Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk kanin?  (läst 4241 gånger)

Chester

• Gäst
Sjuk kanin?
« skrivet: 09 feb-08 kl 20:19 »
Min kaninhane, 6 mån, håller på och fnyser och frustar, jag tror det är hosta. Pfjutt, pfjutt låter det om honom. Han ligger också mycket still och flämtar, man ser att han andas snabbare än normalt. Det är tredje dagen som han "pfjuttar" men idag verkar han sämre, han har inte legat och flämtat tidigare. Han åt och drack dock med god aptit. Ska jag oroa mig? Vad kan jag göra för honom?

Miia

SV: Sjuk kanin?
« Svar #1 skrivet: 09 feb-08 kl 22:39 »
Vetrinär kanske.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 10 feb-08 kl 11:24 »
Om han lever än så är det tidigare tipset Veterinär ett mycket bra tips !

Han kan ju ha Lunginflamation.

Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Chester

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 feb-08 kl 12:39 »
Jo, han lever, han har ätit och druckit lite, skuttade en stund, men han ligger mest. Han hostar mycket mindre idag och flämtar inte lika mycket heller. Tror ni jag kan avvakta tills imorgon med veterinären?

Dandelia

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 10 feb-08 kl 14:57 »
Det låter inte som han mår nåt vidare. Veterinär på söndagar är en dyr historia. Men kanske kan du ringa och höra dig för? I bästa fall kan du få ett recept utskrivet över telefon.

/Dandelia

Chester

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 10 feb-08 kl 16:45 »
Nu har han kvickat till, hostar bara någon gång emellanåt. Han kommer fram och vill bli kelad med; det gjorde han inte igår. Öronen, som var varma igår är normaltempererade idag. Fast han är lite matt, inte alls på hugget.
Vilken veterinär i Örebro med omnejd har söndagsöppet? Någon särskild veterinär som är bra på kaniner?

Gösta

« Svar #6 skrivet: 10 feb-08 kl 21:37 »
Troligen en ordentlig förkylning som det låter på händelseförloppet.
Jag skulle avvakta eftersom det normalt går över efter några dagar. Risken är dock att det kan angripa lungorna.

Chester

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 11 feb-08 kl 09:01 »
Idag är han pigg och "som vanligt" igen, hostar emellanåt. Hur märker man om det angriper lungorna?

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 11 feb-08 kl 22:44 »
Hur märker man om det angriper lungorna?

De rosslar, andas ansträngt, får sämre aptit och ser hängiga ut. Om din kanin är som vanligt igen så är det inget att oroa sig för.
Landsflykting i storstan...

Dandelia

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 19 feb-08 kl 13:27 »
Allt väl med honom? :)

Chester

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 19 feb-08 kl 13:49 »
Jajamen, nu är han frisk och kry igen! han och Ronja har just avsluata en två timmars jakt runt i huset! ;D Nu ligger de och vilar ut, tätt tätt samman! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

597 gäster, 1 användare
Schäfer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser