Jättebra tips allihopa! Tack!

Stressen ska man definitiv skära ner på under dagarna, helst lite innan också. Och klart meddela sin omgivning att man ska ha mens o behöver tagga ner..

Att kräva respekt och att låta sig bli omhändertagen, eller vad som känns bäst för en själv, alltså. Att folk inte skäller på en eller tjatar, det är viktigt!
Jag hade problem senaste mensperioden eftersom; 1) jag var på resa och bodde hos någon vi inte kände (otrygg), 2) jag hade inte råd att köpa den maten som jag behövde (kroppen vet bäst) 3) pojkarna förstod inte riktigt vad som hände, och jag vågade inte lita på att dom kunde ta hand om mig

så... ipren knaprade jag - men uj uj uj! Lilla maggen brakade ihop. Så örter i fortsättningen...

Dock undrar jag -
när och var och hur man plockar alla dessa kära örter? Hallonblad, rölleka, m.m. som tagits upp... kanske är lite sent nu i vinter?
Jag är inte förtjust i att "köpa" preparat och örtblandningar, jag vill ha det från naturen plockat och skördat så jag vet vad jag stoppar i mig !
Det är mycket mysigare också...

Funderar annars på att gå till tebutiken och se vad de har. Johannesört som krydda till brännvin har de, undrar om det kan användas i te?
Kram till er alla!