Släppte min hona Yrian till Ocke igår, då var hon inte intresserad. Lät henne gå tillbaka till sin egen bur under natten då de fick vila lite, imorse tog vi nya tag. O visst verkade han satt fart på henne iaf för han hade snart gjort sitt jobb. Vad jag tror iaf, han ramlade åt sidan när han gjort klart men han stampade aldrig med bakfötterna sen som jag läst, men det kanske inte alla gör? Nu ska hon få vara där till imorgon kväll så kan de vänslas bäst de vill..
En liten fråga: Ska jag göra nån avbalkning i huset där hon ska boa, läste nånstans att man kan göra så för att ungarna inte ska "trilla ut". Hur hög kant ska det vara i sån fall? Hur har ni det?
Hoppas att detta går bra nu! Det är ju vinter o förstföderska så det kan ju mycket väl bli tji men ändå.. Tyckte det kunde vara dags att betäcka henne nu, hon är nio månader. Sen har jag nån fånig tanke om att betäcka en hona varje månad, har fyra stycken så då blir det tre kullar var/år plus att vi har de ju för självhushållning, färsk kanin året om.. Det kommer givetvis att skita sig när nån misslyckas med ungarna, men men, försöka duger!