "öppnar" de för att dia sina ungar?
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
SV: Fråga ang kaninbebisarna
« Svar #1 skrivet: 15 apr-08 kl 11:08 »
Hon gör helt rätt.. duktig mamma ;D
Dom diar bara 1-2 ggr per dygn och bebisarna kommer fram själva tidigast framåt två veckors ålder när ögonen är öppna..
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 15 apr-08 kl 11:55 »
Yrian sköter sig snyggt. ;)

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #3 skrivet: 15 apr-08 kl 12:51 »
Det var skönt att höra  ;)
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

FridaH

• -
    • Körsbärsdalens Gotlandskaniner
« Svar #4 skrivet: 15 apr-08 kl 21:01 »
*skratt* Jo det där känns igen. Våra honor var extremt noga med att täppa till öppningen, spån/halm/hö var stenhårt pressat flera dm ovanför öppningen. Tur att vi hade separata luckor till bodelen  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

609 gäster, 4 användare
Hantverkaren, Hans Hultén, Nataks, Får Forever

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser