Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kan ällingar bada och en annan fråga!  (läst 2539 gånger)

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
När kan ällingar bada och en annan fråga!
« skrivet: 12 apr-08 kl 18:13 »
Jag har hämtat mina första Myskisar idag :D En mamma o en pappa och 5 gulliga ällingar.

*Ska jag ha dom instängda någr dagar först så de känner sig hemma?
*När kan ällingarna bada? Vi har en jättestor damm som de kan gå och bada i om dom vill.
Tacksam för svar!!
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

fjäderfän

SV: När kan ällingar bada och en annan fråga!
« Svar #1 skrivet: 12 apr-08 kl 20:07 »
om du inte har hängn så bör du hålla dom instängda ca 2 veckor och ällingarna bör inte bada fören dom tidigast är 1 månad så dom fått fjädrar på magen  så dom inte blir kalla.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Suzniz

SV: När kan ällingar bada och en annan fråga!
« Svar #2 skrivet: 13 apr-08 kl 11:13 »
Vi har stora gäddor i dammen så jag låter inte mina ällingar gå dit innan de är typ 2-3 månader eller mer. Annars har mina badat tidigt i en liten balja. Se bara till att de kommer över kanten själva. En sten i funkar också bra. Har de mamman hos sig fixar hon till att de klarar vatten. Hörde att de liksom blir elektriska i dunen och stöter bort vatten om de får gnugga sig mot mamman. /Susanne
Söker mig ut till djur och natur när livet tränger på. Har en underbar familj: Make och två tjejer på 3 ½ och 6 år. 4 gossiga getter, 3 katter, myskankor, dvärg kochin, påfågelduvor, kaniner och marsvinet Knasper.

Dela detta:

* Inloggade just nu

742 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser