Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Turbil igen!  (läst 2139 gånger)

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
Turbil igen!
« skrivet: 21 jan-08 kl 06:48 »
Kommer att köra turbil till kaninslakteriet i Hishult den 26 eller 27 februari. Är det någon som behöver lämna?

Turen går från Björketorp(rv 41) och vidare ner mot Varberg - Falkenberg- Halmstad.

Maila mig vid intresse!
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Kaah

• Madicken 4v
Re:Turbil igen!
« Svar #1 skrivet: 25 jan-08 kl 16:20 »
Hej hej.

Jag har fyra, fem eller sex stycken att skicka med dig.
Men var kostar det och vad får jag av slakteriet tro.

Tjänar jag nåt på det, när jag bara har några få - den eviga frågan.

/K
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #2 skrivet: 29 jan-08 kl 15:27 »
Oj, såg ditt meddelande nu...

Det tråkiga är att slakteriet i Hishult troligen inte blir av... :'(

Så nu vet jag inte vart jag ska köra min turbil, har börjat fundera igen på att bygga eget slakteri, men då vill jag köpa en tomt med kommunalt VA.
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

louise

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 29 jan-08 kl 21:49 »
Själ till att han inte kommer att bygga? Nåt man borde ta lärdom av? Typ, ingen efterfrågan på kanin, eller nåt..

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #4 skrivet: 30 jan-08 kl 07:23 »

Så nu vet jag inte vart jag ska köra min turbil, har börjat fundera igen på att bygga eget slakteri, men då vill jag köpa en tomt med kommunalt VA.

Fast då blir det långt till jobbet....
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #5 skrivet: 30 jan-08 kl 08:46 »
Själ till att han inte kommer att bygga? Nåt man borde ta lärdom av? Typ, ingen efterfrågan på kanin, eller nåt..

Tror inte det beror på något sådant utan det är nog skilsmässa och försäljning av gården som ligger bakom.

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #6 skrivet: 30 jan-08 kl 08:49 »
Fast då blir det långt till jobbet....

Nja, det finns VA i Fotskäl så det blir inte så långt.

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
SV: Turbil igen!
« Svar #7 skrivet: 13 feb-08 kl 20:19 »
Oj, såg ditt meddelande nu...

Det tråkiga är att slakteriet i Hishult troligen inte blir av... :'(

Nu är det så att det har ordnat sig med slakteriet i Hishult, så turbilen kommer att rulla igen!!! ;D

Akkie

• Halland
    • Familjen Kallies
« Svar #8 skrivet: 13 feb-08 kl 23:18 »
Toppen!!! ;D

När blir nästa tur?  Du vet ju att jag har ett gäng som "vill" åka med...

Sara
Medial bonnatös och sjuksköterska med kaniner , hundar, katter och höns på en avstyckad gård utanför Falkenberg.

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #9 skrivet: 14 feb-08 kl 10:32 »
Ska försöka klämma in en tur! Helst vill jag att någon mer lämnar, jag har inga själv just nu och ingen annan har visat intresse än.

Så kom igen nu alla slaktkaninsuppfödare(i Västra Götaland, Halland etc), maila mig om ni vill lämna djur!!

Gösta

« Svar #10 skrivet: 18 feb-08 kl 15:30 »
Bra Bondelinda! Jaga Hishult ordentligt! Jag tror att han behöver det.
Märkligt att du får så lite napp på körningarna! Borde ju vara en strålande lösning för uppfödarna tycker jag. 8)

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #11 skrivet: 18 feb-08 kl 15:50 »
när jag får ungar som behöver åka så komemr jag att kontakta dig, jag tycker att det är en jättebra grej du gör, men än så länge har alla blivit sålda till liv, och det tycker jag är det bästa( mer pengar till mig.....)
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Sorenia

« Svar #12 skrivet: 18 feb-08 kl 19:30 »
Vad kostar tur-bilen o vad betalar slakteriet?

Falin

• -
« Svar #13 skrivet: 19 feb-08 kl 03:39 »
Jag har ett par stycken, men om du kör kustvägen är det nog inte lönt. Då finge jag möta upp vid slakteriet.   ;)

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #14 skrivet: 19 feb-08 kl 07:37 »
Kanske kan man lösa det med en del alternativa vägar... men då får jag nog ta ett högre pris, för som det är nu går jag knappt runt :P

Jag tar 100 kr per stopp (per uppfödare som lämnar) och sedan betalar väl slakteriet samma som Gösta se www.vretakaningard.se.

Sist betalade nog Mats 19 kr per kg (livvikt) på alla djur.

Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 1 användare
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser