Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gottlandskanin i norr  (läst 1241 gånger)

Bie

• Norrbotten
Gottlandskanin i norr
« skrivet: 25 feb-08 kl 21:19 »
Finns det någon som har Gottlandskaniner i närheten av Boden i Norrbotten?
Skulle vara intresserad av tvåfärgade vad de nu heter.
En har det som en förtjänar!

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
SV: Gottlandskanin i norr
« Svar #1 skrivet: 25 feb-08 kl 23:02 »
Hejsan!
Jag har gotlandskaniner och bor ca 20 mil från Boden, i Sorsele. Jag kommer att ha ungar till våren, även obesläktade par om någon vill starta upp en besättning.
De är verkligen trevliga, härdiga kaniner som bor ute året om.

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

Bie

• Norrbotten
« Svar #2 skrivet: 28 feb-08 kl 18:40 »
Hej Sara
Jag visste redan att du har g-kanin men det verkar inte finnas nägra lite närmre.
Vi får väl hålla kontakt framåt våren.

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #3 skrivet: 29 feb-08 kl 21:50 »
Okej, det är bara att höra av dej. Jag är då till Piteå - Luleå ibland. Grabben ska då spela fotboll i Piteå i juni. Det går ju att mötas nånstans.

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

Bie

• Norrbotten
« Svar #4 skrivet: 04 mar-08 kl 19:53 »
Sara!
Vilka färger har du?
Och när är det dax för ungar?

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #5 skrivet: 04 mar-08 kl 22:45 »
Jag har börjat para så smått så ungar bör det finnas i maj - juni. Mina avelskaniner är i färgerna svart, madagaskar, brokigt i svart, gult och blått. En hona är svart-gul tigrerad.
Ungarna kan bli i alla möjliga färger. I fjol fick jag brokat i svart, gult, vilt och trefärgat. Madagaskar och tigererat. Det kommer att bli nåt liknande i år då jag parat samma kombination. Ett nytt par har jag, ska bli spännande att se vad det blir.

Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 1 användare
DrMerkwurdigliebe

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser