Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaningårdsbesök??  (läst 1328 gånger)

Miia

Kaningårdsbesök??
« skrivet: 06 jan-08 kl 08:29 »
Hej

Är kaningårdsbesök något man gör inom området med produktionsdjur?

Jag skulle vilja komma och kolla hur några gårdar är uppbyggda och få lite ideer!

Har just nu bara dvärgvädur men funderar på en större ras, tycker NZW är så fluffiga och goa......kanske köper jag in sådana. Behöver dock burar mm för att det skall fungera.

Ser att i alla fall Dandelina och Beekeepern (kan inte stava  :-[) är i min närhet.

Får jag och min kompis komma på en visit??

Maria

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
Re:Kaningårdsbesök??
« Svar #1 skrivet: 06 jan-08 kl 11:14 »
Hejsan!
Jag ringer dig, har några burar i lager.
både 2, 4, och 6-fackare på 0,7 kvadrat
samt 6-fackare på 0,9 kvadratmeter.

Mvh. Beekeepern
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Dandelia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 06 jan-08 kl 14:47 »
 :-[ Jag föder upp för hushållets skull. Säljer inget kött, däremot gärna en och annan levande kanin. Med andra ord, jag har ingen kaningård, utan har djuren som ren fritidssysselsättning. Mina kaninbostäder kommer dels från Beekeepern, dels från annonser på Blocket (hemmabyggda träburar). Ett besök hos Beekeepern ger en god vink om hur mina har det! :)

/Dandelia

Miia

« Svar #3 skrivet: 06 jan-08 kl 20:47 »
:-[ Jag föder upp för hushållets skull. Säljer inget kött, däremot gärna en och annan levande kanin. Med andra ord, jag har ingen kaningård, utan har djuren som ren fritidssysselsättning. Mina kaninbostäder kommer dels från Beekeepern, dels från annonser på Blocket (hemmabyggda träburar). Ett besök hos Beekeepern ger en god vink om hur mina har det! :)

/Dandelia

Med andra ord: Du vill inte ha besök..... ;)
Föder själv upp för utställning och funderar väl på husbehov då jag vill ha en större ras och de går ju inte att sälja till barnfamiljer direkt.... Tänker inte heller ha någon storuppfödning för produktion, det skulle knappast fungera så centralt som jag bor....dessutom har jag inte tid med det.

Dandelia

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 06 jan-08 kl 22:42 »
Med andra ord: Du vill inte ha besök..... ;)

;)

Dandelia

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 06 jan-08 kl 22:44 »
Föder själv upp för utställning och funderar väl på husbehov då jag vill ha en större ras och de går ju inte att sälja till barnfamiljer direkt.... Tänker inte heller ha någon storuppfödning för produktion, det skulle knappast fungera så centralt som jag bor....dessutom har jag inte tid med det.

Nej, dom tar sin tid, små liven :) Men roligt är det! Och givande.
/Dandelia

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser