Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  pellets  (läst 1183 gånger)

cayl

• Gäst
pellets
« skrivet: 13 mar-08 kl 18:38 »
hej! är ny här så jag vet ej om det redan finns en tråd om detta. har 2 lejonhuvade dvv som är 8 v. fick med mig mästers pellets hem som övergångsfoder. köpte smala pellets på zooab i malmö. vilket foder är bäst till dem små? ska där va mycket fett i när dem är ungar? läst om renfor o det är bra sammansättning i det tycker jag. vet inte riktigt. någon som kan detta?  cayl

Potatisblomma

• Södermanland
Landsflykting i storstan...

PatriciaM

SV: pellets
« Svar #2 skrivet: 14 mar-08 kl 10:22 »
Lottie är annars ett helt okej foder för "kel" kaniner som finns i större och mindre påsar, det finns på granngården och även i vissa matbutiker.

cayl

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 14 mar-08 kl 11:25 »
är det ren pellets och ingen blandning?

Chester

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 14 mar-08 kl 12:29 »
Jag körde med rabbfor förut, men har bytt till Stampe (lantmännen) Kaninerna verkar både må bättre och ha finare päls av det.
Ska väl tillägga att de dessutom får krossad havre och har fri tillgång på hö, samt att det får äpple, morot, gurka eller annan frukt och grönsaker några gånger i veckan. De får även grenar att gnaga på.
« Senast ändrad: 14 mar-08 kl 12:50 av Chester »

PatriciaM

« Svar #5 skrivet: 14 mar-08 kl 13:06 »
är det ren pellets och ingen blandning?

det är ren pellets..

Sedan finns det en blandning som heter Rabbit Royal det är en ört/müsli blandning som är bra för kaninerna och som uppskattas verkligen!!
den kostar ca: 250kr för 20/25kg men finns i 2kgs säckar som kostar runt 40-60 kr st..
Dock är den lite svårare att få tag på.. du hittar återförsäljare här
http://www.brogaardenisweden.com/

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #6 skrivet: 15 mar-08 kl 18:22 »
kika på http://www.kanin-net.nu/ om du vill ha fakta om innehåll om olika fodersorter. där finns massor med info.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Dela detta:

* Inloggade just nu

603 gäster, 3 användare
Hans Hultén, Nataks, Får Forever

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser