Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sätta in honan till hanen  (läst 1873 gånger)

medion

• www.cupryjak.com
Sätta in honan till hanen
« skrivet: 05 jan-08 kl 09:26 »
Hur gör ni? Släpper ni bara in honan till hanen och låter dom vara?
Släppte in min gotlandhona till hanen och dom parade sig direkt så då tog jag ut henne efter ett par parningar.

När jag sen skulle släppa in min franska vädur till hanen så försökte han ju kliva upp men hon gav sig på honom och dom började slåss.

Jag särade ju givetvis på dom. Hur gör ni?
Håller höns,kaniner och duvor för utställning,sällskap och självhushåll.
Föder även upp balineser,javaneser samt har huskatt och schäfrar.

Dandelia

• Gäst
Re:Sätta in honan till hanen
« Svar #1 skrivet: 05 jan-08 kl 11:29 »
Har bara haft en hona som ville fightas med hanen. Henne gav jag bort då han nästintill blev blind. En del honor accepterar inte just den hane du har valt, prova med en annan! Den här honan fick ungar hos nya ägaren. Den hanen gillade hon :D

Annars kan det vara så att honan blir irriterad om hon inte är brunstig. Då får du prova sätta in henne senare. Själv har jag inte råkat ut för det. Mina honor får gå med hanen i ca 2-3 veckor. Det har hittills fungerat problemfritt vare sig dom är parningsvilliga eller ej när jag sätter dom med hanen.

Att dom får gå så länge tillsammans beror på att han blir lessen när han är ensam. Han är snäll med honorna, dom tycker om honom :)

/Dandelia

Gräbban

• -
« Svar #2 skrivet: 05 jan-08 kl 14:23 »
Jag undrar med...?
De två honor som jag släppte in till "sina" hanar ville bara gömma sig, och blev nästan våldtagna innan jag fångade in dom och satte tillbaka dom i egen bur igen. :-\
Jag ville inte låta dom gå kvar där, men måste man räkna med någon "invänjning"?
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

medion

• www.cupryjak.com
« Svar #3 skrivet: 05 jan-08 kl 18:22 »
Har ju bara försökt 2 ggr med någon dags mellanrum.
Skall försöka ett par ggr till innan jag ger upp och skaffar en ny hane till henne.

orloff

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 05 jan-08 kl 18:36 »
Se till att honan är ordentligt brunstig så går det säkert vägen.  ;)

medion

• www.cupryjak.com
« Svar #5 skrivet: 06 jan-08 kl 08:53 »
Se till att honan är ordentligt brunstig så går det säkert vägen.  ;)

Ja kaniner har ju bara 2 saker dom gillar att göra, äta och göra nya kaniner.
Får försöka räkna ut (se) när hon brunstar och då kommer hon att tacka mig för att jag släppte in henne till honom ;)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 06 jan-08 kl 10:02 »
Ja kaniner har ju bara 2 saker dom gillar att göra, äta och göra nya kaniner.
Får försöka räkna ut (se) när hon brunstar och då kommer hon att tacka mig för att jag släppte in henne till honom ;)
Nja de gillar att hoppa och gå på upptäcksfärd också men det var inte det tråden handlade om :)
Kolla honans vulva varje dag i en månad så kan du inte missa brunsten, samtidigt lär du dig hur olika det ser ut när de brunstar och när de inte gör det.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

medion

• www.cupryjak.com
« Svar #7 skrivet: 06 jan-08 kl 14:13 »
Tackar för tipset. Får försöka vända på henne å kika.

Kerstin Linnea

« Svar #8 skrivet: 07 jan-08 kl 19:56 »
Jag brukar släppa hannen först antingen på balkongen eller i ett rum och sen bara släppa dit damen....Det brukar funka bra.. ;)...
Om honan inte är på humör så provar jag varje dag en stund så brukar hon säja till när det passar...Har alldrig haft otur med kaninerna så utan det har bara varit pang på... :-[..Däremot har mina honor ibland satt baken för nära en vägg så hannen inte kommit åt samtidigt som dom är i högbrunst.....Min slutsats är att kaniner kanske inte är världens klokaste djur.... ;D...Sen har dom en kul grej för sig när det är nog, Dom slänger sig på sidan och ignorerar hannen totalt... 8)..

KK

• Mammaledig...
    • Dala-Jakt
« Svar #9 skrivet: 07 jan-08 kl 20:41 »
Jag funderar om min hane verkligen kan komma åt med snurre då honorna sitter som kaniner sitter...  ::)
Hade en hona som lade bak benen när hanen skulle till...det gör inter mina andra.
Sen skriker dom ibland så man blir alldelens att känna sig som en elak tant....
Gör jag något fel?

medion

• www.cupryjak.com
« Svar #10 skrivet: 08 jan-08 kl 17:27 »
Det var ju en annan fråga som kom upp här..
Låter ni honan bo med hanen eller sitter ni å väntar tills han parat henne?

Dandelia

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 08 jan-08 kl 19:24 »
En av mina honor var så brunstig att hon inte kunde vänta på att hanen skulle komma till. Hon blev förbannad för det tog sån tid att fatta vinken att hon började rida på honom istället ;D Han hade fullt sjå att betäcka henne fast hon ville ville villeee... Hon låg platt med benen bakåt. Det är väl så det syns att dom är i högbrunst och parningsvilliga, trodde jag???

/Dandelia

Kerstin Linnea

« Svar #12 skrivet: 09 jan-08 kl 09:09 »
Det gör mina honor också ibland, liksom för att visa hur det går till ;).
Speciellt i början när hannen var ung och grön och inte visste vad det var meningen att han skulle göra :-[..

Dela detta:

* Inloggade just nu

587 gäster, 2 användare
Oskari, DrMerkwurdigliebe

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser