Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad kallas färgen?  (läst 1262 gånger)

morellen

• Västergötland
Vad kallas färgen?
« skrivet: 06 feb-08 kl 10:47 »
Har sett en del kaniner som är grå och beige fläckiga. På katter kallas färgen "blåcreme" men vad heter den när man pratar om kaniner?

Gille

• -
SV: Vad kallas färgen?
« Svar #1 skrivet: 06 feb-08 kl 12:01 »
Om du ger mig en bild vore det toppen!
Har algt ut en del foton på färger på www.kanin-net.nu men alla är inte med än.
Kaninuppfödare och pelargontant.

morellen

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 06 feb-08 kl 16:03 »
Om du ger mig en bild vore det toppen!
Har algt ut en del foton på färger på www.kanin-net.nu men alla är inte med än.

Har ingen bild tyvrr, senast såg jag en med den färgen bland gotlandkaninerna i Borås djurpark i sommras men det gick ju inte att fota genom nätet...

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #3 skrivet: 06 feb-08 kl 16:33 »
du kan ju kolla föreningen gotlandskaninens hemsida - de har en knapp som heter kaninfärger... där finns de endel bilder på gotlänningar o de svenska namnen på just deras färger.

http://surf.to/gotlandskaninen
 ;)
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #4 skrivet: 06 feb-08 kl 18:32 »
Hej

Kan det vara en sådan här? Min blå/gula japantecknade gotlänning.

Mvh Anette
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

morellen

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 06 feb-08 kl 20:17 »
Hej

Kan det vara en sådan här? Min blå/gula japantecknade gotlänning.

Mvh Anette

Ja, de färgerna menar jag... fast den jag såg var "fläckigare" tecknad. Men nu vet jag iaf vad det kallas.

Gräbban

• -
« Svar #6 skrivet: 07 feb-08 kl 09:42 »
Va bra!
Nu vet jag att en av mina honor inte alls är svart gul japan, fast blek... utan blå gul...
 :D
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser