Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hjälp! min kanin har blivit översexuell!  (läst 2671 gånger)

sagatulip

• -
hjälp! min kanin har blivit översexuell!
« skrivet: 12 apr-08 kl 00:38 »
kåt som en kanin javisst... men nu har min kaninhane spårat ur totalt - han försöker göra DET med ALLT.
mina fötter, soffkuddarna, armstöden i soffan, grisens tryne när hon går och "påtar" skor u name it! jag har haft honom sedan sept och det enda jag vet om honom är att han är typ 2 - 3 år och har levat i två eller tre familjer där barnen fått göra ungefär vad dom velat med sina djur  >:(
han är hur trevlig som helst efter att ha haft "pysselvila" den första månaden då ingen fick göra något med honom så länge han inte kom fram självmant. som sagt nu är han jättetrevlig men totalt sexuellt frustrerad... ska han få ett gosedjur i kaninform ?
jag har bara haft honor förut och har således inte mött problem av den här arten :P
Bara för att du inte är paranoid så betyder inte det att dom inte är ute efter dig!

NorCec

• Myosotis Kaninstall
SV: hjälp! min kanin har blivit översexuell!
« Svar #1 skrivet: 12 apr-08 kl 09:12 »
Om han ikke er et avlsdyr så kastrer ham. Da slipper dere problemet og han slipper all stress det er å være så hormonell. Han går rundt og er frustrert, noe som ikke er hverken sunt eller snillt mot ham.

Mvh Cecilie
Norsk jente med drøm om et torp/småbruk med selvberging!
Har enn så lenge kun kaniner

sagatulip

• -
« Svar #2 skrivet: 12 apr-08 kl 10:53 »
det är ju ett alternativ , men tänkte eftersom han inte varit sån innan om han bara har "vårkänslor" så kanske det inte håller i sig utan bara varar ett tag, kastration är ju en risk i sig och måste han inte kastreras vill jag helst inte göra det.  :-[
Bara för att du inte är paranoid så betyder inte det att dom inte är ute efter dig!

Eva

• Balans, harmoni, gemenskap, eftertanke, mening
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 15 apr-08 kl 02:44 »
"vanliga" kaniner har sin brunstperiod under våren fram till midsommar om jag minns rätt, då är de naturligtvis mer på hugget än annars. Vad jag vet så har tex inte dvärkaniner någon särskild brunstperiod utan är lika igång hela året om. Själv har jag tre hannar o tre honor o det är bara den minste lille hermelinhanen som är sexfixerad. Jag ska låta kastrera honom för han är helstressad av att vara sexfrusterad hela tiden.
Jag vill bo med skogen i ryggen.

sagatulip

• -
« Svar #4 skrivet: 15 apr-08 kl 11:01 »
ok men då kanske det finns en mikroskopisk chans iaf att ger sig lite, han hoppar ju som sagt på det mesta men han verkar inte jättestressad av det för han kan lägga sig och slappna av också mellan varven.. men rätt vad det är så får han ett ryck och då duger det som är närmast :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

692 gäster, 3 användare (1 dolda)
Gröfre Slissing, addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser