Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kan ällingar bada och en annan fråga!  (läst 2540 gånger)

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
När kan ällingar bada och en annan fråga!
« skrivet: 12 apr-08 kl 18:13 »
Jag har hämtat mina första Myskisar idag :D En mamma o en pappa och 5 gulliga ällingar.

*Ska jag ha dom instängda någr dagar först så de känner sig hemma?
*När kan ällingarna bada? Vi har en jättestor damm som de kan gå och bada i om dom vill.
Tacksam för svar!!
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

fjäderfän

SV: När kan ällingar bada och en annan fråga!
« Svar #1 skrivet: 12 apr-08 kl 20:07 »
om du inte har hängn så bör du hålla dom instängda ca 2 veckor och ällingarna bör inte bada fören dom tidigast är 1 månad så dom fått fjädrar på magen  så dom inte blir kalla.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Suzniz

SV: När kan ällingar bada och en annan fråga!
« Svar #2 skrivet: 13 apr-08 kl 11:13 »
Vi har stora gäddor i dammen så jag låter inte mina ällingar gå dit innan de är typ 2-3 månader eller mer. Annars har mina badat tidigt i en liten balja. Se bara till att de kommer över kanten själva. En sten i funkar också bra. Har de mamman hos sig fixar hon till att de klarar vatten. Hörde att de liksom blir elektriska i dunen och stöter bort vatten om de får gnugga sig mot mamman. /Susanne
Söker mig ut till djur och natur när livet tränger på. Har en underbar familj: Make och två tjejer på 3 ½ och 6 år. 4 gossiga getter, 3 katter, myskankor, dvärg kochin, påfågelduvor, kaniner och marsvinet Knasper.

Dela detta:

* Inloggade just nu

715 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser